Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نجار روز چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ با حضور در روستای کچوز بخش بازفت این شهرستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در زمین‌لرزه اخیر ۸۸ واحد مسکونی شهری و ۴۰۸ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان آسیب جدی دید که افزون بر ۳۰۰ واحد مسکونی به تعمیر اساسی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت بازسازی واحدهای شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.
نجار تصریح کرد: همچنین برای تعمیر هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: به‌منظور خرید لوازم خانگی و معیشتی زلزله‌زدگان به هر خانوار تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض کمک خواهد شد.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران اظهار داشت: همچنین برای اسکان موقت هر خانوار شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به تخریب ۳۲۴ واحد نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ چهارمحال و بختیاری گفت: به هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد.
نجار آواربرداری و حمل مصالح ساختمانی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده را بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام و تاکید کرد: برای تامین هزینه‌های مرتبط با زیرساخت‌ها و صدور پروانه ساختمانی در شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده کوهرنگ ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد تا بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق توزیع شود.
وی افزود: برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در شهرهای مناطق زلزله‌زده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و در روستاها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران تصریح کرد: همچنین برای مرمت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: به‌منظور تامین و تهیه وسایل معیشتی زلزله‌زدگان ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر خانوار پرداخت می‌شود.
نجار اظهار داشت: همچنین برای هر جایگاه دام در مناطق زلزله‌زده ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به هر خانوار پرداخت خواهد شد.
وی گفت: بنیاد مستضعفان برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده هشت تن و به‌منظور تعمیر هر خانه یک تن سیمان اختصاص می‌دهد.
به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.
پس از آن نیز  ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.
پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان تویع شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران کوهرنگ چهارمحال وبختیاری مدیریت بحران مسکونی در مناطق زلزله زده میلیون ریال تسهیلات چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ میلیون ریال شهرستان کوهرنگ پرداخت می شود واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • وزیر کشور، پیگیر اوضاع بارندگی در کرمان