Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@19:33:14 GMT

گل، زبان احساس انسان در تاریخ

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۰۷۱

گل از جمله وسایل ارتباطی برای ابراز احساسات و احترام در دنیای امروز و هدیه ای نفیس به شمار می رود. استفاده گل در ایران در گذشته نیز به دوران هخامنشیان باز می گردد؛ به طوریکه در سنگ نگاره های تخت جمشید و در دستان داریوش به نمایش در آمده است. این سنگ نگاره 2500 ساله که به اعتقاد کارشناسان مرتبط با جشن نوروز، جشن تولد و یا مراسم تاج گذاری می باشد؛ نشانگر توجه ایرانیان باستان به طبیعت و علاقه آنان به گل و گیاهان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران امروزه نیز از جمله صادر کنندگان گل به کشور های اروپایی نظیر انگلستان، سوییس، اسپانیا و آلمان می باشد. اما خرید گل در انواع مختلفی برای هدیه وجود دارد. یکی از راه های آن، استفاده از تاج گل برای هدیه در نمایشگاه ها می باشد.

تاج گل برای نمایشگاه

در طول سال رویدادهای مهم تجاری در نمایشگاه بین المللی تهران و شهر آفتاب و غیره برگذار میشود و تولیدکننده ها و ارائه دهندگان خدمات مختلف در آن حضور پیدا می کنند. با توجه به اهمیت این قبیل رویدادها، ارائه گل و ابراز آرزوی موفقیت برای صاحبان غرفه کاربرد زیادی پیدا کرده است. به چند دلیل از تاج گل برای مراسم افتتاحیه و نمایشگاه ها برای عرض تبریک استفاده می شود که عبارتند از:

پایه های چوبی و فلزی و فرفورژه استفاده شده در تاج ها مقاومت بالایی داشته و ارتفاع زیادی دارند و در هر نقطه از غرفه قرار گیرند قابل مشاهده هستند. چیدمان گل های زیاد با ساقه های بلند و کوتاه در کنار هم بر روی پایه راحت تر از دسته گل و سبد بوده و حمل و جا به جایی آنها را آسان تر می کند.

به دلیل فضای زیاد روی پایه ها می توان مدل های متنوع را برای چیدمان گل روی تاج گل نمایشگاه انتخاب کرد.

تاج گل اروپایی

با نگاهی به مدل های مختلف چیدمان گل بر روی پایه های چوبی و فلزی متوجه تفاوت هایی در آنها خواهید شد. از جمله مدل هایی که توجه اغلب افراد را به خود جلب کرده ، تاج های دایره ای و حلقه مانند می باشند که گل هایی با شاخه های کوتاه در کنار برگ در آنها استفاده شده است. این شیوه چیدمان گل بیشتر در کشورهای اروپایی انجام شده و حتی به صورت حلقه روی سر افراد به نشانه تبریک و نشان نیز استفاده میشود. به همین دلیل در ایران به آنها اصطلاحا تاج گل اروپایی گفته می شود و سادگی اصل مهم در چیدمان آنها به شمار می رود.

تاج گل لوکس چیست؟

به طور خلاصه اگر بخواهیم تاج گل لوکس را تعریف کنیم، به مجموعه ای از گل های گران قیمت بر روی پایه های فلزی یا چوبی گفته می شوند که به شیوه ای خلاقانه و بسیار حرفه ای چیده شده باشند. چیدمان و نوع گل هایی که روی این تاج ها استفاده میشود باید در نگاه اول بتواند سلطنتی و لاکچری بودن طرح را در ذهن بیننده القا کند. نکته مهم اینکه، لوکس بودن تاج گل همیشه به معنای سه طبقه بودن آنها نیست، بلکه می توان تاج های یک و دو طبقه را به شیوه ای بسیار حرفه ای با گل های گران قیمت طراحی کرد.

علاوه بر نمایشگاه، در مراسم های ختم و تسلیت نیز می توان از تاج گل مخصوص به مراسم ترحیم و برای عرض تسلیت استفاده نمود.

انواع گل های تاج گل ترحیم

تاج های استفاده شده برای مراسم ترحیم و عزاداری از نظر مدل به گروه های مختلف یک، دو و سه طبقه با چیدمان های لوکس و مدرن و اروپایی تقسیم بندی میشوند. با توجه به اینکه در فرهنگ های مختلف گل و رنگ های آنها دارای نماد و نشانه خاصی هستند، به همین دلیل در مراسم عزاداری باید با دقت انتخاب شوند. از رایج ترین گل های تاج گل ترحیم می توان به گلایل، رز سفید و زرد، داوودی، آنتوریوم، ارکیده، میخک و لیلیوم اشاره نمود.

ارسال تاج گل ترحیم

اگر قصد شرکت کردن در مراسم ترحیم و عزاداری دارید، تاج گل از بهترین گزینه ها خواهد بود. انتخاب گل های زیبا و مناسب و متناسب با نوع مراسم و چیدمان حرفه ای تنها بخشی از کار شما خواهد بود. از دیگر فاکتورهای بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد، نحوه سفارش است. چطور باید تاج گل را سفارش دهیم؟ در زمان سفارش به چه چیزی باید توجه کنیم؟ به سفارش های آنلاین می توان اعتماد کرد؟ نحوه سفارش بر قیمت ها اثر دارد؟

برای اینکه بتوانید سفارش تاج گل را ثبت کنید و در نهایت به بهترین نتیجه برسید، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

دقیق بودن زمان تحویل سفارش اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید از آن غافل شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم گل فروشی هایی را انتخاب کنید که بتوانند در زمان مشخص شده سفارش را تحویل دهند. کیفیت گل هایی که برای تاج گل ترحیم توسط گل فروشی ها استفاده میشود اهمیت بسیار زیادی دارد. چون برخلاف دسته گل، تاج ها در فضای بیرون و باز استفاده شده و ازدحام جمعیت و افزایش و کاهش دما نباید روی طراوت آنها تاثیر منفی ایجاد کند. تا حد امکان مراکزی را برای خرید گل انتخاب کنید که به صورت تلفنی یا اینترنتی و آنلاین این امکان را فراهم کرده باشند. در سرویس های اینترنتی نیاز به صرف زمان و هزینه زیاد برای مراجعه حضوری وجود ندارد. به همین دلیل می توان در کمترین زمان و با برنامه ریزی کامل سفارش را ثبت کرد. به سرویس ارسال تاج گل ترحیم توجه داشته باشید! سفارش هایی که آنلاین ثبت میشوند باید دارای امکان ارسال نیز باشند. در غیر این صورت زمان زیادی در مراجعه به گل فروشی هدر خواهد رفت و این نحوه سفارش مزیت زیادی نخواهد داشت. در زمان انتخاب تاج گل عزاداری باید نمونه کارهای واقعی و اجرا شده توسط آن مجموعه در دسترس باشد. با مشاهده نمونه کارها می توانید به کیفیت کار و میزان حرفه ای بودن تیم در زمینه چیدمان گل ها پی ببرید. برای اینکه بتوانید به اعتماد کافی دست پیدا کنید، گل فروشی هایی را انتخاب کنید که سابقه فعالیت بالایی داشته و آدرس و شماره تلفن و راه های ارتباطی روی سایت قرار گرفته باشند.

خرید و سفارش گل از تاج گل

مجموعه تاج گل با سابقه فراوان در امر فروش انواع گل، دسته گل، تاج گل برای تبریک و یا ترحیم از جمله مراکز فروش گل با تنوع بالا محسوب می شود، به طوریکه شما می توانید برای دیدن انواع مدل ها به سایت این مجموعه مراجعه نموده و یا به شماره 09120360667 تماس حاصل فرمایید. 

منبع: الف

کلیدواژه: همین دلیل تاج گل ترحیم استفاده شده تاج گل چیدمان گل تاج گل روی پایه گل فروشی پایه ها حرفه ای مدل ها تاج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای کودکان شهید غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران پیچید

آیین افتتاح چیدمان «ده هزار جهان» عصر روز شنبه با حضور محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران و جمعی از هنردوستان در باغ مجسمه موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی موزه هنر‌های معاصر تهران، در این مراسم، محمد خراسانی‌زاده در سخنانی بیان کرد: موزه هنر‌های معاصر تهران ظرفیت‌های متعددی دارد که نمی‌توان به راحتی از کنارشان عبور کرد و آن‌ها را مسکوت گذاشت. فضای پیرامونی موزه یکی از ظرفیت‌های بیرونی کم‌نظیر ما محسوب می‌شود که می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی برای ارائه هنری داشته باشد.

سرپرست موزه هنر‌های معاصر تهران با اشاره به مضمون چیدمان «ده هزار جهان» گفت: مضمون انتخاب شده بر مبنای پیشنهاد دو هنرمند و ناظر به یک نسل‌کشی تاریخی بود که همه انسان‌ها با دیدن و شنیدنشان قلبشان به درد می‌آید. اکنون شاهد هستیم که کودکان غزه تنها به جرم فلسطینی بودن توسط دژخیمان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. بیش از ۳۰ هزار کشته در فلسطین طی ۶ ماه گذشته ثبت شده است که نیمی از آن‌ها زنان و کودکان هستند. به تعبیر قرآن کریم، «بِاَیِّ ذَنب قُتِلَت»؟

مدیرکل هنر‌های تجسمی تصریح کرد: امیدوارم این چیدمان، تلنگری برای شمار محدودی از افراد جامعه که نسبت به فجایع انسانی غزه بی‌تفاوت هستند، باشد تا بیندیشند و ببینند قرار است در کدام سوی تاریخ بایستند؟ سمت ظالم یا طرف مظلوم؟

در بخش دیگری از این مراسم، حسین ونکی، یکی از طراحان چیدمان «ده هزار جهان» درباره این رویداد هنری محیطی گفت: من همکاری‌های کوچکی با پسرم داشتم و افتخار می‌کنم که با او بودم. ما چند ماه است که درگیر ایده این چیدمان هستیم و خوشحالم که اکنون در محوطه موزه هنر‌های معاصر تهران به اجرا درآمده است.

او با اشاره به مظلومیت کودکان شهید غزه گفت: هیچ‌کس سراغ کودکان کشته شده در غزه را نگرفت. بیش از ۳۵۰۰ کودک تاکنون کشته شده‌اند. سرعت کشتار کودکان بیش از سرعت ما در ساخت مجسمه‌های گچی بود. این سختی‌ها و این بی‌اعتنایی سرد و سنگین می‌گذرد و باید به آینده امیدوار بود.

سپس ابوذر ونکی دیگر طراح چیدمان «ده هزار جهان» با خوانش متنی، سکوت جهانی مدعیان حقوق بشر در زمینه کشتار کودکان در غزه را به چالش کشید و خواستار واکنش به این فاجعه انسانی شد.

چیدمان «ده هزار جهان» با محور نفی سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه توسط حسین ونکی و ابوذر ونکی طراحی شده است و تا ۳۰ فروردین برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • تغییر تاریخ ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنر‌های معاصر برپا شد
  • چیدمان «ده هزار جهان» در موزه هنرهای معاصر برپا شد
  • صدای کودکان شهید غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران پیچید
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی