Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هلث دی نیوز؛ محققان در این پژوهش، ۳۱ مطالعه را در مورد ارتباط خودکشی/ خودآزاری در افراد مبتلا به اوتیسم که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۱ منتشر شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

به طور کلی، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم سه برابر بیشتر در معرض خطر آسیب رساندن به خود هستند.

بر اساس این مطالعه، خطر خودکشی در میان افراد مبتلا به اوتیسم به طور مشابه بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان این مطالعه گفتند که چندین فاکتور ممکن است افزایش خطر آسیب به خود را در افراد مبتلا به اوتیسم توضیح دهد.

رفتارهای خودآزاری مانند ضربه زدن به دست، کوتاه کردن و کشیدن مو در ۴۲ درصد از افراد مبتلا به اوتیسم رخ می‌دهد. محققان خاطرنشان کردند که بین خودآزاری و خودکشی نیز ارتباط وجود دارد.

علاوه بر این، برآورد می‌شود که ۲۸٪ از افراد مبتلا به اوتیسم مبتلا به اختلال بیش فعالی، ۲۰٪ اختلالات اضطرابی و ۱۱٪ نیز افسردگی دارند.

دکتر «گوهوا لی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، گفت: «تحقیقات بیشتر باید با هدف تعیین تأثیر تشخیص‌های همزمان، توسعه سیستم‌های نظارت بر آسیب در جمعیت اوتیسم، و اجرای راه‌های پیشگیری مؤثر برای اطمینان از ایمنی و آسایش افراد مبتلا به اوتیسم انجام شود.»

پربیننده ترین همه چیز درباره انار و خواص آن! از بین بردن جرم دندان بدون نیاز به دندان‌ پزشک ۴ ماده غذایی موثر در افزایش اکسیژن خون مصرف دارچین چه وقت مضر است؟ بهترین روش معاینه چشم ها در خانه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوتیسم افراد مبتلا به اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی» و «مرگ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد