Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرتضی عزیزی عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با معدن و اعضای نظام مهندسی معدن بسیار کم است، گفت : از حدود ۷۵۰ نفر عضوی که نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه دارد تنها نزدیک به ۳۰ درصد آن‌ها در مشاغل معدنی فعالیت دارند و مابقی یا بیکار می‌مانند و یا در رشته‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : دلیل این امر ضعف قانون در واگذاری معادن است که امکان واگذاری معدن به افراد غیرمتخصص فقط با داشتن گواهی صلاحیت وجود دارد و این امر باعث شده آمار بیکاری مهندسین معدن بالا باشد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مراحل بعدی فعالیت‌های معدنی بعد از واگذاری، از جمله اکتشاف، بهره‌برداری و یا فرآوری، نظارت و مسئولیت فنی به مهندسین معدن واگذار می‌شود، افزود: اشتغالزایی این بخش نیز بسیار کم و تنها حدود ۲۰۰ نفر است.

عزیزی افزود: با توجه به اینکه تعداد معادن در کرمانشاه خیلی زیاد نیست، تناسبی بین اشتغالزایی که صورت می‌گیرد با فارغ التحصیلان و مهندسین معدن وجود ندارد.

او نبود بازار کار را باعث عدم گرایش جوانان برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با معدن دانست و ادامه داد: برای مثال زمانی دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب رشته اکتشاف را در چارت آموزشی خود قرار داد، اما مورد استقبال قرار نگرفت.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه از درآمد پایین مهندسین معدنی که مشغول به فعالیت هستند هم یاد کرد و افزود: حقوق این افراد گاهی از کارمندان هم کمتر است .

منبع ایسنا

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن معدن و تجارت نظام مهندسی نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه مهندسین معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد