Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@07:32:41 GMT

اقدام خصمانه جدید عربستان ضد حزب الله

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۶۹۹۲

اقدام خصمانه جدید عربستان ضد حزب الله

عربستان اعلام کرد که موسسه قرض الحسنه وابسته به حزب الله را در لیست «تروریستی» خود قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ریاست امنیت عمومی عربستان سعودی از تروریستی اعلام کردن یک نهاد مالی وابسته به حزب الله لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این زمینه گزارش داد که ریاست امنیت عمومی این کشور موسسه مالی «قرض الحسنه» در لبنان را که وابسته به حزب الله است در لیست «تروریستی» قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف سعودی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه ادعا کرد: موسسه مالی قرض الحسنه حزب الله لبنان با فعالیت های مالی حزب الله که عربستان آن را در لیست «تروریستی» خود قرار داده در ارتباط است.

ریاست امنیت عمومی عربستان در ادامه ادعاهای خصمانه خود ضد حزب الله افزود، موسسه قرض الحسنه بودجه حزب الله را مدیریت و برای حمایت از اهداف نظامی آن منابع مالی حزب الله را تامین می کند.

شیخ قاووق: حزب نیروهای لبنانی در خدمت عربستان و آمریکاست/ سمیر جعجع به شعبه تحقیقات ارتش احضار شدواکنش وزیر لبنانی به جنجال آفرینی‌ها در دفاع از یمن: اشتباه نکرده‌ام / زیر بار باج خواهی‌ها نمی‌روم

این بیانیه افزود، کلیه دارایی های متعلق به این موسسه در داخل عربستان باید مسدود شود و انجام هرگونه معامله مستقیم یا غیرمستقیم با یا به نفع موسسه ممنوع است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در جولای 2007، موسسه قرض‌الحسنه حزب‌الله را به دلیل آنچه پشتیبانی فعالیت مالی حزب‌الله و فراهم کردن دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی برای مقاومت لبنان خوانده بود، تحریم کرد.

حدود دو هفته قبل نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام 7 شخص حقیقی و یک شرکت به دلیل «مشارکت در تأمین مالی حزب‌الله لبنان» به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا به شمار می‌رود، اضافه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالی حزب الله حزب الله قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

مقاومت لبنان اعلام کرد یک پایگاه صهیونیستی را در الجلیل غربی هدف حملاتش قرار داده است.

به گزارش مشرق، مقاومت لبنان امروز (شنبه) اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و حملات متجاوزان صهیونیست به جنوب لبنان، پایگاه «حدب یارین» در الجلیل غربی را با سلاح مناسب هدف قرار دادند که منجر به تلفاتی در این پایگاه شد.

به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری پیش از این اعلام کردند آژیرهای هشدار در رامات دالتون، برعام، دالتون، یرؤون و آویویم به دلیل نفوذ پهپاد به صدا درآمد.

شامگاه پنجشنبه نیز خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله مستقیم مقاومت لبنان به پایگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» خبر داد.

این منبع ادامه داد: مقاومت هدفی را در شهرک یهودی‌نشین متولا مورد اصابت قرار داد. همچنین یک خودروی اسرائیلی از نوع «هامر» را در این منطقه منهدم کرد که منجر به کشته و زخمی شدن افراد داخل آن شد.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان پایان جنگ غزه حملاتش را متوقف نمی‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • زخمی شدن ۵ صهیونیست در حمله به عرب عرامشه در الجلیل
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد