Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:00:34 GMT

چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۰۱۲۲

چقدر بنزین در کارت سوخت داریم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استعلام موجودی کارت سوخت متاسفانه جز مراجعه حضوری به پمپ‌های بنزین، قرار دادن کارت درون دستگاه و وارد کردن رمز که به‌صورت پیش‌فرض ۴ رقم سمت راست کد ملی مالک خودرو است، راه دیگری ندارد. برخلاف روند پیگیری صدور کارت سوخت که از ۳ راه مراجعه به سایت‌های www.epolice.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و www.post.ir، ارسال پیامک به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ و تماس تلفنی با شماره‌های پلیس ناجا، شرکت پست و مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امکان‌پذیر است.

به این ترتیب برای استعلام مانده کارت بنزین چاره‌ای جز مراجعه به جایگاه‌های توزیع سوخت وجود ندارد. در حالت اول می‌توانید هم‌زمان سوخت‌گیری کنید و استعلام موجودی کارت سوخت خود را نیز انجام دهید. راه دیگر نیز استفاده بین نوبت با اجازه متصدی جایگاه و سایر رانندگان از دستگاه کارت‌خوان پمپ بنزین جهت اطلاع از مانده سهمیه سوخت است.

سهمیه ماهیانه سوخت تا چه مدت در کارت ذخیره می‌شود؟

حین استعلام موجودی کارت سوخت باید به این نکته توجه داشته باشید که مانده سهمیه شما از ماه‌های گذشته تنها تا ۹ ماه در کارت‌تان حفظ می‌شود. به این معنا که اگر بیشتر از ۹ ماه از کارت سوخت سواری شخصی خود استفاده نکنید، حداکثر بنزین کارت سوخت شما ۵۴۰ لیتر خواهد بود.

آیا انتقال موجودی کارت سوخت به کارت سوخت دیگر امکان‌پذیر است؟

خیر. چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و به‌نظر نمی‌رسد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برنامه‌ای در این راستا داشته باشد. گاهی ممکن است به‌هر علتی ذخیره اضافه در کارت سوخت خود داشته باشید، اما ۹ ماه‌تان رو به پایان باشد. در این شرایط چاره‌ای جز مصرف یا اهدای موجودی کارت سوخت‌تان به دیگران ندارید و در قالب سیستمی نمی‌توانید سهمیه ذخیره شده را به کارت سوخت دیگر حتی اگر به نام خودتان باشد، منتقل کنید.

انتقال شارژ کارت سوخت به دیگران امکان پذیر است؟

برای استعلام موجودی کارت سوخت راه‌های متنوعی وجود ندارد، اما اگر در این خصوص پرسش‌های بیشتر و جزئی‌تری داشته باشید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ متعلق به مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس بگیرید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت سوخت بنزین امکان پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کد خبر: 1227519 برچسب‌ها بنزین

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟