Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن بحرینی معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: به منظور کاهش آلودگی‌های محیط زیست و در اجرای بند (ن) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور واحد‌های صنعتی می‌توانند از تسهیلات کم بهره صندوق ملی محیط زیست بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای تشویق واحد‌های آلاینده به اجرای سامانه کنترل آلودگی، تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۱۰ تا ۱۲ درصد و با دوره بازگشت ۴ ساله و مدت تنفس ۶ ماه تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق ملی محیط زیست در نظر گرفته شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: واحد‌های متقاضی تسهیلات ابتدا باید فرم درخواست تسهیلات را تکمیل کنند و به همراه گزارش توجیهی فنی –مالی طرح کاهش آلودگی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحویل دهند.

او گفت: سپس طرح‌های مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای بررسی نهایی به کمیته تخصصی معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ارجاع داده می‌شوند و پس از تصویب در کمیته یادشده برای دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید

آلودگی کارخانه سیمان دشتستان در حال بررسی است

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی صنعتی آلودگی محیط زیست صندوق ملی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد

محمدحسین بازگیر گفت: در سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهوری به قم مصوبات امیدوارکننده‌ای دررابطه‌با دریاچه نمک گرفته شده که اجرایی‌شدن آنها می‌تواند وضعیت این دریاچه را سامان ببخشد.

مدیرکل محیط‌زیست قم تشکیل کارگروه ساماندهی دریاچه نمک را از مصوبات مهم سفر دور نخست ریاست‌جمهوری به قم نام برد و گفت: طرح جامع دریاچه نمک در سطح ملی تصویب و وظایف و ماموریت دستگاه‌های مختلف در آن تعریف شده‌است.

بازگیر با بیان اینکه مدیریت متمرکز دریاچه نمک در هر سه استان قم، سمنان و اصفهان در اختیار قم است، افزود: برخی حفاری‌های معدنی جهت بهره‌برداری از نمک در این دریاچه سبب آسیب به محیط‌زیست استان شده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با اشاره به اهمیت حفاظت از دریاچه نمک، عنوان کرد: اگر دریاچه نمک آسیب ببیند بحران و چالش ریزگرد در بخش فلات مرکزی ایران، تشدید خواهد شد.

بازگیر با اشاره به مجوز برداشت نمک از این دریاچه توسط وزارت صمت در سال ۸۴ تصریح کرد: حفر ترانشه و زهکش در این دریاچه جهت برداشت شورآبه توسط بهره‌بردار، به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید سازمان محیط‌زیست نبوده و تأکید داریم جهت جلوگیری از تخریب تالاب و گسترش کانون‌های گردوغبار، این وضعیت باید به شرایط گذشته بازگردد.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد
  • طرح جهاد میدانی محققان در استان بوشهر عملیاتی شد
  • ۵۰ درصد از ۷۰۰ تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند
  • ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است