Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سالاریه قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفت وگوی اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان یکی از رسالت هایی که دنبال می کند، شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر دانشجویی است. بنیاد ملی نخبگان طرح شهید بابایی را در سال گذشته طراحی کرد و نسبت به اجرای آن اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاریه گفت: هدف این طرح، توانمندسازی دانشجویان مستعد دانشگاه ها و از طریق شرکت در یک رویداد رقابتی مسئله محور است. در واقع در طرح شهید بابایی این فضا و این فرصت فراهم می شود که استعداد هایی که ممکن است از رویه‌های عادی بنیاد ملی نخبگان که بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی افراد که بیشتر پژوهش های انفرادی است در این فضاها استعداد هایی هست که  به راحتی شناسایی نشده.

او افزود: ما در طرح شهید بابایی به دنبال این هستیم که افرادی که دارای استعداد هستند، شناسایی شوند. در روایات رقابتی تمرکز ما بیشتر در حوزه های کارشناسی و بچه هایی که در مرحله ورود به کار هستند. از مجموعه‌ ها و رویدادهایی که در سال ۱۳۹۹ در این خصوص برگزار شد رویداد ره نشان بود. رویداد رهنشان یکی از برندهایی است که در سال گذشته بزرگترین رویداد بود که در طرح شهید بابایی در سال گذشته برگزار شد به همین رویداد مرتبط بودند که چند هزار شرکت کننده اولیه داشت و در فعالیت های مختلف تیم تشکیل دادند و به حل مسئله پرداختند.

سالاریه ادامه داد: صورت مسئله هایی را در ره نشان از شرکت‌های دانش بنیان دریافت شد، این صورت مسئله ها توسط اساتید انتخاب شد. بنابر علاقه و ظرفیتی که دانشگاه ها داشتند تیم های دانشجویی تشکیل شد و علاوه بر این، تیم های برتر این شرایط برایشان فراهم شد که بتوانند ایده اصلی خودشان و به راه‌حلی که رسیدن در همان شرکت و مجموعه به کار ببندد. در سال ۱۴۰۰ مجموعه ها در حال تلاش هستند برای برگزاری دور بعدی از رویداد  ره نشان که صورت مسئله هایی از نهاد های مختلف دریافت شده که از طریق سایت رویداد ره نشان، علاقه مندان می‌توانند مراجعه کنند و از این صورت مسئله ها مطلع شوند.

قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان  گفت: یکی از مسیرهایی که دنبال می‌کنیم حمایت از تشکیل هسته های مسئله محور است البته به سبک و سیاقی که در طرح احمدی روشن ما دنبال می‌کنیم. به لحاظ زمان بندی شاید برخی از تیم ها به طرح احمدی روشن نرسند اما چنانچه تیم ها کیفیت کارشان بالا باشد ما تلاش می کنیم و این قول را به علاقه مندان می دهیم که حمایت می‌کنیم از تشکیل همچنین هسته هایی در شکل‌های مختلف که می‌تواند در شکل طرح احمدی روشن یا در سایر طرح ها باشد.

سالاریه  در پایان بیان کرد: من به عنوان یک معلم و به عنوان یک فردی که سال‌ها با دانشجوها کار کردم و تجربه عینی دارم تو این حوزه، دانشگاه را تشویق می کنم که در برنامه‌های متعددی که ضلع طرح شهید بابایی صورت می گیرد حضور داشته باشند. یکی از مسیرهای امید بخش و با احتمال بالا موفق، رویداد ره نشان است.

بیشتربخوانید

سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد نخبگان شرکت دانش بنیان بنیاد ملی نخبگان طرح شهید بابایی صورت مسئله ها رویداد ره ره نشان تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان گفت: برخی از مسائل کشور بدون نظارت و وضع قانون به یکی از ظرفیت‌های تخطی از قوانین موجود تبدیل شده‌اند که با کمک نخبگان این مسائل قابل حل هستند، به عنوان مثال حوزه رمز ارزها را شاهد هستیم که به سبب نبود قانون و نظارت‌های لازم به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده است.

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری توان و تفکر نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و نظام مسائل کشور، گفت: پیش از این سیستم اداری کشور به‌صورت سنتی اداره می‌شد و بدنه اجرایی دستگاه‌ها ۳۰سال در همین فضا رشد کرده و با فناوری نامأنوس است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است تا سازمان بعد از خروج نیروهای پیشین، دغدغه و مشکلی برای جذب نیروی توانمند و اثرگذار نداشته باشد.

همکاری بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز

در ادامه این نشست، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، گفت: بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز همکاری دارد که شناسایی اعضای آن به دو صورت فعال و فراخوان‌محور است. همچنین در دستگاه‌ها میزهای نخبگانی با حضور نخبگان و مدیران و افراد ذی‌نفع فعال است که با رویکردهای متعدد و با تضارب آرا ایده‌های خود را به رای افراد و اجرا می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف هیات‌های اندیشه‌ورز همیشه حل مساله نیست، بلکه گاهی ایجاد گفتمان می‌تواند هدف اساسی آن باشد. لازم به ذکر است رویدادهای نخبگانی نیز با همین هدف و ایجاد فضای واقع‌بینانه از مشکلات کشور برگزار می‌شوند.

در پایان این دیدار ضمن ایجاد مقدمات همکاری‌های بین بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور مالیاتی کشور، مقرر شد: بستر مشارکت نخبگان در حل مسائل ملی، فراهم شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6085195 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • بهره‌مندی از اعتبارات و تسهیلات با برنامۀ توانمندساز بنیاد ملی نخبگان
  • افزایش دایره نخبگی در دستور کار بنیاد نخبگان استان یزد
  • اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان برای اولین بار در استان یزد
  • اجرای موفقیت آمیز طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در استان یزد