Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:06:12 GMT

بشار اسد: کشورهایی که مقاومت کنند، باقی می‌مانند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۶۷۸۴

بشار اسد: کشورهایی که مقاومت کنند، باقی می‌مانند

رئیس جمهور سوریه در ملاقات با فارغ التحصیلان دانشکده نظامی این کشور در دمشق گفت که کشورهایی که از خود ایستادگی نشان می‌دهند باقی و استوار می‌مانند.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه از دانشکده عالی نظامی در دمشق بازدید به عمل آورد.

اسد با افسران فارغ التحصیل دوره فرماندهی سی و ششم  دیدار و آنها را به ادامه رشد و افزایش سطح علمی خود فراخواند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد:حد و مرز معرفت فراتر از علوم نظامی است  و این معرفت باید هرچه بیشتر افزایش یابد

بیشتر بخوانید: اعتراف بن‌سلمان به اشتباه در رابطه با سوریه و بشار اسد

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد خطاب به افسران فارغ التحصیل گفت: با علم و دانش شما با اصرار و عزم و اراده و استواری شما مسیر آزادی را ادامه خواهیم داد  و حقوق خودمان را نیز بازپس خواهیم گرفت. یقین و ایمان ملت نسبت به شما و این نهاد ، ارتش عربی سوریه به عنوان محور تضمین کننده استقلال  نهادینه سازی عقیده  و حمایت و پشتوانه از میهن را خواهد ماند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: گفته می‌شود که آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد،  چند تریلیون دلار نیز در افغانستان هزینه کرد؛ پس آمریکایی‌ها این همه پول را به کی دادند؟ آیا به ملت عراق دادند؟ آیا به ملت افغانستان این پول‌ها را دادند؟خیر آمریکا این دلارها را خرج شرکت‌های آمریکایی برای ارسال اسلحه و ارسال انواع و اقسام تجهیزات کرد.

بیشتر بخوانید: تماس تلفنی ولیعهد ابوظبی و بشار اسد

وی افزود: پس نتیجه می‌گیریم که مطابق تفکرات امریکا جنگ به معنای دلار است و این دلار به نفع شرکت‌های آمریکا است و لذا پس از شکست آمریکا در افغانستان و عراق و صومالی در سال ۱۹۹۴ و پس از شکست در ویتنام  ما باید انتظار داشته باشیم که این کشور دست به ارتکاب جنگ‌های بیشتری زند و در قبال آن شکست های بیشتری نیز به نام خود ثبت کند جایی که چرخه به همان روال و مسیر خود خواهد چرخید .

 بشار اسد افزود: معنی این حرف‌ها چیست؟ این حرفها به این معنای است که  تنها چیزی در این دنیای برآشفته وجود دارد همان ایستادگی است یعنی کشورهایی که از خود ایستادگی نشان می‌دهند باقی و استوار می‌مانند، چه کشورهای کوچک باشد  چه بزرگ و بنا بر این ملت‌هایی که مقاومت و ایستادگی از خود نشان می‌دهند میهن خود را پیدا می‌کنند، پس بدون ایستادگی میهنی وجود ندارد.
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ایستادگی که در مورد آن می‌گویم، همان ایستادگی مثبت است .در ضمن ایستادگی مثبت با حالت دفاع تقریبا شباهت دارد؛ پس ما نباید در وضعیت ایستادگی البته به معنای منفی و دفاعی‌اش، بمانیم بلکه باید به مرحله هجوم منتقل شویم.

رئیس جمهور سوریه گفت: می‌گویند آمریکا یک تریلیون دلار در عراق هزینه کرد و یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد. این تریلیون‌ها برای چه کسانی هزینه شد؟ صرف مردم عراق شد؟ خرج مردم افغانستان شد؟ برای شرکت‌های آمریکایی، تامین سلاح و تامین تجهیزات مختلف هزینه شد.

وی افزود: بنابراین جنگ‌ها برای آمریکایی‌ها مثل دلار باارزش است و این دلار به نفع شرکت‌های آمریکایی است، بنابراین باید انتظار داشت که بعد از شکست افغانستان و بعد از شکست عراق و بعد از شکست سومالی در سال ۱۹۹۴ و بعد از شکست ویتنام، جنگ‌ها و شکست‌های بیشتر در راه خواهد بود و چرخ همچنان در همان چارچوب می‌چرخد.

اسد ادامه داد: معنی آن چیست؟ یعنی در این دنیای پرتلاطم جایی نیست جز یک چیز و آن هم مقاومت و استواری است، کشورهایی که استقامت می‌کنند و راه مقاومت را می‌پیمایند، همان‌هایی هستند که در این دنیا برایشان جایی پیدا می‌شود، چه کشورهای کوچکی که به دنبال یک جایگاه منطقه‌ای در چارچوب منافع منطقه‌ای خود هستند یا کشورهای بزرگی که به دنبال جایگاهی در عرصه بین المللی هستند. مردمی که ایستادگی می‌کنند، وطن خود را پیدا می‌کنند و  بدون استواری، وطنی در کار نخواهد بود.

اسد گفت: مقاومتی که از آن صحبت می‌کنم، مقاومت مثبت است. مقاومت مثبت شبیه حالت دفاع است، اما مقاومت به معنای منفی و صرفا دفاعی نیست بلکه ما در پاسخ به تجاوز هم مقاومت می‌کنیم .

رئیس جمهور سوریه گفت: در عین حال ما منتظر پایان نبرد نیستیم و نمی‌گوییم وقتی که نبرد و جنگ تمام شد، این کار یا آن کار را انجام خواهیم داد. ما منتظر پایان نبرد نیستیم. نمی‌گوییم وقتی که نبرد تمام شد چنین کار می‌کنیم. خیر ما در بحبوحه جنگ هم هر کاری برای توسعه انجام خواهیم داد. این توسعه شامل همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سازماندهی و عقیدتی است و منظور از سازماندهی فقط مربوط به نیروهای مسلح  نیست؛ بلکه ساماندهی دولت و جامعه نیز ضروری است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه در ابتدا برای ضربه زدن به اعتبار و وجهه ارتش این کشور بود که البته در آن شکست خوردند؛ در ابتدا به موفقیت‌هایی رسیده بودند، اما شکست خوردند، آن هم به دو دلیل هوشیاری افسران و نظامیان و دومی هوشیاری ملت سوریه بو.ده است

بشار اسد ارتش سوریه را ابزار سیاست و نه  نهادی سیاست زده خواند و گفت: این ارتش از چه چیزی دفاع می‌کند؟ چرامبارزه می‌کند؟ انگیزه مبارزه چیست؟ وقتی از یک مسئله ملی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از این مسئله ملی دفاع کنیم بدون اینکه پای یک مساله سیاسی در میان باشد؛ بنابراین هیچ مساله‌ای سیاسی وجود ندارد. مسئله ملی یک مسئله سیاسی است.

رئیس جمهور سوریه در پایان خطاب به افسران نظامی گفت: ما با علم و اراده و همکاری شما روند آزادسازی را ادامه خواهیم داد و با استواری شما خواهیم توانست حقوقمان را بازپس‌بگیریم و ارتش سوریه محور و ضامن صیانت از استقلال و تحکیم عقیده، حمایت و حفاظت از کشور است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان بشار اسد ارتش سوریه رئیس جمهور سوریه ارتش عربی سوریه سوریه ویتنام عراق افغانستان آمریکا رئیس جمهور سوریه شرکت های آمریکا تریلیون دلار بعد از شکست بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافق‌ها و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد، بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیر سوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافق‌های فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری‌های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

کد خبر 6082059 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رئیسی: هرگونه تعرض به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده دارد
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی