Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان صبح امروز در حاشیه افتتاح هنرستان تخصصی رشته معدن به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های صنعتی و معدنی استان پرداخت و اظهار داشت: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم ولیکن یکی از کمبودها و نقصان در این بخش نیروی آموزش دیده ماهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل قاسمی ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش استان در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاههای اقتصادی افزود: امیدواریم سال آتی شاهد افتتاح آموزش عالی در بخش رشته های تخصصی برای جوانان این منطقه باشیم.

وی بیان داشت: که ذخایر معدن آهن ما هم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر در معادن فعال آک کهور که بیش از 30 میلیون تن ظرفیت قطعی ست، رسیده  است که هنوز هم در این منطقه جای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

قاسمی در ادامه به اهمیت فعالیت بخش آموزشی در کنار واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت و بیان داشت: اگر آموزش در کنار واحدهای صنعتی و معدنی اتفاق بیافتند بحثی که در آخر مطرح میشود که همان نیروی انسانی است در ابتدا مطرح می شود که با توجه به نیاز بنگاههای اقتصادی استان آموزش خواهند یافت  و این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به  پهنه فین تا باغات اشاره نمود و اظهار داشت : مساحت این پهنه بیش از شش هزار و 400  کیلومتر مربع است که پس از پایان مطالعه این پهنه، 9 محدوده امید بخش به 165 کیلومتر مربع شناسایی شد.

وی بیان داشت: در این پهنه 10 معدن با مواد معدنی آهن فعال هستند که زمینه اشتغال 431 نفر را فراهم کرده اند.

خلیل قاسمی در پایان اظهار داشت: حال باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان هرمزگان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع استان ، نیازمند همکاری و همراهی بیشتری از آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقای سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاههای اقتصادی است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: افتتاح هنرستان هرمزگان خلیل قاسمی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علیرضا حسینی در بازدید از کارگاه‌های تولیدی فعال شهرستان نیر به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های غیرفعال شهرستان هم در حال فعال شدن هستند و امسال تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال، وارد چرخه تولید شوند.
وی به تلاش‌ها برای جلوگیری از خام فروشی در معادن نیز اشاره کرد وافزود: از ۲۶ معدن موجود در این شهرستان ۱۵ معدن فعال است و در سال گذشته ۲ معدن تولید گچ و اسفنج آهنی هم به آنها اضافه شد و این معادن باید از خام فروشی خارج شده و کارخانه‌های فرآوری و جانبی خود را دایر کنند.
فرماندار نیر گفت: ۶۰ درصد شن و ماسه استان اردبیل از معادن شن و ماسه شهرستان نیر استحصال می‌شود و در راستای ایجاد اشتفال با استفاده از این ظرفیت موجود، افزایش تولیدات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با ارائه تسهیلات و تقویت آورده‌های شخصی را در دستور کار قرار داده ایم.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید