Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه استانداری تهران، محسن منصوری در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که به ریاست وی و با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار سابق تهران و سایر مسئولان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی برای توسعه استان باید مبتنی بر واقعیات و ظرفیت های موجود استان تهران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های استاندار سابق تهران اظهار داشت: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی دو امدادی است و هرکسی که در نظام مسئولیتی داشته زحمت کشیده و رویکرد دولت سیزدهم در استان حرکت بر مبنای برنامه ریزی است و به تعبیری درصدد اختراع مجدد چرخ نیستیم و برخود لازم می‌دانم به صورت ویژه از تلاش های انوشیروان محسنی بندپی قدردانی کنم، هر آنچه از ایشان شنیدیم علاوه بر جدیت در کار و برگزاری منظم جلسات  اخلاق نیکو و حسنه است و این سرمایه ای ماندگار برای مدیران است.

 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی توسعه استان ادامه داد: اینکه در قانون برنامه ششم برای استان تهران  چشم انداز رشد ۸ درصدی تدوین شده است بیشتر آرمانی است و از واقعیات موجود استان فاصله دارد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: چند سالی توفیق خدمت گذاری در مجموعه اقتصادی داشتم و اتفاقا از نزدیک با مقوله تولید و اشتغال آشنا هستم و در برخی مواقع شاهد بودم به دلیل تصمیمات اشتباه خانواده ای دچار آسیب های اقتصادی شدند.
 
منصوری سپس گفت: اساسا فرآیند رشد اقتصادی استان تهران با سایر استان های کشور متمایز است؛ چرا که در این استان به دلیل ارزش افزوده که در حوزه زمین با آن‌مواجه ایم و همچنین برخی تصمیمات نمی توان رشد ۸ درصدی را انتظار داشت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه علی‌رغم همه تحریم های ظالمانه و شرایط موجود کرونایی در کشور که تولید و اشتغال را هدف قرار داده معتقدم بن بستی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت : مقام معظم رهبری علاوه بر تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر در شعارهای سال معظم له به خوبی مشهود است، مسئله اصلی کشور را مقوله فرهنگ می دانند و بپذیریم تا مشکلات اقتصادی رفع نشود نمی توان انتظار داشت که مشکلات فرهنگی مرتفع شود.
 
استاندار تهران ادامه داد: در دوره ای که فرماندار یکی از شهرستان های استان تهران بودم از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره گرفتم و با تشکیل تیم های ورزشی که در آسیا هم قهرمان شدند از یک سو بخشی از مشکلات فرهنگی آن شهرستان رفع شد و از سوی دیگر با تسهیل مشکلات سرمایه گذاران توانستیم روند سرمایه گذاری را تسریع کنیم.
 
منصوری تصریح کرد: شورای گفتگوی بخش خصوصی در استان تهران را کارشناسان ارشد تشکیل می دهند و هر زمان از شبانه روز که نیاز به جلسات و یا دستوری باشد اینجانب آمادگی کامل دارم که به مشکلات این بخش ورود پیدا کنم.

وی در ادامه یکی از وظایف اصلی شورای گفتگو را مطالبه جدی حقوق صاحبان صنایع از دولت دانست و خاطرنشان کرد: معتقدم دولت باید کمتر بنگاه داری کند و بیشتر به تسهیل گری و سیاست‌گذاری بپردازد و البته در سیاست های ابلاغی اصل ۴۴  این اصل به خوبی مشهود و عین تاکیدات مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها شهر تهران توسعه اقتصادی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران توسعه اقتصادی استان تهران شهر تهران توسعه اقتصادی استان تهران استان تهران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان