Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:21:50 GMT

حضور نسل جوان در مساجد و نمازهای جمعه پررنگ شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۷۳۷۶

حضور نسل جوان در مساجد و نمازهای جمعه پررنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح چهارشنبه در نشست برنامه ریزی روز نوجوان و بزرگداشت ۱۳ آبان ماه، اظهار داشت: دوره نوجوانی دوران بسیار ویژه‌ای است و نوجوانان نیاز به خودشناسی و الگویابی دارند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه افراد بر اساس ملاک‌های خود به دنبال الگویابی هستند، افزود: وظیفه معلمان و مربیان و کسانی که با نسل نوجوان و جوان سر و کار دارند این است که آنها را با ارزش‌ها آشنا کرده و الگوهای برتر را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: الگوهای قرآنی و عصر خودمان مانند شهید فهمیده‌ها، شهید حججی ها و شهید لندی ها و شهدای دانش آموز را به نسل امروز معرفی و برجسته کنیم.

حسینی، شهید فهمیده را بهترین الگوی اخلاقی و ولایت مداری برای نسل نوجوان و دانش آموزان دانست و عنوان کرد: این شهید نوجوان دارای بصیرت دینی و سیاسی بود.

وی تأکید کرد: ارتباط و حضور نسل نوجوان و جوان در مساجد و نمازهای جمعه باعث عظمت اسلام و شادابی و نشاط نمازجمعه خواهد شد.

امام جمعه دیر گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که اعتقادات و باورهای دینی مردم باعث ایستادگی آنها شده است، بنابراین تمام هجمه‌ها به این باورها است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حضور نسل جوان در مساجد و نمازهای جمعه پررنگ شود، آنها را در مقابل نقشه‌های دشمنان مصونیت می بخشد.

حسینی یادآور شد: باید از ابزارهای مختلف برای تبلیغ و جذب نسل نوجوان و جوان به نماز جمعه استفاده کرد.

کد خبر 5337153

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید علی حسینی شهدای دانش آموز شهید فهمیده شهرستان دیر بوشهر ویروس کرونا بوشهر هفته وحدت اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بنزین جایگاه سوخت کرمانشاه گرگان واکسن کرونا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران نسل نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان، مبنی بر وقوع نزاع در یکی از پارک‌های تفریحی شهر نهاوند، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در اسرع وقت در محل حاضر شدند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد درگیری بین چند جوان و نوجوان با استفاده از سلاح سرد (چاقو) صورت گرفته که در طی این درگیری، نوجوان ۱۷ ساله‌ای مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به شدت مجروح شده که شخص مجروح را به بیمارستان انتقال داده ولی علیرغم انجام اقدامات درمانی؛ متأسفانه این نوجوان مجروح به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‌کند.

درویشی در ادامه تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل و با انجام اقدامات گسترده عملیاتی و اطلاعاتی و همچنین با همکاری پلیس آگاهی استان در نهایت موفق شدند قاتل ۲۲ ساله را به همراه ۳ جوان دیگر که در این درگیری شرکت داشتند، دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دهند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و انجام اقدامات قانونی و قضائی در این راستا تحت پیگیری قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان به شهروندان توصیه کرد: همواره بر روند زندگی فرزندان خود نظارت و مراقبت ویژه داشته و با صبر و حوصله و همچنین درایت منطقی از بروز این گونه حوادث تلخ که تبعات روحی و اجتماعی نامطلوبی در پی خواهد داشت، جلوگیری کنند.

کد خبر 6086473

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • (ویدئو) جشن قهرمانی فاینورد در رختکن با حضور پررنگ علیرضا جهانبخش
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات