Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها از تداوم حمله به مساجد مسلمانان در یکی از ایالت‌های هند از سوی هواداران حزب راستگرای افراطی وابسته به دولت هند خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی هند روز چهارشنبه پس از حمله گروه‌های راست‌گرا به ام مذهبی مسلمانان در یکی از مناطق شمال این کشور، مدعی محافظت از مساجد شدند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مقامات هند تجمع بیش از چهار نفر را در پرتنش‌ترین بخش‌های شمالی ایالت «تریپورا» ممنوع کرده‌اند، در حالیکه پلیس درباره انتشار «پیام‌های تحریک‌آمیز» در رسانه‌های اجتماعی نیز هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تریپورا با اکثریت مسلمان هم مرز با بنگلادش است. چندی قبل ناآرامی‌هایی   در این منطقه بابت اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در جشن‌های هندو آغاز شد و به ۱۲ منطقه در بنگلادش نیز گسترش یافت.

هند نسبت به حملات و مشکلاتی که در تریپورا در حاشیه تجمع صدها تن از پیروان گروه راستگرای «ویشوا هندو پریشاد» رخ داد، ابراز نگرانی کرده است.  گفته می‌شود در این منطقه دستکم چهار مسجد تخریب و مغازه‌ها و خانه‌های متعلق به مسلمانان غارت شد.

تریپورا توسط «بهاراتیا جاناتا»، حزب نخست وزیر «نارندرا مودی»، اداره می شود. رهبران جامعه اقلیت مسلمان هند می گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب ملیگرای هندو در سال ۲۰۱۴، به طور فزاینده‌ای با حملات مواجه شده‌اند.

مقام‌های هندی به بهانه قوانین کرونایی، بارها جمعیت مسلمان این کشور را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. مقامات دهلی نو مدعی شدند پروتوکل‌های قرنطینه  رعایت نشده بوده  و این بی‌توجهی‌ها اقدام مجرمانه هستند.

تصویب قانون تابعیت  هند در پایان سال ۲۰۱۹ موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون جدید تنها افغان‌ها، بنگلادشی‌ها و پاکستانی‌های غیر مسلمان که در هند پناهنده می‌شوند می‌توانند در این کشور درخواست تابعیت کنند. پس از تصویب این قانون در هند اعتراضات زیادی از سوی مسلمانان صورت گرفت که با خشونت کم‌سابقه‌ای مورد سرکوب قرار گرفت.

در هفته‌های گذشته انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به  افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان هند نارندرا مودی مسلمانان نخست وزیر هند مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان تشکل‌های مردمی مرتبط با موضوع جمعیت با دبیراجرایی جایزه جوانی جمعیت دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با جضور موسوی پناه مدیر کل هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر برگزاری رویداد کانون‌های فرهنگی و مساجد و حجت الاسلام رنجبر دبیر تشکل‌های فراگیر تبلیغ، حجت الاسلام رضا رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده و مسئول بخش سازمان‌های مردم نهاد جایزه ملی جمعیت و خانم ارشادی از بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

ارشادی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: راه اندازی قرار گاه سبحان برای آموزش و تقویت زیر ساخت‌های فرزند آوری و بسترسازی‌های مناسب برای رشد جمعیت، حمایت مالی از مشکلات ناشی از درمان ناباروری زوجین و نیز حمایت از خانواده‌ها تا ۲ سال درخصوص تامین پوشاک و تغذیه نوزادان از جمله اقداماتی است که ما در موسسه آبشار عاطفه‌ها در حال انجام آن در سراسر کشور هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام احسان رنجبر گفت: الحمدلله ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و روحانیت به عنوان به عنوان مرجع و نهاد اجتماعی مورد وثوق جامعه می‌توانند در این زمینه نقش فعال و موثری داشته باشند.

وی افزود: قریب به ۴۰۰ گروه تبلیغاتی در این زمینه درحال فعالیت هستند و یکی از اصلی‌ترین اهداف این گروه ها، مردمی سازی تبلیغات در نشر و بسط گفتمان سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت است.

درادامه این دیدار زهرا سادات موسوی پناه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی در مساجد گفت: مساجد هنوز هم می‌توانند به عنوان مرجع و پایگاه اجتماعی بسیاری از معضلات اجتماعی درد‌ها و آلام جامعه را تسکین بخشند و هنوز قدرت و مرجعیت مساجد را کمتر مرجع اجتماعی داراست.

وی افزود: امیدوارم دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت بتواند به صورت مستمر فضایی ایجاد کنند تا بستر‌های لازم برای رشد جمعیت در طول سال با هدف تسهیل برای خانواده و فرزند آوری صورت گیرد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ضرورت گفتمان‌سازی با مردم با محوریت جوانی جمعیت
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه