Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: بر اساس آمار در سه سال گذشته از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی استان تنها سه دهم درصد صرف سرمایه گذاری ثابت در صنایع کوچک و متوسط فارس شده است درحالی که این واحد‌ها بالاترین میزان اشتغال را ایجاد کرده اند و تاکید مقام معظم رهبری نیز رونق این واحدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این آمار بسیار بد و تاسف آوری است، افزود: هر چند که نظام بانکی معتقد است از ۳۰ درصد منابع بانکی استان ۱۲ درصد را به بخش صنعت اختصاص داده شده، اما بر اساس آمار‌های رسمی و به جز واحد‌های بزرگی مانند پتروشیمی‌ها و فولادی ها؛ تنها سه دهم از این میزان به صنعت فارس اختصاص یافته است.

رازقی با اشاره به نخستین سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان فارس نیز اظهارداشت: برای نخستین سفر دولت به فارس پیشنهاد‌های با محوریت تولید و صادرات از سوی فعالان بخش اقتصادی خصوصی و دولتی استان ارائه شد که جای تاسف دارد حتی یکی از این پیشنهاد‌ها نیز در مصوبات سفر دیده نشد.

او اضافه کرد: امروز الزام است که برای دو بخش مهم تولید و صادرات در استان برنامه ریزی بلند مدت شود و مگر می‌شود با سه دهم پرداختی منابع بانکی به واحد‌های کوچک و متوسط کاری کرد؟ مگر می‌شود اقتصاد را با شعار اداره کرد؟ اگر برای تولید و صادرات استان راهکار عملی به کار گرفته نشود مسایل مهمی مانند اشتغال و معیشت مردم در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سیاست کلان کشور در حوزه اقتصاد ادامه داد: تمرکز دولت در ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات و حذف پیمان ارزی است و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در اتاق ایران برگزار شده قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تسهیلات صندوق ملی محیط زیست نیز عنوان داشت: بسیاری از واحد‌های ما اطلاعاتشان در خصوص مسایل و شرایط استفاده از امکانات، تشویق ها، تسهیلات و قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله مالیاتی و بیمه‌ای بسیار کم است که در این بخش توجه به مقوله آموزش امر جدی است.

او تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس در حال برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پیرامون قوانین و مقررات اداره محیط زیست و آموزش HSE به کارکنان بنگاه‌های اقتصادی استان هستیم و تلاش میکنیم بنگاه‌ها با ظرفیت اشتغال متفاوت را دسته بندی و دوره‌های آموزشی را برگزار خواهیم کنیم.

رازقی با اشاره به طرح دیگر موارد در جلسه گفت: مباحثی از جمله بررسی موضوع تبصره‌ی یک ماده‌ی ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی و بازنگری در ماده ۲۷ قانون مالی ات بر ارزش افزوده که موجب مشکلات فراوان برای بخش خصوصی شده را در شورای شورای گفتگو استان و کشور مطرح و دنبال خواهیم کرد و امید داریم رفع این مشکلات راهگشایی برای فعالان اقتصادی باشد.

در این جلسه آقای طبری از سازمان محیط زیست استان به ارائه گزارش در خصوص نحوه اعطای تسهیلات صندوق ملی محیط زیست) در راستای اجرایی نمودن بند "ن"تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹) پرداخت.

همچنین در این جلسه مباحث تخصصی در خصوص مسئولیت‌های ادارات کل محیط زیست استان ها، مسئولیت‌های دبیرخانه مرکزی بررسی پروژه‌های عوارض آلایندگی، مسئولیت‌های کمیته راهبردی، فرم پیشنهاد درخواست تسهیلات صندوق ملی محیط زیست، همکاری با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حل مشکلات فنی مطرح شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فارس مدیریت بخش اقتصاد محیط زیست واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش