Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:39:48 GMT

تشدید ممنوعیت شکار در مازندران

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۵۱۵

تشدید ممنوعیت شکار در مازندران

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:ممنوعیت شکار در استان به علت شیوع آنفلوانزا در سال‌های اخیر، مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین بحث بوتولیسم برای پرندگان مهاجر، امسال تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه ممنوعیت شکار پارسال به تصویب هئیت وزیران رسیده است، افزود:این ممنوعیت برای مازندران تا ۵ سال ادامه داشته و هر گونه شکار و صید کاملا در استان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیمی گفت:ممنوعیت شکار برای همه حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران اعمال شده و هیچ گونه پروانه صیدی صادر نخواهد شد.

او در ارتباط با وضعیت شکار در منطقه فریدونکنار، افزود: دوما، تنها روش صید مجاز در فریدونکنار است و بقیه روش‌ها از جمله کرس، دام هوایی و سایر ممنوع بوده و مورد تایید محیط زیست نخواهد نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان ازشهریور ماه در جنوب غرب و غرب استان اتفاق افتاد، گفت: در این مدت لاشه ۳۸ راس کل و بز وحشی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند کشف و دفن بهداشتی شده است.

او افزود: افراد در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در پستانداران و پرندگان حتما به همکاران محیط زیست اطلاع دهند که به موقع برای تشخیص و دفن بهداشتی وارد عمل شویم.

ابراهیمی گفت:هر گونه خرید و فروش حیونات وحشی اعم از پرندگان و پستاندران جرم است و در صورت مشاهده حتما اعمال قانون خواهد شد.

او با بیان اینکه در این فصل که پرندگان مهاجر وارد استان می‌شوند تعدا تخلفات بیشتر می‌شود، افزود: محیط زیست استان نظارت‌های خود را تشدید کرده و برخورد‌ها با متخلفان شدید‌تر خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت:افراد بومی و مسافران از خرید و فروش پرندگان و حیوانات وحشی جدا خودداری کنند، چون در صورت مشاهده قطعا اعمال قانون خواهد شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مازندران ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر طاعون نشخوارکنندگان ممنوعیت شکار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد

احسان ملک رئیسی اظهار کرد: در ادامه گشت و کنترل های ماموران اجرایی نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان موفق شدند؛ یک نفر متخلف که اقدام به شکار سه قطعه یاکریم و یک قطعه سبز قبا کرده بود را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متخلف دستگیر شده به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان مهرستان تحویل شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان مهرستان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که هرگونه شکار وصید غیر مجاز و تخریب محیط زیست را با شماره گیری سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی