Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان تشکر کرد و خواستار حمایت بین‌المللی از کشورهای میزبان پناهجویان افغانستانی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به وقت تهران در پیامی ویدیویی درباه اوضاع افغانستان و وضعیت پناهجویان افغانستانی، از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش در ابتدای این پیام ویدیویی اظهار داشت: «من از دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست در چنین برهه حساسی تشکر می‌کنم.»

وی یادآور شد: «افغانستان با بحران انسانی غیرقابل توصیفی مواجه است و از لحاظ توسعه در شرایط فاجعه‌آمیزی به سر می‌برد.»

گوترش با اعلام اینکه سازمان ملل متحد علی‌رغم دشواری‌های موجود عملیات بشردوستانه گسترده‌ای را در افغانستان آغاز کرده است، اظهار داشت: «ما با همکاری طالبان اقدامات خود را پیش برده‌ایم. آنها رفته رفته به ما دسترسی بیشتری به مناطق درخواستی اعطا کرده و در صورت لزوم امنیت [کارکنان سازمان ملل] را تأمین کرده‌اند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حمایت از کشورهایی که پناهندگان افغانستانی را میزبانی می‌کنند، تصریح کرد: «پشتیبانی بین‌المللی از کشورهای میزبان باید با مقیاس نیازها هماهنگ باشد.» «این‌ها همه مسائلی هستند که تمام منطقه در آن منافع مشترک دارد، و همگی باید در این رابطه یک صدا باشیم.»

 

بیانیه نشست تهران| یک ساختار سیاسی فراگیر با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان استامیرعبداللهیان: مشروعیت بین‌المللی بدون مقبولیت داخلی در افغانستان محقق نمی‌شود/ نمی‌خواهیم از نقطه بن‌بست وین وارد مذاکرات شویمگزارش توئیتری امیرعبداللهیان از نشست دوم همسایگان افغانستان در تهرانلاوروف: باید منافع همه گروه‌ها و قومیت‌ها در افغانستان رعایت شودمالکی: شرط خروج افغانستان از بن بست فعلی تشکیل یک دولت فراگیر استمخبر: مردم افغانستان می‌خواهند کشوری امن و مستقل داشته باشند

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجرین افغانستانی اخبار افغانستان اخبار ایران بین الملل سازمان ملل مهاجرین افغانستانی اخبار افغانستان اخبار ایران بین الملل سازمان ملل همسایگان افغانستان ایران برای برگزاری دبیرکل سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست علمی وعده صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی وعده صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی به همت دانشگاه باقر العلوم برگزار می‌شود.

زمان برگزاری سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ در محل دانشگاه باقرالعلوم (ع)، سالن نشست‌های علامه طباطبایی (ره) است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست به صورت مجازی شرکت کنند.

کد خبر 6084042 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • برگزاری اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده»
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • برگزاری نشست علمی وعده صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند