Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با دستور رئیس جمهور قزاقستان برای انتقال زنان قضات، نمایندگان پارلمان و اعضا خانواده های آنها از افغانستان، یک مسیر ترانزیتی ایجاد شد.

وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد: بر اساس تعهدات بین المللی قزاقستان در زمینه بشردوستانه، رئیس جمهور تصمیم گرفت تا یک مسیری ترانزیتی برای زنان افغان قضات و نمایندگان پارلمان و خانوادهای آنها ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسیر پروازی برای انتقال اتباع افغانستان به کشورهای ثالث از طریق فرودگاه شهر «آلماتی» قزاقستان انجام شده است.

قبل از این، «مختار تلئوبردی»، وزیر امور خارجه قزاقستان در مورد کمک بشردوستانه این کشور به مردم افغانستان صحبت و خاطرنشان کرد که هیچ مذاکرات سیاسی با طرف افغانی در جریان نیست.

شایان ذکر است که 17 اکتبر، هیاتی به رهبری «یرژان قاضی خان اف»، نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در امور همکاری های بین المللی از افغانستان بازدید کرد.

بنابر گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، طرفین در چارچوب این سفر در مورد مسائل مربوط به ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان و همچنین احیای روابط تجاری و اقتصادی گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان انتقال زنان پارلمان آلماتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه گفته است این سازمان شفاخانه‌های کشور را به منظور ارائه خدمات صحی بهتر به شهروندان افغانستان تجهیز کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان امروز (یکنشنبه، ۲ ثور) با نشر خبرنامه ای از دیدار مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با الکساندر متیو، رییس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه و هیأت همراه‌اش خبر داده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز کردن شفاخانه‌های کشور برای ارایه خدمات صحی بهتر برای شهروندان از سوی این سازمان شد. 

متقی همچنین از این هیأت خواست تا تصویر واقعی و چشم‌دید خود از افغانستان را با جهانیان شریک کنند.

از سویی هم الکساندر متیو، در این دیدار با ستایش از همکاری‌های طالبان و به‌ویژه وزارت امور خارجه با این سازمان گفت در جریان یک سال گذشته ۲۸ میلیون فرانک سوییس در عرصه فراهم کردن خدمات صحی، آب آشامیدنی و رسیدگی به حوادث طبیعی برای ۵ میلیون افغانستانی به مصرف رسیده است.

قابل ذکر است که با قطع کمک های جامعه جهانی سیستم صحی افغانستان با مشکلات مختلف مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم خنده‌دار است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم