Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشعشعات ناشی از استفاده از هدفون‌های بلوتوثی می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

به گزارش برنا؛ محققان ادعا کردند که تابش الکترومغناطیسی «EMR» ناشی از  هدفون‌های بلوتوثی در مجرای گوش می‌تواند منجر به آسیب سلول‌ها و تشکیل تومور سرطانی شود.

چندین مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده مداوم از هدفون و دستگاه‌های بلوتوث در دوران بارداری می‌تواند عوارض جانبی منفی ایجاد کند، که مهمترین آن از دست دادن جنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان در سراسر جهان به مردم توصیه می‌کنند از فناوری و ابزار‌ها در حد اعتدال استفاده کنند، تا از خطرات ناشی از آن‌ها جلوگیری کرده یا آن‌ها را کاهش دهند، مهمترین وسایلی که اخیراً درباره آن هشدار داده شده هدفون است زیرا می‌تواند باعث ایجاد تومور‌های سرطانی شود.

مطالعات نشان می‌دهد که اشعه ناشی از استفاده از هدفون بسیار کمتر از اشعه‌هایی مانند تلفن‌های همراه، اشعه ایکس یا اشعه ماوراء بنفش است، اما استفاده بیش از حد از آن بسیار خطرناک است.

استفاده بیش از حد از هدفون می‌تواند مشکلات سلامتی یا بیماری‌های جدی مانند سرطان ایجاد کند. کارشناسان نشان داده اند که استفاده طولانی مدت از هدفون بلوتوث، ممکن است مشکلاتی را برای سلامت مغز ایجاد کند.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده توسط تلفن‌های همراه، دستگاه‌های بلوتوث و هدفون به عنوان منابع سرطان زا ذکر شده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بلوتوث بارداری جهان فناوری مشکلات سرطان سلامت ابتلا به سرطان درمان بیماری هدفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نفت به ۹۰ دلار، تغیراتی در جداول بودجه ایجاد خواهد کرد، گفت: مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمد‌های حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلا افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.   وی افزود: بر این اساس همه تغییراتی که تاکنون صورت گرفته و تا پایان سال ادامه داشته باشد، از سقف ۵۸۰ همت افزایش پیدا نخواهد کرد.   رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: هرچند خوشحال می‌شویم که میزان فروش نفت افزایش پیدا کند، چراکه این افزایش‌ها در درآمد‌های دولت و حاصل شدن درآمد‌های دولت تاثیرگذار است و بودجه دولت را محکم‌تر می‌کند، کسری‌ها را کاهش می‌دهد و بر ارزش پول ملی هم موثر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوانان بیش تری به سرطان مبتلا می‌شوند آیا می‌توانم ریسک خود را کاهش دهم؟
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • پورابراهیمی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست
  • پیش‌بینی افزایش دما در البرز
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟