Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@13:44:18 GMT

زمان احتمالی اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۳۷۴۵

زمان احتمالی اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال اختصاص سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تا بهمن ماه خبر داد.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: جاماندگان سهام عدالت ۲۰ میلیون نفر هستند و با موافقت دولت با طرح مجلس در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا بهمن ماه امسال سهام عدالت گروه نخست که شامل ۱۰ میلیون نفر از جمله ۴ میلیون نفر از افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا قبل از ۲۲ بهمن امسال واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فارس، از مشمولان قبلی سهام عدالت که از سال ۱۳۸۴ شروع شد، حدود ۲ میلیون نفر افرادی هستند که همه مراحل ثبت‌نام را گذرانده و حتی کارت پرس شده سهام عدالت در اختیار دارند، اما به گفته حسین امینی‌خواه رئیس هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به دلیل عدم هماهنگی بین سامانه شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت و سرور مرکزی سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی‌سازی این دو میلیون نفر از قلم افتاده و در حال حاضر با داشتن کارت پرس شده سهام عدالت به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

امینی‌خواه همچنین به فارس گفته بود تعدادی از افراد ۶ دهک کم درآمد جامعه که باید سهام عدالت به آن‌ها اختصاص می‌یافت نیز از ابتدا از قلم افتادند و نیز تعدادی از افراد ظرف ۱۵ سال گذشته جزء دهک‌های کم درآمد جامعه قرار گرفته و باید سهام عدالت به آن‌ها اختصاص یابد.

وی همچنین گفت‌:‌دولت قبلی با اختصاص سهام عدالت به افراد جدید مخالفت می‌کرد، اما دولت سیزدهم موافقت کلی خود را اعلام کرده و طرح‌هایی با کمک مجلس، وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست بررسی است که سهام عدالت به جاماندگان اختصاص یابد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهام سهام عدالت سهام آسیا سهام بورسی اختصاص سهام عدالت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد