Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:43:36 GMT

آشنایی با ۷ گام اساسی در مراحل ارتودنسی دندان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۰۱۹

آشنایی با ۷ گام اساسی در مراحل ارتودنسی دندان

اگر بخواهیم مراحل ارتودنسی دندان را با جزئیات بنویسیم... - اخبار بازار -

اگر بخواهیم مراحل ارتودنسی دندان را با جزئیات بنویسیم دست کم باید در 5 تا 10 صفحه به این موضوع بپردازیم. زیرا ما روش های مختلفی برای ارتودنسی داریم و مراحل برای همه افراد یکسان نیست. فاکتورهایی مانند نوع مشکل، شدت آن، نوع بیمار، روش ارتودنسی، شخص  متخصص ارتودنسی  و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همگی باعث می شوند ما نتوانیم بگوییم مراحل ارتودنسی دندان به یک صوررت و برای برای همه مثال شامل 10 مرحله هستند. بر همین اساس، ما تنها می توانیم به صورت کلی به معرفی مراحلی بپردازیم که در تمام انواع روش های ارتودنسی دندان مشترک هستند.

آشنایی با 7 مرحله ارتودنسی دندان

چیزی که در ادامه می خوانید 7 تا از مراحل ارتودنسی دندان هستند که در تمامی روش های ارتودنسی یکسان و مشترکند.

نقطه صفر درمان ارتودنسی

قبل از اینکه به توضیح مراحل ارتودنسی بپردازیم اجازه دهید اول از اهمیت انتخاب ارتودنتسیت صحبت کنیم. موضوع انتخاب یک متخصص خوب و حرفه ای برای درمان ارتودنسی اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید زیرا درمان ارتودنسی طولانی مدت و هزینه بر است و باید با دقت تمام انجام شود. بنابراین بهتر است که همیشه دست روی بهترین ها بگذارید.

اول باید یک متخصص خوب انتخاب شود و برای اینکار می توانید در اینترنت به دنبال پیدا کردن لیست بهترین دندانپزشکان هر شهر باشید. مثلا می توانید با جستجوی عباراتی مانند "بهترین متخصص ارتودنسی در تهران یا  بهترین متخصص ارتودنسی در کرج  و ..." لیست های 5 تا 10 نفره این متخصصان را همراه با مشخصات، آدرس و تماس پیدا کنید.

مرحله اول: مشاوره و ارزیابی

چه مشکل جزئی با دندان هایتان داشته باشید و چه مشکلات شدید و جدی، در هر صورت اولین مرحله ارتودنسی دندان قطعا مشاوره و ارزیابی اولیه خواهد بود. شما باید زحمت بکشید و هر طور شده بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان را پیدا کنید تا بتوانید به مطب او رفته تا از نزدیک مشکل دقیق شما تشخیص داده شود و تمام راهکارهای درمان ارتودنسی توسط همان متخصص ارتودنسی که انتخاب کرده اید برایتان توضیح داده شود.

مهمترین اقدامی که در این جلسه مشاوره برایتان صورت می گیرد گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس و رادیوگرافی از دندان ها و فکتان است. برخی از متخصصان جلسه اول را هزینه ای دریافت نمیکنند و اساسا این جلسه را در  هزینه ارتودنسی  دندان نیز لحاظ نمیکنند.

مرحله دوم: معاینات کلینیکی

مرحله اول معمولا طولانی است اما ممکن است بیمار یا مراجع از ادامه مراحل ارتودنسی دندان منصرف شود. بنابراین متخصص در جلسه اول آنچنان وارد جزئیات درمان نمی شود مگر اینکه مراجع خودش در صدد کسب اطلاعات بیشتر باشد و از متخصص سوال بپرسد که در این صورت یک متخصص ارتودنسی خوب حتما جزئیات را برای مراجعش توضیح خواهد داد.

چنانچه مراجع بخواهد درمان شود و وارد سایر مراحل ارتودنسی دندان شود، متخصص با جزئیات بیشتری به بررسی دندان ها، لثه، فک و ساختارهای استخوانی صورت خواهد پرداخت.

مرحله سوم: ارائه جزئیات درمان به مراجع

با وجود همه بررسی های تخصصی و تست های تشخیصی و در نهایت ساخت مدل های دندانی شما، متخصص ارتودنسی تمام گزینه های درمانی پیش رو را به شما معرفی کرده و بیان می کند که کدامشان برای شما مناسب تر است. در این مرحله متخصص درباره انواع روش های ارتودنسی دندان شامل موارد زیر به شما توضیحاتی ارائه خواهد داد:

ارتودنسی ثابت (با انواع براکت ها شامل فلزی، سرامیکی، لینگوال، دیمون و ...)ارتودنسی متحرک (با دستگاه های متحرک شامل اینویزیلاین، الاینر و ..)ارتودنسی نامرئی

 اگر شانس بیاورید متخصصتان خوب باشد احتمالا مدل 3 بعدی قبل و بعد درمان شما را نیز به شما نشان خواهد داد تا از پیش بدانید که نتیجه درمان چه خواهد بود.

مرحله چهارم: آموزش به مراجع

این مرحله بسیار مهم است زیرا موفقیت ارتودنسی و مدت زمان درمان یا ادامه سایر مراحل ارتودنسی دندان بستگی به این جلسه دارد. طی این جلسه به مراجع گفته می شود که درمان با ارتودنسی طولانی است و نیازمند رعایت برخی نکات و دستورالعمل های مهم است. کلیه درمان های موجود مسواک زدن را دشوار می کنند و لازم است که بیشتر به بهداشت دهان و دندان رسیدگی کنید.

مرحله پنجم: نصب دستگاه های ارتودنسی روی دندان ها

مهم ترین مرحله ارتودنسی دندان (در همه روش ها) نصب یا قرار دادم دستگاه ها روی دندان است. اینکار زمانبر است و مدت زمان آن می تواند از یک ساعت شروع شود و تا چند ساعت ادامه یابد. تمامی دستگاه هایی که روی دندان ها نصب می شود به منظور جابجایی دندان ها و هدایت آن ها به موقعیت نرمال و ایده آل است. اگر ارتودنسی ثابت دارید بریس ها و اجزای مختلفش به دندان متصل می شود و نکات لازم جهت نگهداری از آن ها نیز به شما گوشزد خواهد شد. اگر ارتودنسی متحرک داشته باشید نیز نحوه قرار دادن و برداشتن پلاک های دندانی به شما آموزش داده می شود. با هیچ کدام از سیستم های ارتودنسی آسیبی به دندان یا لثه شما وارد نمی شود.

مرحله ششم: شروع دوره درمان و تغییر مسیر دندان ها

این مرحله خود ازچند بخش تشکیل شده است اما ما ترجیح میدهیم تمام بخش ها را در مرحله 6 از سلسله مراحل ارتودنسی دندان جای دهیم. در این مرحله دستگاه ها متصل شده اند و شروع به حرکت و یا تغییر مسیر دندان ها میدهند. دستگاه ها طوری طراحی و تنظیم شده اند که به صورت میلیمتری دندان ها را با اعمال فشار جابجا کنند. این روند ممکن است بیش از 1 سال طول بکشد و بسته به شدت مشکل تنظیمات دستگاه ها متفاوت است.

مرحله آخر: اتمام درمان و آغاز استفاده از نگهدارنده ها

دندان ها بلاخره بعد از مدتی صاف و یکدست می شوند و اینجاست که به انتهای مراحل ارتودنسی دندان میرسیم. بعد از اتمام درمان دستگاه های ارتودنسی برداشته میشوند. اما یادتان باشد که  دندان ها به صورت طبیعی بنا به دلایلی دوباره جابجا میشوند و ممکن است نتیجه ارتودنسی معکوس شود.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درمان ارتودنسی متخصص ارتودنسی دستگاه ها دندان ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان

یکصدوبیست‌ویکمین فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح «سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان مبتنی بر تصاویر پانورامیک (OPG)» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک تیم پژوهشی از دانشگاه علوم پزشکی همدان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، صنایع بسیاری با توسعه فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی دچار تحول شده‌اند که حوزه بهداشت و سلامت هم از این دسته هستند. درحال حاضر رایج‌ترین نقش هوش مصنوعی در پزشکی، پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی و تجزیه و تحلیل تصویربرداری است. ابزارهای پشتیبانی تصمیم بالینی به ارائه‌دهندگان خدمات سلامت کمک می‌کند تا با فراهم کردن دسترسی سریع به اطلاعات، تصمیم‌گیری کنند.

در این طرح پژوهشی، مجری ابتدا به پردازش داده‌ و بررسی انواع مدل هوش مصنوعی تشخیص بیماری دندان مبتنی بر تصویر و سپس با ایجاد مدل هوش مصنوعی به اعتبارسنجی و رفع خطای مدل می‌پردازد تا در نهایت خروجی پژوهش، مدل هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص بیماری‌های دهان و دندان با استفاده از تصاویر OPG با دقت ۹۰ درصد باشد. از جمله بیماری‌های مدنظر برای توسعه مدل می‌توان به RFC، amalgam filling، amalgam and post، Distal Caries اشاره کرد. 

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۶۱۸ شکایت درمانی در سامانه ۱۹۰/ بررسی نبود پزشک متخصص
  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • پیگیری مراحل اجرایی طرح مسکن ملی در میز تخصصی مسکن + فیلم