Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی در پیام تصویری خود اظهار کرد: در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌هایی که از جانب اف ای تی اف برای اقتصاد ایران به وجود آمده غیرقابل انکار است و قطعا تجار کشور نیز از این محل آسیب دیده‌اند اما در عین حال باید این سوال را پرسید که بخش خصوصی در این سال‌ها و با وجود این فشارها چه عملکردی را از خود به ثبت رسانده و دولت چه کرده است؟

وی با اشاره به تداوم فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در سال‌های گذشته، بیان کرد: تجربه تمام این سال‌ها نشان داده که اگر دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و اجازه دهیم کار خود را پیش ببرد حتی در دل تحریم و محدودیت‌ها نیز همواره راهی پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که در سال‌های گذشته بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شد اما صادرات بخش خصوصی ادامه پیدا کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تاثیر سیاست گذاری‌های غلط داخلی بعضا از فشار تحریم‌ها نیز بیشتر بوده است، گفت: ما بارها تاکید کرده‌ایم که باید به بخش خصوصی آزادی عمل داده شود و جلوی بخشنامه‌ها و مقرراتی که مانع از حرکت رو به جلو اقتصاد ایران می‌شود، گرفته شود. ما معتقدیم که بخش خصوصی بهتر از دولت راه فعالیت در دوران تحریم و دور زدن محدودیت‌ها را می‌داند و تنها باید در این بخش آزادی عمل لازم داده شود.

شافعی با اشاره به وضعیت تجارت ایران در عراق، توضیح داد: دولت در سال‌های گذشته به عراق برق و گاز صادر کرده اما هنوز نتوانسته بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات این محصولات را به کشور بازگرداند، این در حالی است که بخش خصوصی رقمی بسیار بزرگ‌تر از آن به عراق صادرات داشته و توانسته ارز را نیز به کشور بیاورد، این نشان می‌دهد که در صورت میدان دادن به بخش خصوصی می‌توان انتظار ثبت آمارهایی بهتر را داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید در مرحله استقرار است و تا زمان جابجایی مدیران و معاونان نمی‌توان ارزیابی دقیقی از عملکرد آن داشت. در حرف وعده‌های بسیار خوبی به بخش خصوصی داده شده و امیدواریم پس از استقرار کامل و رسیدن به دوره عمل به وعده‌ها نیز شرایط طوری اصلاح شود که با عبور از مشکلات گذشته، راه برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی هموار شود.

پربیننده ترین خبر خوش برای واردکنندگان / ترخیص ۴۰درصد سرم های دپو شده حمله بنگلادش به بازار پوشاک ایران بی تاثیری تنش ایران و آذربایجان در تجارت با روسیه / توافقنامه اوراسیا پشتوانه تجارت دو کشور واردات ۱۲۶.۵میلیون دوز واکسن کرونا از بهمن پارسال / چین، ژاپن و روسیه بزرگترین مبادی وارداتی پیش بینی ثبت رکورد جدید صادرات / باز شدن گره های کور تجارت به دست دولت جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت سال های گذشته بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است

 ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز - دوشنبه سوم اردیبهشت ماه - به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور کشورمان در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

صبح امروز رئیس‌جمهور کشورمان به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان سفر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • مدیر عامل بایرلورکوزن: اشتباه کردم که روی فلوریان ویرتس قیمت گذاشتم
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟