Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اتّحاد و انسجام»، به مناسبت سال ۱۳۸۶ که توسط رهبر انقلاب، به سال «اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی» نامگذاری شد، به رشته تحریر در آمد.

حجت الاسلام قادری، گفت: کتاب «اتّحاد و انسجام»، در دو بخش کلی تألیف شده که در نیمه اول، بیش از ۲۰۰ آیه قرآن کریم و حدیث از ائمه معصومین (ع) (در ۱۳۰ صفحه)، در تأیید و تاکید بر حفظ وحدت میان مسلمین، آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعیت و دقتی که در گزینش آیات و روایات وحدت آفرین این کتاب شده، واقعاً مثال زدنی است به‌گونه ای که به اذعان مسئولین وقت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این اولین کتابی است که بدین صورت، پژوهشی محور و جامع در موضوع اتحاد مسلمانان، تدوین و چاپ شده است.

حجت الاسلام قادری ادامه داد: نیمه دوم کتاب «اتحاد و انسجام»، به معرفی مصادیق و نمونه‌های عملی و بارز وحدت شیعه و سنی می‌پردازد.

وی گفت: در این بخش، از ۱۰۰ شخصیتِ منادی وحدت (شیعه و اهل سنت) در ۱۲۰۰ سال اخیر نام برده شده و به زندگی نامه‌ی مختصر و اقدامات وحدت بخش آنها، پرداخته است.

معاون ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه امام هادی (ع)، از شخصیت‌های برجسته متقدم و متاخری که حیات خود را در مسیر تحقق وحدت مسلمین هزینه کردند نام برد و گفت: شیخ صدوق، علامه مجلسی، علی بن عیسی اِربلی، ابن ابی جمهور احسائی و … از قُدما و مرحوم آیت الله بروجردی، حاج آقا نورالله اصفهانی، شیخ شلتوت، شیخ عبدالمجید سلیم، امام موسی صدر و… از متاخرین، تعدادی از بزرگانی هستند که در این کتاب، به زندگی نامه و شرح اقدامات میدانی آنها در مسیر ایجاد وحدت بین مسلمین، پرداخته شده است.

این عضو پژوهشی مؤسسه امام هادی (ع)، امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای را بزرگترین و موثّرترین پرچم‌داران اتّحاد مسلمانان جهان دانست و گفت: در یکی از فصل‌های آغازینِ کتاب «اتحاد و انسجام»، به صورت ویژه و خاص، جملات حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص وحدت مسلمانان، آمده است.

وی با بیان اینکه وحدت و برادری با دیگر مذاهب اسلامی، همواره به عنوان سدّی مستحکم در مقابل استکبار جهانی خواهد بود، گفت: مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام همواره با تمسّک به دستورات وحدت آفرین قرآن و اهل بیت (ع) و درک این ضرورت در جامعه‌ی امروز، مفتخر است که آثار خود را با این نگاه، به جامعه علمی تقدیم می‌کند.

حجت الاسلام احمد قادری در پایان گفت: جامعیّت، جذابیّت و نو بودن شیوه نگارش این کتاب، باعث شده که همه ساله در نمایشگاه جانبیِ کنفرانس وحدت اسلامی، این کتاب، مورد استقبال علمای شیعه و سنی از کشورهای مختلف جهان، قرار بگیرد.

کد خبر 5335460

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اهل سنت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی آیت الله خامنه ای شیخ صدوق کنفرانس وحدت اسلامی قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران شیخ شلتوت شیعه علامه مجلسی فعالیت های قرآنی قرآن فعالیت های قرآنی قرآن کریم هفته وحدت وحدت اسلامی انقلاب اسلامی ایران پیامبر اکرم ص شیعه قران کنفرانس وحدت اسلامی آیت الله خامنه ای ایران سازمان تبلیغات اسلامی مقام معظم رهبری ات حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در روز ارتش قسمتی از توان نظامی در معرض دید قرار عموم می‌گیرد، تا قدرت نظامی ایران اسلامی وفناوری‌های دفاعی و قدرت ارتش و نیروهای مسلح نمایان شود.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیکره اصلی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.
 
این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود یادآور شد: وظیفه اصلی ارتش و دیگر نیروهای مسلح حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.
 
ماموستا مرادی افزود: ارتش توانمند با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، مجموعه مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت با اشاره به عملیات غرورآفرین و دشمن شکن و عزت بخش «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم منحوس اسرائیل، عنوان داشت: با امر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند، ما اسرائیل را تنبیه خواهیم کرد، با عملیات پهپادی موشکی جمهوری اسلامی، ابهت و توانمندی دروغین اسرائیل به دست سربازان نظام اسلامی شکسته شد.
 
ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: در طی ۷۵سال اشغال فلسطین و جنگ‌های اعراب و اسرائیل، تا به حال چنین حمله با قدرتی انجام نشده بود و قریب بر ۴۰۰ پهپاد و موشک، از خاک جمهوری اسلامی و نقاط مختلف کشور به طرف مواضع نظامی اسرائیل شلیک شد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق را می‌توان مصداق بارز "ترهبون به عدوالله وعدوکم" دانست که دستور آماده باش همه جانبه مسلمین در برابر دشمنان و تهیه هرنوع سلاح، امکانات و وسایل و شیوه‌های تبلیغی را می‌دهد، تا دشمنان اسلام و مسلمین را بترساند و لرزه در وجودشان بندازد.
 
ماموستا مرادی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم مسلمین با حمایت از همدیگر، بر دشمنان قسم خورده اسلام پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی