Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در چهارصد و سی و سومین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا ضمن بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس از عملکرد مناسب مجموعه دانشگاه در مسیر سخت مقابله با بیماری کووید۱۹ به ویژه اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان فارس با تزریق هر دو دُز واکسن کرونا به ۵۶ درصد افراد بالای دوازده سال استان، در تکمیل واکسیناسیون کرونا در کشور پیشتاز است و این موفقیت با تلاش تمام ارکان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به دست آمده است.

لطفی همچنین با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان در چند روز گذشته روند افزایشی داشته است، گفت: این موضوع نشان دهنده کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در نتیجه افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در جامعه است.

رییس دانشگاه هرگونه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کروناویروس را زمینه ساز گردش گسترده ویروس در سطح جامعه و اوج گیری دوباره بیماری عنوان کرد و افزود: مقابله با کرونا نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهاد‌ها و سازمان هاست و با همت و همکاری همگانی است که می‌توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی، کمک کرد.

لطفی در ادامه با بررسی آخرین آمار‌های کرونا در نقاط مختلف استان، آگاه سازی و اطلاع رسانی بیشتر به مردم، به ویژه در مناطق با شرایط قرمز کرونا را لازم و ضروی دانست و از مسئولان و مدیران ارشد شهرستان‌ها خواست در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹ همکاری و تعامل بیشتری با مجموعه سلامت داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه در کنار واکسیناسیون، رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اولویت نخست مقابله با کرونا به شمار می‌رود، از مردم استان به ویژه جوانان و نوجوانان خواست به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، علت‌های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محور‌های مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۸ فروردین ماه در بازدید و بررسی چند نقطه در معرض سیل شهرستان منوجان از جمله پل عباس‌آباد و سیل‌بند طالقان گفت: ۴۸ کیلومتر لایرویی رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان در سال گذشته انجام شده و با این اتفاق علیرغم اینکه بیشترین بارش را در منوجان داشتیم، اما شاهد کمترین خسارت هستیم. 

استاندار کرمان تصریح کرد: مسئولان کشور نیز پیگیر اوضاع استان و جنوب کرمان هستند و وزیر کشور از طریق تماس تلفنی جویای وضعیت منطقه بود.

فداکار با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای مدیریت هرچه بهتر بارندگی در جنوب استان، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و موثر انجام شده در سال گذشته، راه‌اندازی پل «دهنو» بود که موجب تسهیل راه ارتباطی ۳۰ روستا شد و هم اکنون نیز تردد به خوبی در حال انجام است. 

استاندار کرمان همچنین از رودخانه چغوکی شهرستان منوجان بازدید کرد.

فداکار در ادامه با حضور در روستای ماه کنگان و ادای احترام به شهدای گمنام گفت: ماه کنگان سال گذشته هنگام‌ وقوع سیل به زیر آب رفته بود و خساراتی به بار آورد، اما به واسطه احداث سیل‌بند خوشبختانه در سال جاری هیچ مشکلی بوجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد