Web Analytics Made Easy - Statcounter

پولاد نجاهی روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از  ۳۱۰ خانوار محروم روستایی، ۱۱۰ خانوار در اطراف شهر یکه سعود سکونت دارند که امکان الحاق آنها به این شهر وجود ندارد زیرا که در سال های گذشته با توجه پراکندگی روستایی این بخش، به اندازه کافی به وسعت این شهر افزوده شده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ خانوار دیگر نیز در روستای دویدوخ و دیگر روستاهای بخش مرزی قرار دارند که مشکل بیشتر این خانوارها، سکونت در خارج از طرح هادی روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاهی با بیان اینکه فرمانداری این شهرستان مرزی در حال پیگیری برای رفع مشکل این خانوارها است، تصریح کرد: با توجه به قانون در حال حاضر گازرسانی به این خانوارها مشروط به ملی نبودن محل سکونت و استعلام از دستگاه های اجرایی مربوطه است و از سوی دیگر گازرسانی به مناطق خارج از طرح هادی باید با هزینه های شخصی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در این میان برخی از خانوارهای روستایی علیرغم اتصال به شبکه گاز، هنوز نتوانسته اند از این خدمات برخوردار شوند، که این امر نیازمند همیاری و مساعدت نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد ساکنان نواحی روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی برخوردارند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها روستائیان راز و جرگلان مرزنشینان گاز رسانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان راز و جرگلان مرزنشینان روستائیان راز و جرگلان مرزنشینان گاز رسانی خراسان شمالی خراسان شمالی راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، ضمن تشریح اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، مصوبات سفر در بخش سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تأمین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبارات حوزه تملکی سال گذشته در خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه ۶۳ درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان جذب شده است.

محمدی در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و برنامه‌هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مهم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6080269

دیگر خبرها

  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد