Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:21:06 GMT

واکسینه بودن رانندگان سرویس مدارس الزامی است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۶۸۱

واکسینه بودن رانندگان سرویس مدارس الزامی است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرویس های مدارس برای بازگشایی حضوری مدارس آمادگی دارند، گفت: رانندگان سرویس‌های مدارس در صورتی می‌توانند فعالیت کنند که کارت واکسیناسیون داشته باشند.

به گزارش ایمنا، نورعلی عباسپور ا اعلام افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در برخی شهرستان‌ها و مناطق گفت: برای ثبت‌نام سرویس‌های مدارس با شرکت‌های حمل و نقل هماهنگی شده و خانواده‌ها می‌توانند در مناطقی که بازگشایی مدارس آغاز شده است برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سرویس‌های ایاب و ذهاب اظهار کرد: در مناطقی که بازگشایی مدارس آغاز شده یا قرار است به زودی آغاز شود، خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام دانش آموزان به منظور استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب اقدام کنند.

عباسپور ادامه داد: این آمادگی از سوی مدارس وجود دارد که خدمات لازم برای رفت و آمد دانش آموزان را به خانواده‌ها ارائه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد آموزش و پرورش برای ارائه خدمات به مدارس در زمان‌های مختلف آمادگی دارند، بنابراین درخواست سرویس در ماه‌های آینده و پس از بازگشایی بیشتر مدارس هم امکان پذیر است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش قیمت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: شورای شهر هر شهرستان میزان افزایش قیمت سالانه سرویس مدارس را تعیین می‌کند بنابراین این مبلغ در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی افزود: بر اساس اعلام شورای شهر در کلان شهرهایی مانند تهران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت حمل و نقل عمومی را خواهیم داشت.

عباسپور ادامه داد: در خصوص پوشاک مدارس نیز شورای مدارس با در نظر گرفتن شرایط خاص خانواده‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد و سیاست بر این است که در این مورد فشاری به خانواده‌ها متحمل نشود.
عباسپور همچنین درباره واکسیناسیون رانندگان اظهار داشت: هر راننده باید کارت واکسن داشته باشد و مدیر مدرسه باید کارت واکسن آنها را حتماً رویت کند.

۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان در کشور با مدارس همکاری دارند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب به ۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا در مدارس کشور مشغول خدمت هستند گفت: ۴ هزار نفر از این اعضا در شورای مرکزی مناطق و استان‌ها فعالیت می‌کنند.

عباسپور ادامه داد: باید بستری برای شنیده شدن مطالبات خانواده‌ها فراهم شود و تمرکز مطالبات از محور اقتصادی باید به سمت حوزه‌های تربیتی سوق داده شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های نامناسب پنهان و نرم موجب سخت‌تر شدن رسالت آموزش و پرورش شده است و مدرسه با توان فعلی شاید نتواند به تنهایی این تکالیف تربیتی را به جا آورد.

عباسپور گفت: باید فعالیت‌های انجمن اولیا را فراتر از مدارس و آموزش و پرورش پیش ببریم و آنان را در بسیاری از مسائل و موضوعات اجتماعی دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه همه اسناد مدرسه باید به امضای اعضای انجمن برسد گفت: در فارس انجمن‌های اولیا به عنوان رکن اساسی تصمیم‌گیری مدارس در خصوص بازگشایی پذیرفته شده‌اند و در این خصوص توجه ویژه ای به نقش اعضای انجمن شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعضای انجمن دارای ظرفیت بی نظیری هستند گفت: به مسائل امروز نمی‌تواند با روش‌های سنتی پاسخ داد از این رو باید تفکر و شیوه حل مسئله اعضای انجمن نیز به روز و کارآمد باشد.

عباسپور گفت: وظایف اعضای انجمن از ۱۵ شرح وظیفه به ۲۶ شرح وظیفه افزایش پیدا کرده است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه اعضای انجمن در تصمیم گیری های تربیتی است.

وی افزود: در عناصر برنامه‌ریزی درسی خانواده به عنوان یکی از عناصر و ارکان اصلی آموزش و پرورش دیده شده و ساز و کارهای قانونی در این رابطه به خوبی فراهم شده است.

عباسپور گفت: اگر مدارس برنامه‌ای برای خانواده‌ها نداشته باشد و نسبت به پیشنهادات و انتقادات آنان بی توجه باشد یقیناً در امر آموزش و پرورش موفق نخواهد بود.

وی گفت: اساسنامه جدیدی برای انجمن اولیا و مربیان آماده شده است و اگر این اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد جایگاه انجمن اولیا را قدرتمندتر خواهد کرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یعنی اینکه مدارس باید بتوانند آثار تربیتی خوبی از خود بر محیط پیرامون برجا بگذارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 531623

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسیناسیون بازگشایی مدارس واکسیناسیون کرونا سرويس مدارس دانش آموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش سرویس های ایاب و ذهاب اعضای انجمن دانش آموزان خانواده ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز، عزیزانی هستند که فرهنگ متعالی و ارزشمند مدرسه‌سازی را سال‌هاست که در کشور عزیزمان ایران پایه گذاری کرده‌اند و در سال‌های اخیر، فضاهای آموزشی زیادی را به جامعه تحویل داده و به یک الگوی متفاوت از کار خیر تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه‌ساز، نقش تأثیرگذاری را در تأمین آینده دانش‌آموزان مملکت اسلامی دارند، چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی ملی و دینی است؛ در گذشته کار خیر به کارهای شخصی و معیشتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده‌ها و جامعه بوده و هست.

سعادتی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان‌شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی بوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال‌های اخیر تصمیمات خوبی در استان گرفته شده است، یادآور شد: با سیاست‌های درست سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، قسمت عمده پروژه‌های نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده است.

سعادتی بیان داشت: امروزه افتخار می‌کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن‌ترین فضاها در کشور مدارس هستند.

این مقام مسؤول در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در استان آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جز استان‌های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش‌آموزی در استان زیاد است. لازم به ذکر است که همکاری خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق‌تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولویت بندی خوبی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا با کمک شما عزیزان این اتفاق خوب در دوره جدید را شاهد باشیم و لذا بدانید که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کنار شما عزیزان هستند تا سقفی استاندارد و مقاوم را برای همه دانش‌آموزان عزیز داشته باشیم.

کد خبر 6084407

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • تقویت ارزش های انقلابی در مدارس الزامی است
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است