Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@10:39:45 GMT

نهضت ملی مسکن به «پردیس» می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۵۴۸

نهضت ملی مسکن به «پردیس» می‌رسد؟

۱۱۰۰  هکتار از اراضی واقع در محدوده میانی فاز‌های ۱۱ و ۱۲ پردیس قرار است به برنامه جدید مسکن‌سازی دولتی که با عنوان «نهضت ملی مسکن» کلید خورده است، اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایسنا، شهر جدید پردیس در مرحله اول ثبت‌نام طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) قرار نگرفت، اما وعده‌هایی برای الحاق ۱۱۰۰ هکتار از اراضی شمال پردیس به این پروژه مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود این محدوده بین فاز‌های ۱۱ و ۱۲ شهر جدید پردیس قرار دارد.

پیش از این مسوولان پردیس اعلام کرده بودند که قرار است یک شهرک ۷۰۰ هکتاری در این شهر جدید ساخته شود. همچنین اخیرا از اختصاص دو قطعه زمین ۸۰۰ و ۳۰۰ هکتاری به اجرای پروژه جدید انبوه‌سازی مسکن توسط دولت در پردیس سخن به میان آمده است.

شنیده می‌شود زمین‌های مذکور در مرحله نقشه‌برداری و تعیین حریم هستند و پس از کار‌های مطالعاتی به طرح جهش تولید و تامین مسکن اضافه خواهند شد.

سرانجام طرح اقدام ملی مسکن پردیس

از سوی دیگر ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه اقدام ملی مسکن برای شهر جدید پردیس در نظر گرفته شده که بنا به گفته مسوولان، از سرعت قابل قبولی برخوردار است؛ به این ترتیب که تمام بلوک‌ها به مرحله اسکلت رسیده و در بعضی موارد اسکلت‌ها تکمیل شده است. اگرچه سرعت اجرای این پروژه‌ها در صورتی مطلوب و قابل قبول تلقی می‌شد که تکمیل واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن مطابق وعده دولت قبل، تا پایان عمر دولت به سرانجام می‌رسید.

شهر جدید پردیس که در ۱۷ کیلومتری تهران قرار دارد، از جذابیت سکونت بالایی برخوردار است. در حال حاضر از حدود ۸۴ هزار واحد مسکن مهر این شهر، با احتساب چهار هزار و ۳۰ واحد که سه روز قبل تحویل شد، تعداد واحد‌های تحویلی از ۷۰ هزار واحد عبور کرده است. حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی نیمه‌تمام در پردیس باقی‌مانده که از این تعداد هشت‌هزار واحد در مرحله نصب تجهیزات و نازک‌کاری قرار دارد که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

برخی مسوولان علت باقی ماندن ۱۴ هزار واحد نیمه‌تمام در پردیس را این‌طور عنوان کرده‌اند که کارگاه‌های عمرانی این پروژه‌ها در فاصله سال‌های ۹۳ تا ۹۸ غیرفعال شده بود. علت نیز وجود برخی معارض‌ها بود، اما با توجه به اینکه از سال ۹۸ این کارگاه‌ها نیز فعال شده است، کار اجرا از سر گرفته شده و ادامه دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پردیس نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس هزار واحد ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان از بازگشت ۲۲ هزار میلیارد ریال از پرونده مسکن مهر مشاهیر به بیت‌المال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ذبیح الله زارع بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت عمران شهر جدید مهستان با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی  آسیب‌شناسی‌های بسیاری انجام شده  و سبب برطرف شدن مشکلات مسکن ملی نیز شده است، اظهار داشت: در نهضت ملی تمام پیمانکاران از طریق فراخوان و تایید کمیته فنی شرکت عمران انتخاب شد.

وی با توجه به اینکه نزدیک به 50 هزار واحد مسکن به صورت خود واحد، انبوه سازی و دولتی در حال ساخت استکه بخش اعظم آن تعیین و تکلیف و واگذاری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از بزرگترین دستاوردهای این شرکت پرونده مسکن مهر مشاهیر بود که تعیین تکلیف شده و 22 هزار میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان، افزود: در حال حاضر جمعیت شهر جدید مهستان به 200 هزار نفر رسیده است که انتظار می‌رود دستگاه هاب اجرایی نمایندگی‌های خود را در این شهر مستقر سازند.

زارع عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده شهروندان این شهر نبود دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهر است و شهروندان مجبور هستند برای انجام کارهای خود به کرج مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید مهستان از نظر زیرساخت‌های آموزش و فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه است، عنوان کرد: در طرح تفضیلی مهستان برای 500 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

سرپرست شرکت عمران شهر مهستان عنوان کرد: 2 هزار واحد مسکونی مهر تا پایان اردیبهشت‌ماه در این شهر به مردم واگذار می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی پروژه‌های مهدکودک، مدرسه، مراکز بهداشتی، مرکز آموزشی و رفاهی در شهر مهستان دیده شده است، بیان کرد: 33 هزار واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی در این شهر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: 20 هکتار زمین برای احداث آرامستان‌ها در کنار شهر جدید مهستان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد