Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» روز چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد «آیت الله سیدرضا فاضلیان» امام جمعه فقید ملایر اظهار داشت: این عالم ربانی با رفتار الهی خود همچون پدری معنوی برای طلاب و مردم شهرستان ملایر بود.

وی با اشاره به جایگاه علما و روحانیان در دین اسلام افزود: آیت الله فاضلیان همواره عمر با برکت خود را صرف ارشاد مردم و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) کرد و وجودش سراسر مایه خیر و برکت و آثار فراوانی در این راه از خود به جا نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات ارزنده آیت الله فاضلیان همیشه ماندگار است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در جایگاه تبلیغی و روحانیت فعالیت می کردند و به آن تاکید داشتند که نشان از جایگاه تبلیغ دین دارد.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به خدمات این عالم ربانی به ویژه در دوران جنگ تحمیلی در شهرستان ملایر بیان کرد: در کوران دفاع مقدس آیت الله فاضلیان از جبهه‌های نبرد سرکشی می‌کرد و رفتار و حضور وی همواره موجب دلگرمی رزمندگان اسلام بود.

وی صله ارحام و توجه به فقرا را از جمله ویژگی‌های بارز آیت الله فاضلیان عنوان کرد و افزود:  وی توجه ویژه‌ای به نماز اول وقت با رعایت آداب داشت و حدود ۴۰ سال مردم شهرستان ملایر از وجود این عالم فاضل و عارف بهره‌مند بودند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله فاضلیان عنوان کردند: «این روحانی انقلابی و مردمی در همه دوران‌های حساس انقلاب و دفاع مقدس، همچون پدری مهربان، جوان‌های مجاهد و فداکار را انگیزه و امید می‌بخشید و کانون‌های تحرک مردمی را گرم نگه می‌داشت».

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین به نقش مؤثر آیت الله فاضلیان در مقابله با فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: حضور آیت الله فاضلیان پس از بازنشستگی در ملایر نیز برکت‌های فراوانی برای شهر و مردم داشت.

به گزارش ایرنا؛ «آیت الله سیدرضا فاضلیان» از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر پنجم آبان سال ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود. ایشان در مسأله­ گویی تبحر خاصی داشته و به این عنوان مشهور بود تا آن جا که روز عاشورا هم مساله می­‌گفت و برای این کار زحمات فراوانی را متحمل می‌شد، به طوری‌که گاه پیش می­‌آمد برای بیان مسأله­ رساله­‌های متعددی را مطالعه می­‌کرد.

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را جهت امرار معاش در بازار به کار پرداخت، اما به زودی از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد.

آیت الله فاضلیان “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرد، “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

آیت­ الله فاضلیان در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت ­الله سید ابوالقاسم خویی و آیت ­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کرد.

آیت الله فاضلیان جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سالگرد درگذشت ملایر استانداری همدان احد آزادیخواه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سالگرد درگذشت ملایر مجلس شورای اسلامی سالگرد درگذشت ملایر استانداری همدان احد آزادیخواه آیت الله فاضلیان الله سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان