Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای به جریان بیفتد کار کمیته تطبیق مجدداً موضوعیت پیدا می‌کند و ممکن است حتی اعضای این کمیته متناسب با شرایط جدید تغییر کنند. محمود عباس زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سرنوشت کمیته تطبیق هسته‌ای اظهار داشت: فعالیت این کمیته منوط به جریان مذاکرات وین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشکینی تاکید کرد: اگر مذاکرات هسته‌ای به جریان بیفتد کار کمیته تطبیق مجدداً موضوعیت پیدا می‌کند و ممکن است حتی اعضای این کمیته متناسب با شرایط جدید تغییر کنند.
به اذعان مسئولین ارشد دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم، انجام هرگونه مذاکرات جدید هسته‌ای با طرف‌های غربی بر پایه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران ایران» خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۱ آذر ۹۹ کلیات و جزئیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به تصویب رساندند.
 
در ماده ۷ این قانون آمده است چنانچه کشور‌های متعاهد۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه)، نسبت به اجرای تعهدات خود و رفع کامل تحریم‌ها از جمله هسته‌ای، نظامی، حقوق بشری و امثال آن علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند، دولت موظف است گزارش دقیق اقدامات انجام شده را به مجلس ارائه دهد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نیز کمیسیون انرژی ارزیابی خود را، به استناد ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به مجلس ارائه می‌کنند.
 
در ادامه  و در جریان نظارت مجلس بر مذاکرات وین «کمیته تطبیق مصوبات هسته‌ای» تشکیل شد.     رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و  نائب رئیس  مجلس شورای اسلامی دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این کمیته حضور دارند.     حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنور» عضو سابق کمیته تطبیق درباره کارکرد این کمیته در گفتگویی به خبرنگار میزان گفته بود: سه نکته مد نظر کمیته تطبیق برجام بود. نکته اول قوانینی بود مبنی بر اینکه اگر قرار است در وین توافقی انجام شود، آیا محتوای آن توافق با منافع ملی سازگاری دارد یا خیر؟
وی بیان داشت: نکته بعدی سیاست‌های کلی کشور و مملکت بود و نکته سوم مد نظر کمیته تطبیق برجام هم این بود که منافع ملت و وضعیت اقتصاد کشور هم در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف اصلی کمیته تطبیق برجام این بود که اگر وضعیت ما با توافق بهتر می‌شود، توافق کنیم، اما اگر قرار است یک توافقی باشد که وضعیت کشور بدتر شود، نباید چنین اتفاقی رخ دهد.  
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موارد ملاک کمیته تطبیق برجام بود و این کمیته با نهایت انعطاف رفتار کرد و ترجیحش بر این بود که این توافق صورت گیرد، اما معتقد بودند که توافق باید کم ضرر یا بی ضرر باشد.
انتهای پیام/ برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیته تطبیق برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد