Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو به همراه همکارانشان در بیمارستان دانشگاه UCHealth کلرادو، نشانگر‌های ژنتیکی خاصی را کشف کرده‌اند که نه تنها نشان می‌دهد چه کسی به کووید-۱۹ آلوده شده است، بلکه بینش‌هایی را در مورد شدت بیماری ارائه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کاتلین بارنز، استاد دانشگاه کلرادو، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: من فکر می‌کنم این مطالعه یک اثبات مفهومی فوق‌العاده در حوزه آزمایش کووید-۱۹ است که می‌تواند برای سایر بیماری‌ها نیز اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک حرکت رو به جلو در دنیای پزشکی دقیق است.

این مطالعه که در مجله Communications Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد سیگنال‌های خاصی از فرآیندی به نام متیلاسیون DNA بین افراد آلوده و غیر آلوده به سارس-کوو-۲ متفاوت است؛ و می‌توانند شدت بیماری را حتی در مراحل اولیه نشان دهند.

متیلاسیون DNA که در نحوه عملکرد سلول‌ها حیاتی است، یک ابزار سیگنال دهی اپی ژنتیکی است که سلول‌ها از آن برای خاموش کردن ژن‌ها استفاده می‌کنند. هر گونه اشتباه در این فرآیند می‌تواند باعث ایجاد انواع بیماری شود.

بارنز معتقد است توجه به این سیگنال‌ها می‌تواند به پر کردن شکاف مورد نیاز در دنیای فعلی آزمایش کووید کمک کند. اکثر آنتی ژن‌های کووید-۱۹ یا آزمایش‌های سریع وابسته به سویه‌های ویروسی هستند و می‌توانند میزان منفی کاذب بالایی داشته باشند. آن‌ها پیش‌بینی نمی‌کنند که آیا ویروس زنده است و تکثیر می‌شود یا خیر و همچنین نتایج بالینی را پیش‌بینی نمی‌کنند.

آزمایش یک بیمار پیش علامت ممکن است برای ویروس سارس-کوو-۲ منفی باشد، در حالی که بیماران بهبود یافته ممکن است علیرغم اینکه دیگر عفونی نیستند، همچنان مثبت باشند.

این مطالعه می‌گوید: تشخیص‌های دقیق برای کنترل ادامه انتشار عمومی، درک بهتر پاسخ میزبان و توسعه واکسن‌ها و ضدویروس‌ها ضروری است. شناسایی اینکه کدام بیماران آلوده به سارس-کوو-۲ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدید هستند، پزشکان را قادر می‌سازد تا بیماران را از طریق پشتیبانی تصمیم گیری بالینی تقویت شده تریاژ کنند.

اما نویسندگان گفتند که هیچ آزمایشی را نمی‎شناسند که بتواند سیر بالینی کووید-۱۹ را پیش‌بینی کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، آن‌ها اپی ژنوم را در نمونه‌های خون افراد مبتلا به کووید-۱۹ و بدون آن مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها ابزاری از Illumina به نام آرایه Infinium Methylation EPIC سفارشی کردند تا تشخیص پاسخ ایمنی را افزایش دهند؛ سپس محققان نمونه خون محیطی ۱۶۴ بیمار کووید-۱۹ و ۲۹۶ بیمار کنترل را بررسی کردند.

نمونه‌های DNA خون محیطی از بیمارانی که در UCHealth مشاهده شده بودند جمع‌آوری شد و از ۱ مارس ۲۰۲۰ برای امضای اپی ژنتیک سارس-کوو-۲ مورد آزمایش قرار گرفت. اکثر نمونه‌های خون در بانک نمونه‌های پزشکی اورژانس دانشگاه کلرادو تحت هدایت همکار نویسنده مطالعه جمع‌آوری شده و به سازمان ژنتیک تحقیقات کلرادو Anschutz (CARGO) منتقل شد.

محققان نشانگر‌های ژنتیکی خاصی از عفونت سارس-کوو-۲ را به همراه نشانه‌هایی از شدت بیماری کشف کردند.

این مطالعه می‌گوید: این سیگنال‌های پیشرفت بیماری از خون‌گیری اولیه هنگام ورود به بیمارستان وجود داشت. این رویکرد‌ها با هم پتانسیل اندازه‌گیری اپی ژنوم را برای پایش وضعیت و شدت سارس-کوو-۲ نشان می‌دهند.

به گفته بارنز، این یافته‌ها در نهایت می‌تواند به یک روش جدید و دقیق‌تر برای آزمایش کووید-۱۹ منجر شود.

او گفت: ما در حال بررسی این هستیم که چگونه این پلتفرم می‌تواند به دنیای تشخیص کووید ارزش افزوده داشته باشد. ما فکر می‌کنیم که به ارزش دانستن اینکه چه بیمارانی به بیماری‌های جدی‌تری مبتلا می‌شوند، می‌افزاید، این می‌تواند به شما بگوید که آیا می‌توانید عفونت را از بین ببرید یا احتمال بدتر شدن آن وجود دارد.

پربیننده ترین همه چیز درباره انار و خواص آن! از بین بردن جرم دندان بدون نیاز به دندان‌ پزشک گلی که شما را مجبور به خودکشی می‌ کند! + عکس بهترین روش معاینه چشم ها در خانه مصرف دارچین چه وقت مضر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا سارس کوو ۲ پیش بینی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد که چند سال پیش انجام داده بود در بیمارستان بستری شده است.

علیرضا داوود نژاد کارگردان سینما و تلویزیون و پدر این بازیگر  درباره آخرین وضعیت این هنرمند گفت: رضا داوود نژاد در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز بستری است.

وی درباره خبری که در رسانه‌ها مبنی بر وخامت حال رضا داوود نژاد منتشر شده بود افزود: حال او وخیم نیست، او عفونت خون دارد و پزشکان در تلاش هستند آنتی‌بیوتیک مناسب را پیدا کنند تا او را درمان کنند.

وی در پایان درباره زمان ترخیص این بازیگر بیان کرد: وقتی پزشکان بتوانند داروی مناسب را پیدا کنند و این عفونت را بر طرف کنند او مرخص خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • فیلسوف چگونه موجودی است؟
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند