Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:28:23 GMT

۱۴ کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۲۱۷

۱۴ کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران بهسازی شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، اکبر نوروزپور ضمن در گفت و گویی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح ایمنی، تسهیل ترافیک و صیانت از محورهای مواصلاتی استان می‌باشد.

معاون راهداری قم یادآور شد: جاده قدیم قم – تهران در زمره محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است که در اتصال ۱۷ استان جنوبی غربی به مرکز از نقش چشمگیری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل موقعیت ترانزیتی و ترافیک ترکیبی محور قدیم قم – تهران که به طور عمده شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین می‌شود، در طول سال اقدام‌هایی در قالب طرح‌های پیمانی و امانی به منظور ارتقای سطح ایمنی و صیانت از این محور اجرا می شود کما اینکه طی یکسال گذشته شاهد اجرای سیستم روشنایی، بهسازی، احداث پارکینگ اضطراری و غیره در سطح آن بوده‌ایم.

وی همچنین به اجرا و بهره‌برداری از طرح بهسازی باند لاین غربی محور قدیم قم – تهران اشاره و تصریح کرد: طول مسیر اجرایی طرح ۱۴ کیلومتر و در مقطع کیلومتر ۴۰ الی ۲۶ باند برگشت تهران - قم واقع شده است.

نوروزپور میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای طرح بهسازی این قطعه از محور قدیم قم – تهران را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با توجه به ضرورت اعمال محدودیت ترافیکی جهت اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای که در محورهای ترانزیتی منوط به فراهم آمدن شرایط خاص است و همچنین متغیرهای بازار مصالح، روند اجرایی طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران با کُندی صورت گرفت.

وی به کارگیری روش‌های نوین در اجرای طرح بهسازی محور قدیم قم – تهران را از دیگر دلایل طولانی شدن زمان اجرای آن برشمرد و افزود: بهره‌مندی از روش‌های روز در امر نگهداری راه‌ها موجب ارتقای کیفی اقدام‌ها، افزایش طول عمر آسفالت، کاهش هزینه‌ها، ارتقای ایمن، کاهش آلودگی محیط زیست و غیره می شود.

نوروزپور در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدام‌های صورت گرفته در راستای بهسازی محور قدیم قم – تهران پرداخت و بیان داشت: با توجه به برآیند مطالعه‌ها و بررسی‌های به عمل آمده به لکه‌گیری هندسی ۶ کیلومتر از مسیر و همچنین اجرای درزگیری به میزان ۳۴ هزار متر طول اقدام شد.

مدیرکل راهداری استان با ذکر این مهم که پس از اجرای لکه گیری و درزگیری برای روکش آسفالت تمامی مسیر ۱۴ کیلومتری طرح نیز اقدام شد خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت محور ترانزیتی قدیم قم – تهران، ارتقای کیفی و افزایش ضریب ایمنی آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، و به‌زودی نیز شاهد کلید خوردن طرح بهسازی ۱۱ کیلومتر دیگر از این محور خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها محور قدیم قم طرح بهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

رئیس اداره راهداری نطنز با بیان اینکه محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد، گفت: رانندگان آزادراه نطنز - کاشان را برای تردد انتخاب کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، ساعتی پیش بارش شدید باران که موجب آب گرفتگی محور ترانزیت بادرود - کاشان شده و مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد، در حالی که به گفته رانندگان عبوری بر اثر شدت بارش باران و جاری شدن سیلاب این مسیر تا اطلاع ثانوی بسته شده بود.

سعید احتشامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، ضمن اشاره به نزول بارش باران و بروز برخی مشکلات، اظهار داشت: از رانندگان درخواست داریم برای سفر به کاشان از آزادراه  نطنز - کاشان تردد کنند تا مشکلی برای آنان به وجود نیاید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز ضمن اشاره به تلاش همکاران در بازگشایی محورهای مواصلاتی، تاکید کرد: نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای شهرستان نطنز در محورهای سیل‌گیر مستقر و مشغول بازگشایی مسیرها هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از محور نطنز - کاشان که مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری باز شد، تصریح کرد: ورودی روستاهای  صالح‌آباد و‌ حسن‌آباد از توابع بخش مرکزی نطنز نیز در حال حاضر بسته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نطنز گفت: مسیر هنجن به سرآسیاب نیز که بر اثر جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود بازگشایی شد و تردد وسائل نقلیه در این محور ادامه دارد.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود