مهلت شرکت در بیستوسومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران تمدید شد
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۳۵۶
مهلت شرکت در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تمدید شد و شاعران میتوانند تا ١٠ آبانماه آثار خود را همچنان ارسال کنند.
محمدمهدى عبداللهى دبیر اجرایى بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران اظهارداشت: مهلت شرکت در بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تمدید شد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ١٠ آبان ماه تمدید شد از این رو شاعران میتوانند آثار خود را همچنان از طریق festivals.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دبیر اجرایی این کنگره تبیین مبانی نظری و تعیین شاخصها و معیارهای امروزی شعر دفاع مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر امام خامنهای (مدظله)، تبیین راهکارهای ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس، تمرکززدایی و هویتبخشی به فعالیت شعری استان ها و مناطق کشور، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاعمقدس، فعالسازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت در سراسر کشور را از اهداف بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران دانست.
به گفته دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس تهران، اشعار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد.
وی امتیاز ویژه برای آثار را مواردی از قبیل توجه به ویژگیهای بومی هر استان، حماسهآفرینیهای رزمندگان هر استان در عملیاتها و یگانهای آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسهآفرینی در استان، شخصیتهای شناختهشده دفاع مقدسِ استان، استفاده از زبان و گویشهای محلی دانست.
این شاعر خاطرنشان کرد: اشعار در پنج بخش عمومى دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایى و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بینالملل اسلامى (کشورهاى محور مقاومت)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان به طور جداگانه داوری و جوایز جداگانه اهدا خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: اشعار برتر هر پنج بخش ویرایش شده و در مجموعههای جداگانه چاپ شده و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی آذرماه ١٤٠٠ است.
دفاعپرس/
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس دفاع مقدس تمدید شد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا همه رزمندهها روزه میگرفتند؟
در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.
این روزها در سایتها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده میشود که عدهای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزهداری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علیرغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبههها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزهداری برای رزمندگان باز در جبهههای مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریتهای عملیاتی برای تقرب به خدا روزه میگرفتند.
جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشتهای روزهداری در جبهه را اینگونه روایت میکند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد میشدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکانها و مقرهای مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نمازها را کامل خوانده و روزهها را بگیرند.
به اذعان رزمندگان در سالهای دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمندهای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.
البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزهدار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل رانندههای کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقرهای پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائمالسفر بودند و باید روزه میگرفتند.
رزمندگانی که در پادگانها، مقرهای پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرماندهشان روزهدار بودند.
رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سالهای دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشتشمار بود، مجاز به روزهداری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریتهای عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»
منبع: فارس
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی