Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال نزدیک شدن نیروهای یمنی به شهر مأرب، نیروهای سعودی و مزدورانش در حال تخلیه تجهیزات جنگی‌شان از این شهر و انتقال آنها به گذرگاه مرزی "الودیعه" هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع رسانه‌ای و شاهدان عینی اعلام کردند نیروهای سعودی از روز گذشته اقدام به خارج کردن تجهیزات و مهمات سنگین نظامی از شهر مأرب و انتقال آنها به گذرگاه مرزی الودیعه می‌کنند و آنگونه که مسافران اعلام کرده‌اند رژیم سعودی این گذرگاه را بر روی تردد مسافران بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میانجیگری‌ها و مذاکرات قبایل از دو روز پیش میان نیروهای یمنی و مزدوران ائتلاف متجاوز در منطقه "جبل مراد" آغاز شده تا این عناصر مزدور مواضع‌شان را بدون جنگ و درگیری تخلیه کنند.

حمله پهپادی ارتش یمن به «جازان» و فرودگاه «أبها»
ائتلاف سعودی مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه «جازان» و فرودگاه سعودی «أبها» در جنوب عربستان شد.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد امروز (به وقت تهران) مدعی شد که «فرودگاه أبها مورد هجوم پهپادی ارتش یمن و کمیته‌ها مردمی قرار گرفت».
سخنگوی ائتلاف متجاوز در عین حال تأکید کرد که این «پهپاد بمب‌گذاری شده رهگیری و پیش از رسیدن به هدف مورد نظر ساقط شده است».
وی همچنین مدعی شد که «پدافند هوایی ائتلاف توانست یک فروند پهپاد دیگر ارتش یمن را در بر فراز منطقه جازان سرنگون کند».
ارتش یمن تاکنون به این ادعای سعودی واکنشی نشان نداده و انجام حملات پهپادی به فرودگاه «أبها» و «جازان» را تأیید نکرده است.

الجوبه در مأرب آزاد شد
ارتش یمن و کمیته های مردمی شهر الجوبه در مأرب را آزاد کردند. در اینجا به ذکر مهمترین هشتگ های یمنی در این باره می پردازیم.
کاربران یمنی تحت عنوان "ربیع النصر" (بهار پیروزی) به تجلیل از تحولات اخیر میدان جنگ پرداخته و مراتب شادی خود را از پیروزی های ارتش یمن و کمیته های مردمی اعلام کردند.
در خبرها به نقل از منابع محلی آمده است که ارتش و کمیته های مردمی توانسته اند پس از دو هفته محاصره و یک ماه جنگ شدید، مرکز شهر الجوبه را به طور کامل آزاد کنند.

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی راهی جز اذعان به شکست ندارد
وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن تاکید کرد بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک، به جهانیان اعلام می‌کنیم تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.
سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» با بیان اینکه تجاوز به یمن عملا شکست خورده و عاملان آن بایستی شجاعت اذعان به شکست را داشته باشند گفت : بازپس‌گیری شهر مأرب نزدیک است ، حضور انگلیس در «المهره» اشغالگری و استعمار است ، ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورد خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.
وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همه آزادگان در سراسر یمن طی هفت سال جنگ موفق شدند پیروزهای بزرگی را علیه ائتلاف سعودی و مزدوران آن رقم بزنند.
وی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الأخبار» افزود که بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک ما امروز به جهانیان اعلام می‌کنیم که تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده است و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.
العاطفی تصریح کرد که بازپس‌گیری شهر مأرب نیز نزدیک است و بزودی به اذن خداوند متعال ملت یمن و همه آزادگان امت اخبار خوشی را خواهند شنید و مأرب به آغوش وطن بازخواهد گشت.
وی گفت: مأرب سرزمین یمنی است و همه مناطق یمن بزودی به حاکمیت این کشور بازمی‌گردد و این مسئله‌ای غیرقابل مناقشه است.
به گفته العاطفی امنیت بیشتر مناطق استان مأرب توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین می‌شود و این نیروها به محیط اطراف شهر مأرب رسیده و این شهر را محاصره کرده‌اند.
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که نفت یمن یک ثروت حاکمیتی و متعلق به ملت آن است و ما سلاح راهبردی برای مقابله با هر گونه تجاوز مستقیم یا غیرمستقیم علیه تأسیسات نفتی را داریم.
وی با اشاره به ضرورت حفظ جان آوارگان یمنی گفت که ائتلاف متجاوز و عوامل آن از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
العاطفی درباره حضور نظامی انگلیس در المهره نیز گفت که حضور انگلیس در المهره اشغالگری و استعمار است و ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورده خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری وجب به وجب مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه حمایت از دریانوردی جزء مسئولیت ماست، گفت که ریاض و ابوظبی از جامعه جهانی باج‌خواهی کرده و برای بین‌المللی کردن دریای سرخ و باب‌المندب تلاش می‌کنند.

هیات اتحادیه اروپا وارد عدن شد
هیات اتحادیه اروپا دیروز سه شنبه به منظور دیدار با طرف های سیاسی، وارد عدن پایتخت موقت یمن شد.
سفرای اتحادیه اروپا که وارد عدن شدند، چندین دیدار با طرف های سیاسی یمن برگزار خواهند کرد، از جمله با آنچه که موسوم به شورای انتقالی جنوب است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز ائتلاف سعودی پهپادی ارتش بازپس گیری ارتش یمن شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی//نتانیاهو به مکان امن منتقل شد

دقایقی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۲۳:۳۹ رسانه‌های صهیونیستی از آغاز حمله پهپادی ایران خبر دادند

تلویزیون الجزیره اعلام کرد سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۲۳:۵۲ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع صد درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

کد خبر 744236

دیگر خبرها

  • سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی حزب الله قرار گرفت + فیم
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل/ در دقیقه۹۰ از برنامه حوثی ها مطلع شدیم
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل
  • نخستین واکنش اتحادیه اروپا به حملات ضد صهیونیستی ایران
  • درخواست آمریکا از تل آویو درباره پاسخ به حملات ایران
  • پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی//نتانیاهو به مکان امن منتقل شد
  • واکنش آمریکا به آغاز حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم / آماده مقابله‌ایم