Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:37:26 GMT

آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اراک

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۷۰۱۴

آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اراک

مدیر کنترل و نظارت بر پروژه‌های عمرانی حوزه معاونت امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک اهم پروژه‌های عمرانی این کلانشهر را تشریح کرد.

مهدی بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین پروژه‌های موجود در بخش ابنیه و ساختمان می‌توان به احداث ساختمان‌های اداری مناطق دو و سه شهرداری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات احداث ساختمان اداری منطقه دو شهرداری اراک واقع در کوی رضوی جنب معاونت عمرانی استانداری مرکزی از اسفندماه ۹۹ در زمینی به مساحت ۴۰۵۳ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ همچنین احداث ساختمان اداری منطقه سه در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع واقع در خیابان طالقانی جنب پل باقی زاده از آذرماه سال گذشته آغاز شده و در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصدی برخوردار است.

مدیر واحد کنترل و نظارت پروژه‌های عمرانی شهرداری اراک با اشاره به پروژه تکمیل مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب واقع در میدان شهدا اظهار کرد: این پروژه واقع در میدان شهدا در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با زیر بنای سه هزار مترمربع در قالب سه طبقه پارکینگ، چهار طبقه تجاری و یک طبقه فرهنگی و تفریحی در حال احداث است.

وی به پروژه احداث مرکز فروش پرندگان زینتی اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع جنب جایگاه سی ان جی فراهان واقع در کمربندی شمالی در حال احداث است که تاکنون در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بنیادی در خصوص آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های غیر همسطح شهر اراک نیز گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار مقاومت با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال در حدود ۷۹ درصد است و عملیات تکمیلی آن با جدیت ادامه دارد. عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع) از مدتی قبل با سونداژ و شناسایی تأسیسات معارض پروژه آغاز شده بود که به زودی با ارائه طرح جابه‌جایی تأسیسات مذکور توسط ادارات ذیربط و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی آن رسماً آغاز می‌شود.

مدیر واحد کنترل و نظارت پروژه‌های عمرانی شهرداری اراک با اشاره به اجرای پروژه‌های جدول گذاری و پیاده رو سازی سطح شهر عنوان کرد: کلیه قراردادهای مربوط به جدول گذاری در سطح مناطق پنچ گانه و بافت تاریخی شهر اراک در حال اجرا بوده که مجموع اعتبار قراردادهای فوق بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است و در شش ماهه نخست سال جاری در حدود ۱۷ هزار متر طول عملیات جدول گذاری تحت نظارت این معاونت صورت گرفته است.

بنیادی ادامه داد: عملیات پیاده روسازی نیز در سطح مناطق شهر اراک در حال اجرا است که در شش ماهه نخست سال جاری در حدود ۱۶ هزار مترمربع اجرای کف فرش در سطح شهر اراک انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود ۲۵ پروژه عمرانی و زیربنایی در سطح کلانشهر اراک تحت نظارت این معاونت در دست اقدام است که شامل بیش از ۵۰ قرارداد فعال در این زمینه است.

کد خبر 531397

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک کلانشهر اراک اراک شورای اسلامی شهر اراک پروژه هاي عمراني تقاطع غیرهمسطح پیاده رو آسفالت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پروژه های عمرانی پیشرفت فیزیکی شهرداری اراک شهر اراک سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان و به شهرستان میامی این استان سفر کرده است در ابتدای ورود به این شهر به مزار شهدای این شهرستان رفت و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.

وی برای آغاز بهره برداری از پروژه های برق شهرستان میامی در پست ۴۰۰ کیلوولت برق این شهرستان حاضر شد و آنرا به بهره برداری رساند.

زارع پور در این مراسم با اشاره به اینکه این سفر چهل و ششمین سفر رئیس جمهوری در کمتر از ۳سال گذشته است، گفت: هدف از این سفرها دیدن مشکلات از نزدیک و رفع آنها در مقدورات دولت است. 

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه به پایداری شبکه برق کمک می کند، افزود: حوزه ارتباطات نیز وابستگی بسیاری به برق دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل حدود ۱۵۰۰ روستای باقیمانده برای ایجاد ارتباط، نبود برق است که به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها فضای کسب و کارها برای عموم مردم تسهیل شود.

در این مراسم آله داد معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه‌ها و تاثیر آن در این شهرستان ارائه کرد.

وی از تخصیص اعتبار ۲۲۱۲ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها خبر داد.

وزیر ارتباطات بعد از این برنامه به آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفت و با دستور وی عملیات این پروژه آغاز شد.

زارع‌پور در آئین آغاز این عملیات با اشاره به اینکه یک سوم کشور در دو سال گذشته تحت پوشش این پروژه قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این پروژه در شهرهای استان سمنان برنامه ای در دو فاز تهیه شده است که با درخواست فرماندار شهرستان میامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته دستور دادم کارگاهی برای آغاز این پروژه در این شهرستان‌ تجهیز شود و بر اساس قولی که توسط اپراتور داده شده در ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات این شهرستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار می گیرد.

همچنین حسن پور مدیرکل ارتباطات استان سمنان در این مراسم اعلام کرد که این پروژه با ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان میامی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست