Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@01:26:51 GMT

ضرورت اجرای سند سازگاری با کم‌آبی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۱۲۲

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلندمدت حدود ۴۰درصد کاهش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در برنامه "تیتر امشب" گفت: به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی آب با هدف هماهنگی سیاستگذاری در زمین تأمین، توزیع و مدیریت مصرف آب کشور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نخستین جلسه شورای عالی آب به ریاست رئیس جمهور بر تأمین پایدار آب شرب کشور تأکید شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در گزارش شورای عالی آب اشاره شد که سال آبی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ که در ۳۱ شهریور به انتها رسید، جزو یکی از خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بود.

جانباز بیان کرد: مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلندمدت حدود ۴۰درصد کاهش یافته است. همچنین در آب‌های سطحی و آب ورودی به سد‌ها با کاهش حدود ۲۷ درصدی نسبت به میانگین بلند مدت مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سازمان هواشناسی برای پاییز امسال کم‌بارشی و افزایش متوسط درجه حرارت هوا را پیش‌بینی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمدرضا جلیلی قاضی‌زاده، کارشناس حوزه آب مهمان دیگر برنامه بیان کرد: کشور ما سالهاست که با کم آبی مواجه است و همه ساله ما با آن مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی کشور ما یک‌سوم متوسط دنیاست، افزود: مقدار بارندگی در کشور حدود ۲۵۰ میلیمتر است و اگر این رقم را در مساحت کشور ضرب کنیم، رقمی حدود ۴۳۰ میلیارد متر مکعب به‌دست می‌آید که از این مقدار  ۷۰ درصد آب تبخیر می‌شود.

کارشناس حوزه آب گفت: در کشور ما مقدار تبخیر آب ۳ برابر متوسط جهانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: تیتر امشب ، شورای عالی آب ، کم آبی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب شورای عالی آب کم آبی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شورای عالی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که برای اجرای طرح احداث سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا،  ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصین ایرانی و ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و دیگر نفرات از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

مقصودی معاون منابع انسانی و پشتیبانی این طرح می‌گوید: در حین اجرای طرح تلاش کردیم که مباحث تخصصی مربوط به توان فنی و مهندسی را به مهندسان سریلانکایی منتقل کنیم تا زمانی که حضور ایرانی‌ها در سریلانکا پایان یافت، خودشان بتوانند نیروگاه و سد را مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد