Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان، دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند - تهران در این خصوص تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین شد.

عبدالعزیز کامل‌اف همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری های ترانزیتی سه کشور شد.

تقویت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رئیس دوره ای این سازمان، از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو طرف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به ازبکستان بابت انتخاب به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای و همچنین تبریک انتخاب مجدد آقای شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهوری این کشور، ابراز امیدواری کرد روند اجرایی عضویت کامل کشورمان در سازمان شانگهای در دوره ریاست ازبکستان بر این سازمان تکمیل شود.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید، و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش همکاری ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و ازبکستان حسين اميرعبداللهيان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس توضیحاتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک ایران در دو هفته گذشته برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی اقدام متخلفانه رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت در نتیجه مخالفت آمریکا و دو کشور اروپایی با محکومیت این رژیم ارائه نمود.

وزیر امور خارجه در ادامه اقدام نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تعرض رژیم صهونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده ۵۱ منشور ملل متحد توصیف کرد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفت وگو ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، بر نیاز منطقه به ثبات و امنیت و گسترش همکاری‌های منطقه و بین المللی بین دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6078387

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی بر تقویت همکاری‌ دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر