Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی با جان، مال و حیثیت افراد سر و کار دارد گفت: طرح تسری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. خبرگزاری میزان- نشست دو ساعته رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای معاونین دادگستری با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات دستگاه قضایی و مسائل مطرح شده در بحث معیشت قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان و بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های مشترک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه کار در دستگاه قضائی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: دستگاه قضائی با جان، مال و حیثیت افراد سر و کار دارد و اینکه در هر جمعی سخن از دادگستری به میان می‌آید بنا به دو دلیل عمده است؛ اول اینکه دادگستری با مهمترین مسائل مربوط به مردم سر و کار دارد و دوم آنکه آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری بالاست و به نوعی افراد مختلف با دادگستری در ارتباط هستند.

رئیس کل دادگستری  استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به میانگین ورودی افراد به دادگستری در یکسال گذشته یادآور شد حدود ۵ میلیون نفر در یکسال گذشته آمار افراد وارد شده به دادگستری استان کرمانشاه بوده است و اگر آن را با جمعیت استان مقایسه کنیم، بیش از دو و نیم برابر جمعیت استان، دادگستری ورودی داشته است و این در حالی است که حدود ۱۷۰۰ نفر کارمند و قاضی در استان مشغول خدمت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در دادگستری استان کرمانشاه یک مجموعه منسجم و خدمت رسان مشغول فعالیت هستند و جا دارد به وضعیت معیشت این عزیزان توجه جدی شود. چرا که امروز بسیاری از همکاران ما مستأجر هستند و بنا به وضعیت اقتصادی جامعه و با توجه به میزان دریافتی آن‌ها وضعیت بسیار سختی بر این قشر حاکم است.

توسلی زاده یادآور شد: کارمند و قاضی نباید دغدغه معیشت داشته باشد تا بتواند کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. انتظار ما از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی آن است که در حمایت از طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضاییه حمایت جدی نمایند و این طرح را مصوب و به سرانجام برسانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر ملجأ و پناهگاه بودن قوه قضائیه و تحقق این امر مطاع در نگاه و نظر همه قضات و کارمندان، یادآور شد: استقلال دستگاه قضائی و سختی کار در این قوه از یک سو و عدم تناسب دریافتی با میزان کار از سوی دیگر تصویب طرح تسری را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده است و انتظار می‌رود نماینگان استان نه تنها به عنوان موافق بلکه در حمایت از این طرح در مجلس سخنرانی داشته باشند.

توسلی زاده در ادامه با اشاره به میزان ارتباط خوب دادگستری و مدیریت ارشد قضایی استان کرمانشاه با مردم به نحوی که هر کس اراده کند می‌تواند با مدیریت ارشد قضایی این استان و دیگر مدیران ملاقات داشته باشد افزود: ملاقات با بیش از ۱۳۰ هزار نفر در دو سال گذشته و در اختیار گذاشتن دو خط تلفنی مستقیم برای ارتباط مردم با دادگستری استان از جمله اقدامات مؤثر برای ارتباط با مردم بوده است، چرا که معتقدیم ارتباط با مردم در سلامت کاری و آگاهی از مشکلات جامعه بسیار مؤثر و مفید است.

وی افزود: با همین نگاه که بیان شد امروزه بهترین رابطه بین مردم و دادگستری استان وجود دارد و مجموعه قضائی استان به یک مجموعه منسجم و یکپارچه تبدیل شده است.

در ادامه نریمانی و بهرام زاده معاونین برنامه ریزی و پیشگیری دادگستری استان به نمایندگی از قضات به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات قضات و نیز ارائه آمار عملکرد دادگستری استان در دو سال گذشته پرداختند و با توجه به حجم کار، خواهان حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از طرح تسری شدند.

کیانفر معاون مالی و پشتیبانی دادگستری استان نیز به نمایندگی از کارمندان، نقطه نظرات خود را در خصوص میزان دریافتی قضات و کارمندان بیان داشت و آن را ناچیز و کم عنوان کرد.

در ادامه این نشست، اعضای مجمع نمایندگان استان ضمن اعلام حمایت خود از طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضاییه، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص عملکرد دستگاه قضائی پرداختند.

تجربه انتخاب مدیر بومی در دادگستری استان مفید و موثر بوده است
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کار نمایندگان و مسئولین قضایی در ارتباط با مردم اشتراکات زیادی دارد افزود: ما درک خوبی از وضعیت کاری و سختی‌های ناشی از آن و نیز معیشتی دستگاه قضائی داریم و برآنیم با حمایت از این قشر، وضعیت معیشت آن‌ها را بهبود ببخشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت دستگاه قضائی استان خاطرنشان ساخت: تجربه انتخاب مدیر بومی در دادگستری کرمانشاه مؤثر و مفید بوده است و این مهم به دلیل شناخت و درک درست ایشان از وضعیت استان کرمانشاه است.

بر ما تکلیف است که وضعیت معیشت را پیگیری کنیم
از دیگر سخنرانان این نشست حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی بود که با اشاره به آمار ارائه شده گفت: این آمار نشان از تلاش همکاران دادگستری استان خصوصاً مدیریت ارشد استان دارد و این تلاش‌ها جای تقدیر دارد.

وی افزود: این حجم از کار و تلاش‌های صورت گرفته نیاز به حمایت جدی دارد و بر ما تکلیف است وضعیت معیشتی دستگاه قضائی را دنبال کنیم.

قطعا از طرح تسری حمایت می‌کنیم
نماینده مردم پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام حمایت قاطع از موافقت با طرح تسری در مجلس شورای اسلامی، به چارچوب دادگستری در شهرستان ثلاث باباجانی اشاره کرد و از مدیریت ارشد استان خواست وضعیت این دادگاه را پیگیری و از مجموعه قوه قضائیه بخواهد آن را از دادگاه به دادگستری ارتقا دهند.

اگر معیشت تأمین نشود، فساد ایجاد می‌شود
رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی آسیب‌ها در دستگاه قضائی، صیانت از همکاران را خواهان شد و افزود: جایگاه یک قاضی در جامعه جایگاه خاصی است و باید از آن صیانت شود.

وی افزود: در شرع مقدس اسلام خصوصاً در نگاه حضرت علی (ع) برای این جایگاه ارزش خاص در نظر گرفته شده است، بنابراین نباید یک قاضی بسیاری از مراودات متداول را انجام دهد.

رشیدی در ادامه از رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان دستگاه قضائی و موافقت خود با حمایت از طرح تسری افزود: معتقدیم اگر معیشت تأمین نشود، فساد ایجاد می‌شود.

انتخاب فرد بومی در رأس دستگاه قضایی استان بسیاری از روند‌ها را اصلاح کرد
مصری نایب رئیس مجلس و نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به تغییر رویکرد دستگاه قضائی از زمان تصدی آیت الله رئیسی در این قوه گفت: انتخاب آیت الله رئیسی از دل مجموعه قوه قضائیه که عملکرد موفق ایشان اعتماد و نگاه مردم را به قوه قضائیه تغییر داد و به دنبال آن انتخاب حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای نیز که برخاسته از همین مجموعه است، نشان از موفقیت‌هایی دارد که از انتخاب فرد آشنا به مسائل قضائی بوجود می‌آید.

وی افزود: این رویه انتخاب در دادگستری استان کرمانشاه نیز خوشبختانه به خوبی جواب داد و نشان داد انتخاب فرد بومی و از دل دادگستری استان بسیاری از روند‌ها را اصلاح کرده است.

مصری اضافه کرد: از جمله موفقیت‌های دادگستری کرمانشاه مردمی بودن این دادگستری است که از زمان تصدی دکتر توسلی زاده به خوبی نمایان است و مردم ارتباط خوبی با مدیریت دادگستری استان دارند و مسائل و مشکلات خود را بدون مانع بیان می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی آسیب‌ها در دستگاه قضائی افزود: دستگاه قضائی برخلاف بسیاری از ارگان‌ها از درون آسیب پذیر است و این حسایت کار را در این دستگاه نشان می‌دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قلم قاضی را هیچ کس نمی‌تواند تغییر دهد و همواره ماندگار است؛ بنابراین باید به این قلم توجه شود.

وی خواهان اصلاح برخی قوانین حاکم شد و از مجموعه قضائی استان خواست با بیان دیدگاه‌های خود به نمایندگان مجلس در اصلاح برخی قوانین جاری تلاش کنند.

مصری نیز در ادامه از همکاری و هماهنگی نمایندگان استان برای موافقت با تصویب طرح تسری و نیز در صورت امکان سخن گفتن در موافقت با این در طرح در مجلس خبر داد.

لازم به ذکر است در پایان از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به برخی سوالات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس پاسخ داده شد و مقرر شد این نشست‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شود.      بیشتر بخوانید:     معاون منابع انسانی قوه قضاییه: تصویب طرح تسری فوق‌العاده خاص راهگشا است انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه طرح تسری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه طرح تسری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مجمع نمایندگان استان مجلس شورای اسلامی ادامه با اشاره استان کرمانشاه تصویب طرح تسری دستگاه قضائی نماینده مردم مدیریت ارشد قضائی استان وضعیت معیشت طرح تسری توسلی زاده قوه قضائیه دیدگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا