Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، بسته سیاسی هفته ایسکانیوز سعی بر این دارد تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخبار مهم و اثرگذار هفته قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر طرح شفافیت آرا، سرانجام پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، افزایش قیمت بنزین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته شده است.

نامه نمایندگان مجلس برای اولویت دادن به طرح شفافیت آرا

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: امضاها برای اولویت دادن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان جمع‌آوری شده و در حال رسیدن به میزان تعیین‌شده در آیین‌نامه داخلی مجلس است. علیرضا سلیمی گفت: کار بررسی و تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تمام شده و در نوبت بررسی در صحن مجلس است. وی افزود: این طرح به صورت عادی در مجلس مطرح شده و به همین خاطر فوریت ندارد که سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان در حال جمع‌آوری امضاء برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان در صحن مجلس هستند تا این طرح خارج از نوبت در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد. سلیمی خاطرنشان کرد: برای بررسی خارج از نوبت یک طرح در صحن مجلس لازم است تا حداقل 50 نماینده این موضوع را درخواست کنند و امضاهای درخواست‌کنندگان برای اولویت دادن به رسیدگی به طرح شفافیت آراء نمایندگان به عدد 50 نزدیک شده است.

قیمت لوازم خانگی به حالت قبل بازمی‌گردد

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی به دنبال ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای گفت: با پیگیری‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان بنا شد تا قیمت لوازم خانگی به حالت قبل بازگردد. وی افزود: تاکنون تعدادی از تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانده‌اند و مابقی نیز باید این بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل را اجرایی کنند. عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: دلیلی ندارد که تولیدکنندگان لوازم خانگی ما بخواهند قیمت‌ها را افزایش دهند این افزایش قیمت هیچ توجیهی ندارد.

جدی خاطرنشان کرد: با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی فرصت خوبی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی در داخل فراهم شد تا بتوانند از نظر کمی و کیفی تولیدات خود را ارتقا دهند و آنها نیز باید قدر این فرصت را بدانند. وی افزود: اگر تولیدکنندگان لوازم خانگی کیفیت کالاهایشان را افزایش دهند و بتوانند با حداقل قیمت کالاهایشان را عرضه کنند، فرصتی برای خود آنهاست؛ چراکه زمینه برای محصولاتشان به کشورهای خارجی فراهم می‌شود و اگر از این فرصت استفاده نکنند و بخواهند کالاهای بی کیفیت و با قیمت بالا به مردم عرضه کنند بعد که فضا باز شد هیچ کس دیگر رغبتی به خرید محصول شرکت ایرانی نخواهد داشت.

آخرین وضعیت پیگیری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان پیگیری‌های مستمری داشتیم. وی افزود: پس از پیگیری از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است. مقتدایی ادامه داد: پس از اینکه این سازمان توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص اقای رییس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام را صادر کردند و رییس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است.

مجلس دنبال حمایت از کسب و کارهای دیجیتالی در طرح فضای مجازی

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: طرح صیانت از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی است و نمایندگان بنا دارند که از فعالیت‌های شاغلین این حوزه حمایت کرده و از ایجاد شغل‌ در فضای مجازی پشتیبانی کنند. حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهردر مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه کسب و کار دیجیتال در دو سال اخیر و در شرایط کرونایی کشور اظهار داشت: ثروت عظیم و ظرفیت بسیار بالایی پیش‌روی کشورمان با کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی وجود دارد که اگر از آن استفاده نکنیم مصداق فرصت‌سوزی است و از گردش مالی اقتصاد دیجیتال دنیا فاصله خواهیم گرفت.

وی افزود: کسب و کار دیجیتال و اینترنتی در زمینه توسعه اشتغال در کشور می‌تواند نقش بسیار بزرگی را ایفا کند و اگر بخواهیم برای همه بیکارانی که شغل مناسبی ندارند اشتغال لازم را ایجاد کنیم کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی فضای بسیار خوبی است.  نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی برای ایجاد شغل سرمایه کمتری نسبت به شغل‌های جدید ایجاد شده دارند. ضمن اینکه با توسعه روزافزون این موضوع در کشور شفافیت فعالان این حوزه بیشتر شده و دولت هم بهتر می‌تواند در روند امورات و اقدامات آنها نظاره‌گر باشد.

طرح یا لایحه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در مجلس مطرح نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ طرح یا لایحه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس مطرح نیست. هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر افزایش نرخ بنزین، اظهار داشت: هیچ طرح یا لایحه از سوی دولت برای افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در مجلس مطرح نیست. وی در همین راستا افزود: هیچ بحث و موضوعی درباره افزایش نرخ بنزین و گازوئیل در کمیسیون انرژی انجام نشده و هیچ برنامه‌ای هم در این رابطه در کمیسیون وجود ندارد که بخواهد بررسی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه معمولا برنامه‌های هفتگی کمیسیون‌ها برای 3 هفته آینده چاپ و منتشر می‌شود که هیچ برنامه‌ای در رابطه با افزایش نرخ حامل‌های انرژی در آنها وجود ندارد، ادامه داد: از طرف دولت هم هیچ لایحه‌ای در این رابطه به مجلس و به تبع آن کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع نشده است. بیگی‌نژاد بیان کرد: عده‌ای با اهدافی از جمله برهم زندن آرامش جامعه چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند که موجب نگرانی مردم می‌شود اما باید گفت مردم نگران نباشند چنین موضوعی وجود ندارد.

انتهای‌ پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1116532 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی تولیدکنندگان لوازم خانگی مجلس شورای اسلامی برای اولویت دادن برای افزایش قیمت کمیسیون انرژی مجلس مطرح عضو کمیسیون حالت قبل فضای مجازی طرح شفافیت مطرح نیست لایحه ای قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت بنزین در چین

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوا با اشاره به تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، اعلام کرد از ۱۷ آوریل، قیمت خرده فروشی بنزین، ۲۷ دلار و ۶۰ سنت (۲۰۰ یوان چین) در هر تن و قیمت دیزل به میزان ۲۷ دلار و (۱۹۵ یوان) در هر تن، افزایش خواهد یافت.

تحت مکانیزم قیمت گذاری فعلی برای قیمت خرده فروشی سوخت، چین مرتبا قیمت بنزین و دیزل را بر اساس تغییرات قیمت جهانی نفت، تنظیم می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین و همچنین بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی نظیر شرکت ملی نفت چین (CNPC)، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)، از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی دستور یافته‌اند تولید نفت را حفظ کرده و حمل آن را تسهیل کنند تا عرضه باثبات، تضمین شود.

با افزایش شاخص‌های قیمت بازار جهانی، چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، چندین بار قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داده است. جدیدترین افزایش، اوایل ماه جاری که قیمت نفت برنت به مرز ۹۰ دلار نزدیک شده بود، صورت گرفت.

شرکت ملی نفت چین اوایل امسال پیش بینی کرد تقاضا برای محصولات نفتی در جین، تحت تاثیر پیشرفت «گذار انرژی»، ممکن است تا سال آینده به اوج برسد. تقاضا برای سوخت‌ها از سال ۲۰۳۰ رو به کاهش خواهد گذاشت. با این حال، سوخت‌های مشتق شده از نفت همچنان تا سال ۲۰۳۵، پراستفاده خواهند ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای چین برای نفت در سال میلادی گذشته، رکورد دیگری را شکست و امسال هم در بحبوحه سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن فعالیت اقتصادی، قوی مانده است. تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱.۵ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد در حالی که تقاضا برای محصولات نفتی، ۹.۵ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت‌کوین/ ماجرای نصف شدن پاداش
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟