Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@00:40:35 GMT

تخت روانچی: اشغال سوریه باید پایان یابد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۶۰۰۹

تخت روانچی: اشغال سوریه باید پایان یابد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد اشغال بخش‌هایی از سوریه از سوی نیرو‌های خارجی باید پایان یابد.

روانچی افزود بر این اساس همه نیرو‌های خارجی اشغالگر و ناخوانده باید بدون هیچ گونه پیش شرط یا تأخیر بیشتر از آن کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد در این زمینه شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل و رژیم صهیونیستی را وادار کند به اشغال جولان سوریه پایان دهد و تجاوزات خود به سوریه را نیز هرچه سریع تر متوقف کند. تجاوزات و اقدامات بی ثبات کننده رژیم اسرائیل نقض آشکار حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی را نیز تهدید می‌کند.
ترور ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ مدحت صالح، شهروند سوری، در داخل سوریه توسط تک تیراندازان اسرائیلی از جولان اشغالی از آخرین اقدامات ماجراجویانه این رژیم است. ما این اقدام جنایت بار و همچنین تمام نقض‌های حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حق ذاتی سوریه در دفاع از خود در زمان و مکان مناسب به انتخاب آن، تأکید می‌کنیم.

روانچی ابراز امیدواری کرد رویکرد مثبت اخیر برخی کشور‌ها به تسریع در بازسازی سوریه و بازگشت تعداد بیشتری از پناهندگان و آوارگان کمک کند.

سفیر و نماینده دائم‌ایران با خاطر نشانی موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران گفت بحران سوریه باید بصورت مسالمت آمیز و طبق اصول حقوق بین الملل بویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها، عدم مداخله و عدم دخالت در امور داخلی یا خارجی آن‌ها و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی حل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم تخت روانچی نماینده ایران سازمان ملل سوریه جولان رژیم صهیونیستی ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مستشار ایرانی در دیرالزور سوریه

بهروز واحدی بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهید والامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.

اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقباً اعلام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 739444

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان حلب
  • بیانیه ارتش سوریه درمورد حمله امروز رژیم صهیونیستی
  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • شهادت یک مستشار ایرانی در دیرالزور سوریه