Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:56:17 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۷۳۴

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از جمعه

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امش در شرق گیلان ، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی بارش پراکنده و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، لرستان ،کرمانشاه و جنوب کردستان ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین ، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

او توضیح داد: تا  شنبه و یکشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه‌بر استان‌های قزوین، البرز و تهران، شمال شرق و مناطق شمالی جنوب را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید

 وزش باد و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور/ رگبار باران در سیستان و بلوچستان و کرمان

ضیائیان تصریح کرد: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور هم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او یادآور شد: در پنج روز آینده در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان ابرناکی و احتمال بارش باران گاهی با رعد و برق و و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود . جمعه و شنبه خلیج‌فارس و شنبه غرب دریای خزر مواج است.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم بیان کرد: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کمترین آن به ۸ درجه می رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: حجم بارندگی در مناطق مستعد، موجب سیلاب، آبگرفتگی و رواناب خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح زرد نیز صادر شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با فعال شدن این سامانه، دما به طور محسوسی در روزهای پایانی آخر هفته کاهش خواهد یافت به طوری که میانگین بیشینه دما در روز جمعه نسبت به امروز ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: برودت هوا و کاهش محسوس دما موجب خواهد شد بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی و شمالی در ساعاتی از روز جمعه هفته جاری، به شکل برف و باران باشد.

حکمی افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و صالح آباد با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی هشت تا ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است.

دیگر خبرها

  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • فیلم| کولاک و برف بهاری در خراسان شمالی
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۸؛هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان
  • پیش بینی ورود سامانه ضعیف بارشی به البرز