Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، نوشین محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مصرف متانول و ترامادول در بین مواد مخدر و محرک بیشترین مسمومیت و مرگ را شامل می شود، به همین دلیل نگهداری داروهای متانول که برای درمان استفاده می شود، باید دور از دسترس دیگران بویژه کودکان باشد.

وی اظهار داشت: مسمومیت ناشی از منوکسید کربن ۱۱ تا ۱۵ درصد، دارویی هفت تا ۱۰ درصد، سموم دفع آفات، قرص برنج و غیره  باعث بیشترین مرگ ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نجات دادن فردی که قرص برنج مصرف کرده، غیر ممکن است، نگهداری و مصرف این قرص ممنوع بوده و حتی گازی که ناشی از قرص برنج که در کیسه های برنج و حبوبات در انبارها نگهداری می شود نیز باعث مسمومیت شده و می تواند کشنده باشد.

محمدحسینی تصریح کرد: مسمومیت ناشی از منو کسید کربن در فصل سرما بسیار شایع است و افراد باید از استاندارد بودن بخاری ها و دودکش ها اطمینان حاصل کننده زیرا می تواند در غیر اینصورت جان افراد خانواده را بگیرد.

فوت یکهزار نفر بر اثر متانول 

وی با  بیان اینکه در ۶ ماه سال گذشته یکهزار نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف متانول جان خود را از دست دادند، ادامه داد: در ۶ ماه نخست سال جاری نیز ۴۷ نفر بر اثر استفاده از متانول فوت کردند که مصرف آن غیرعمدی بوده و بیشتر در کودکان زیر پنج سال که شباهت زیادی به آب و مواد سفید کننده دارد، اتفاق افتاده است.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور خاطر نشان کرد: مصرف خودسرانه دارو بویژه آرام بخش ها در کشور بالا است و برای استفاده منطقی از دارو و آنتی بیوتیک ها برنامه های زیادی انجام شده و بصورت برنامه آموزشی تهیه و به بیمارستانها ارسال شده که قابل دسترس پزشکان است.

به گفته محمدحسینی، با توجه به شیوع کرونا، آمار مصرف استفاده از آنتی بیوتیک ها بسیار افزایش یافته است.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها بیماری > مسمومیت بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری مسمومیت بیماری بهداشت و سلامت بیماری مسمومیت بیماری بهداشت و سلامت بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت:در حال حاضر مصرف سوخت در کشور بسیار بالا است،پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کارت‌های سوخت آزاد در سراسر کشور به فراخور فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه‌داران سوخت افزایش یابد. البته مشکلاتی در مورد کارت سوخت آزاد در استان‌های مرزی وجود دارد که حتما باید مسئولین استانی و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند که در مردم امسال نگران سفر نوروزی خود نباشند.

او اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند که ۷۰ درصد از کارت سوخت خود استفاده می کنند،افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر سوخت در ماه استفاده می کنند می توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند.

نواز گفت: به طور کلی روزانه کارت سوخت جایگاه ها ۷ هزار لیتر شارژ می شوند و همچنین استفاده این کارت ها ۲۵۰ بار است وقتی کار در معرض افزایش قرار گیرد مسوول جایگاه باید پاسخگو باشد.

نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند