Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:14:42 GMT

هنرستان تخصصی رشته معدن در بندرعباس راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۵۱۲

هنرستان تخصصی رشته معدن در بندرعباس راه اندازی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی هنرستان حکیم نظامی با اشاره به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: این هنرستان ۲۰ نفر ظرفیت دارد که در سال تحصیلی جاری ۱۷ نفر نام نویسی کردند.

خلیل قاسمی افزود: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم که یکی از کمبودها در این بخش نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: نیروی انسانی آموزش دیده در کنار واحدهای صنعتی و معدنی یک نیاز برای بنگاه های اقتصادی هرمزگان است که این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاه های اقتصادی هرمزگان اظهارامیدواری کرد: سال آینده نیز شاهد راه اندازی آموزش عالی در رشته های تخصصی برای جوانان استان باشیم.

وی اظهارداشت: باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع این منطقه، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر از سوی آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقای سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاه های اقتصادی است.

شرکت آک کهور واقع در بخش فین بندرعباس سالانه ۳۵۰ هزار تن سنگ آهن هماتیتی تولید می‌کند و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی در این پهنه معدنی شناسایی شده که هنوز هم جای برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

پهنه  فین تا باغات به وسعت ۶ هزار و ۴۴۸ کیلومترمربع است که پس از پایان مطالعه این پهنه، ۹ محدوده امید بخش به ۱۶۵ کیلومترمربع شناسایی شد. در این پهنه ۱۰ معدن با موادمعدنی آهن فعال هستند که زمینه اشتغال ۴۳۱ نفر را فراهم کرده اند.

هم اکنون ۱۷۳ معدن فعال و ۷۲ معدن غیرفعال در استان هرمزگان وجود دارد که معادن فعال در حال استخراج موادمعدنی همچون سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ نمک، مخلوط  کوهی، مارن، سنگ لاشه، کرومیت و منگنز می باشد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن هرمزگان وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن هرمزگان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲ نوبت مزایده در سال ۱۴۰۲ افزود: در فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد، به ترتیب ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی برای انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار شد که به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز پارسال در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

سرتیپی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای در آذربایجان غربی نداریم، ادامه داد: پارسال ۲۲۲ معدن غیرفعال طی بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند درحالی که طی سال پیش از آن، ۱۵ معدن تعیین تکلیف شده بود و این آمار ۱۵ برابر شدن این فرآیند پارسال نسبت به ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پارسال ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شد و به خزانه دولت واریز شد که نسبت به سال پیش از آن، ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی گفت: در پایان پارسال، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان‌غربی موجود بود که برای فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آمادگی ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری برای حضور در المپیاد ملی آموزش هنر
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟