Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت‌های بیمه را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است. "مسعود قراگوزلو"در سومین جلسه از سلسله وبینار‌های تحول دیجیتال، به بررسی لزوم تحول دیجیتال در فرایند‌های صدور پرداخت و گفت: در گذشته پرسش نامه‌ها به صورت کاغذی و مبتنی بردفاتر، دفاترکل و فرم‌های مختلفی بود که باید تکمیل می‌شد و وجود آن‌ها در حکم سند قطعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نگهداری اسناد کاغذی برای یک شرکت بیمه، بسیار هزینه‌بر بود و پس از گذشت زمان مشکلاتی برای آن‌ها بوجود می‌آمد که گاهی هم جبران ناپذیر بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، به اوایل دهه ۸۰ و حضور شرکت‌های بیمه خصوصی اشاره کرد و گفت:جامعه از شرکت‌های نوظهور بیمه انتظار داشت که از نظر ظاهری و چابکی در پاسخگویی به مشتریان با شرکت‌های دولتی و قدیمی تفاوت جدی داشته باشند.

قراگوزلو، ادامه داد: پس از افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی، این شرکت‌ها درتلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار و رقابت با رقبای قدیمی ناچار بودند که در خدمات و سرویس دهی خود تحولی را پیاده سازی کنند.

وی، توضیح داد: شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی سعی کردند صدور بیمه‌نامه را سرعت بخشند و با کوتاه کردن بروکراسی‌های دست و پاگیر، خود را متفاوت‌تر نشان دهند.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت‌های بیمه را بسیار مهم خواند و افزود: هنگام تحول دیجیتال باید پایگاه داده، مدیریت فناوری اطلاعات، کرنگهداری و کانال انتقال داده‌ها بین مدیریت‌های مختلف اعم از شبکه فروش واحد‌های ستادی، مدیریت‌ها و لینک سنهاب بیمه مرکزی و سایر مصرف کننده‌ها باشد، بنابراین وجود یک سامانه IT بسیار قوی شرط غیرقابل انکار تحول دیجیتال است.

وی، دررابطه با مولفه‌های اولیه‌ای مثل فرم‌های پرسشنامه که به صورت سنتی انجام می‌گرفت، گفت:تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، بلاکچین و اپلیکیشن‌ها در صدور بیمه نامه بسیار موثرخواهند بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، اذعان داشت که صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است.

قراگوزلو، افزود: از آن‌طرف، تکنولوژی بسیار سریع پیش رفته و باید با مشابهت سازی این تکنولوژی‌ها را وارد صنعت بیمه کرد تا از حالت سنتی که بسیار هزینه زا، دشوار و با احتمال تقلب همراه است به سمت حذف آن‌ها رفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه ملت بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 شرکت های بیمه شرکت های بیمه تحول دیجیتال صنعت بیمه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد