Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد مطلبی که از وی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه سهام عدالت به 10 میلیون نفر از جاماندگان تا 22 بهمن اختصاص می‌یابد، گفت:‌ سال گذشته طرحی در کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اختصاص سهام عدالت به جاماندگان مطرح و تصویب شد که طرح وارد صحن مجلس هم شد، اما دولت قبلی به بهانه اینکه این طرح بار مالی دارد و آن را قبول نکرد، در نتیجه بررسی آن در صحن مجلس متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اخیراً با رئیس‌جمهور مکاتبه شد که آقای رئیسی هم این نامه را به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد و موافقت کلی خود را با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام کرد که امیدواریم به زودی نظر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌در گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس سه اولویت برای اختصاص سهام عدالت در نظر گرفته شد ، اول کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند دوم ایثارگران و سوم کارگران و بازنشستگان در اولویت قرار گرفتند، کسانی که زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، اما سهام عدالت ندارند 1.7 میلیون نفر برآورد می‌شوند کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و سهام عدالت ندارند 2.3 میلیون نفر هستند حدود دو میلیون نفر هم از ایثارگران بدون سهام عدالت، شناسایی شده و تعدادی نیز کارگر و بازنشسته از جمله کارگران ساختمانی هستند و در مجموع در فاز اول 10 میلیون نفر هستند که واقعاً به سهام عدالت نیاز دارند اما سهام عدالت ندارند که از این تعداد 4 میلیون نفر فقط تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند.

پورابراهیمی این را هم گفت:‌البته کسانی که در 6 دهک پایین درآمدی هستند تا 20 میلیون نفر هم می‌رسند، اما در فاز اول افراد تحت پوشش، بازنشستگان و کارگران و ایثارگران 10 میلیون نفر هستند که امیدواریم هر چه زودتر سهام عدالت به آنها اختصاص یابد.

به گفته نماینده مردم کرمان در مجلس در دولت قبلی ما در طرح خود حتی گفتیم چه سهامی از دولت باقی مانده و اگر دولت قبلی طرح مجلس را قبول می‌کرد این طرح در صحن اصلی مجلس هم به تصویب می‌رسید، اما چون دولت قبلی زیر بار نرفت اگر هم صحن مجلس آن را تصویب می‌کرد، شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی طبق  اصل 75 قانون اساسی آن را رد می‌کرد، اما در حال حاضر دولت فعلی پذیرفته است ،سهام عدالت به جاماندگان اختصاص دهد و اگر نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود ظرف دو هفته می‌توان این طرح را در صحن مجلس به تصویب رساند و بعد از آن تأیید شورای نگهبان گرفته شود و به راحتی می‌توان ظرف یکی دو ماه آینده این طرح را نهایی کرد.

پورابراهیمی تأکید کرد: موافقت دولت برای قبول بار مالی طرح جاماندگان سهام عدالت کافی است و نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت و رئیس‌جمهور با چه میزان پرداخت سهام عدالت موافقت کرده گفت: نظر رئیس‌جمهور محترم این است که حتما سهام عدالت به جاماندگان اختصاص یابد چون این افراد جزء محروم‌ترین قشر جامعه هستند فقط 4 میلیون نفر از آنها تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند همچنین حدود دو میلیون نفر از ایثارگران و تعدادی از بازنشستگان و کارگران از جمله کارگران ساختمانی هستند که سهام عدالت ندارند نظر آقای رئیس‌جمهور مثبت است.

وی گفت: نامه‌ای از کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس‌جمهور نوشتیم که نظر مثبت ایشان جلب شده و این نامه را به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ارجاع دادند که کار کارشناسی انجام شود.

وی همچنین در مورد 2 میلیون نفری که با داشتن کارت سهام عدالت در سامانه‌های دولت به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند گفت:‌این 2 میلیون نفر هم در عدد 20 میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت وجود دارند، تعدادی از آنها داخل 10 میلیون نفری است که در فاز اول مدنظر است.

وی تأکید کرد:‌سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد در حال بررسی هستند و امیدواریم هر چه زودتر این طرح نهایی شود.

پورابراهیمی همچنین در مورد اینکه دولت قبلی می‌گفت دولت سهامی برای اختصاص به جاماندگان ندارد گفت:‌ما به این مسأله اعتقاد نداریم بلکه سهام دولت وجود دارد و ما آن را شناسایی کرده و به دولت هم اعلام کرده‌ایم فقط کافی است اراده‌ای برای این طرح باشد که در دولت کنونی هم این اراده وجود دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سهام عدالت رئیس جمهور کمیسیون اقتصادی مجلس پورابراهیمی محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سهام عدالت به جاماندگان سازمان برنامه و بودجه کمیسیون اقتصادی مجلس سهام عدالت ندارند اختصاص سهام عدالت 10 میلیون نفر کمیته امداد رئیس جمهور قرار دارند فاز اول دولت قبلی تحت پوشش صحن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان (همت) از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۳۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان تعریف شده که از دو سال گذشته تاکنون ۲۳۸ مورد از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا، بابک دارابی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۳۳۶ طرح مسئولیت‌ اجتماعی نفت در قالب مصوبه‌های دور دوم سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این استان آغاز شد که تاکنون ۲۳۸ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۳۸ طرح عمران روستایی (طرح هادی)، ۷۸ طرح ورزشی، ۵۲ طرح آموزشی، ۲۵ طرح آبرسانی، ۱۵ طرح حوزه راه، ۱۳ پروژه بهداشتی و ۱۵ پروژه در سایر بخش‌ها بوده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با یادآوری اینکه سهم اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد امسال از محل مسئولیت‌ اجتماعی نفت ۳۰ هزار میلیارد ریال است که با برنامه‌ریزی به پروژه‌های مشخص‌شده تخصیص داده خواهد شد، اظهار کرد: اولویت تخصیص اعتبارات در حوزه، بهداشت، راه روستایی، ورزش و جوانان، طرح‌های آبرسانی و آموزش خواهد بود.

جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری بیشترین سهم اعتباری را داشته است، گفت: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

وی تصریح کرد: از این مقدار ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبارات برنامه‌وبودجه و مابقی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است. تاکنون بخش زیادی از اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شد که پروژه‌های بخش راه، بهداشت و درمان، سلامت و آموزش در اولویت تخصیص اعتبارات است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری همه نهادها در عملیاتی‌ شدن پروژه و جذب اعتبارهای مشخص‌شده تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ تیرماه امسال باید برای جذب اعتبارهای مشخص‌شده اقدام‌های لازم را انجام دهند.

سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به افزایش مناسب سهم اعتبارهای مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به این استان گفت: این استان با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی، ظرفیت برای تخصیص اعتبارات بیشتر دارد.

وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در طول سال رقم قابل‌توجهی از صادرات و تولید نفت و گاز کشور را دارد و نیاز است در اعتبارهای مسئولیت اجتماعی، وزارت نفت به‌صورت ویژه دیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان از دولت گذشته به یادگار مانده است، افزود: این استان ظرفیت‌های مطلوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نفت و گاز دارد.

احمدزاده بر توجه و توسعه طرح گازی مختار از سوی وزارت نفت تأکید کرد و گفت: نیاز است با توجه به حساسیت موضوع و نقش محوری این طرح در توسعه اشتغال، وزارت نفت در حل مشکلات این طرح همکاری کند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهور به قم
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد