Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:20:53 GMT

«حسن رنجبر» به عنوان شهردار صباشهر انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۷۰۲۷

«حسن رنجبر» به عنوان شهردار صباشهر انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه اعضای جدید شورای شهر صباشهر «حسن رنجبر» را با اکثریت آرا (۷ رأی) به عنوان شهردار آینده این شهر انتخاب کردند.

گفتنی است که حسن رنجبر دارای دکتری حقوق بین الملل و در رزومه کاری خود شهردار شهر شهریار، شهردار باغستان شهریار، فرماندار شهرستان لامرد استان فارس، فرماندار شهرستان داراب استان فارس و بخشدار مرکزی اسلامشهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که شهردار انتخابی قبل صباشهر به دلیل عدم احراز شرایط نتوانست حکم خود را دریافت کند.

کد خبر 5337906

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری صبا شهر حسن رنجبر شورای شهر صباشهر ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا هفته وحدت کرمانشاه پمپ بنزین واکسن کرونا گرگان ایلام لیگ برتر فوتبال ایران خراسان رضوی عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌

ایسنا/کردستان فرماندار بانه گفت: وجود مراکز و بازارهای خرید کالاهای ارزان، رابطه مستقیم عرضه و تقاضای خدمات، طبیعت سرسبز، توسعه مراکز اقامتی و پذیرایی و مهمان نوازی مردم منطقه از دلایل مقصد محبوب مسافران نوروزی به این شهرستان است.

«احسان درویشی» امروز یکشنبه ۲۵ فروردین در گفت و گو با خبرنگاران، آمار رسمی مسافران نوروزی ثبت شده به این شهرستان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۳ فروردین ماه سال جاری را۵۶۲ هزار و ۸۴۵ نفر عنوان و اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۶هزار و۶۰۴ نفر در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری بانه اسکان یافته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر اسکان، ۱۲۸هزار و۵۲۳ نفر معادل ۳۳۷ درصد افزایش یافته است.

او با اعلام اینکه ۸۲ درصد از مسافران نوروزی با وجود بازدید و احتمال خرید کالا از بازار، از جاذبه‌های گردشگری بانه بازدید کرده اند، تشریح کرد که بانه شهر توریستی و تجاری کردستان است و این پتانسیل خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی و اقتصادی است.

فرماندار بانه با اشاره به نگاه جامع استاندار کردستان در توسعه گردشگری به عنوان مولفه مهم توسعه اقتصاد پایدار در شهرهای استان ادامه داد: در نخستین سفر شهرستانی استاندار در سال جاری به شهرستان بانه، مزیت و پتانسیل های توسعه گردشگری تحلیل و بررسی شد.

درویشی، با این تحلیل که مقوله توریسم در شهربانه ریشه عمیق و طولانی در قالب روابط تاریخی – سیاسی، دیدار سیاحان و انجام مبادلات تجاری دارد، عنوان کرد: امروز مبحث اکوتوریسم به عنوان یک سیاست اقتصادی درآمدزا و قابل سرمایه گذاری به واسطه پتانسیل های منابع طبیعی، فضاهای گردشگری و آثار فرهنگی – تاریخی راهبرد مهم توسعه در جهان است.   

فرماندار بانه با استناد به آمار مسافران نوروزی و غیر نوروزی، این شهرستان را مستعد توسعه گردشگری طبیعی و تجاری دانست و اعلام کرد که شهر بانه با داشتن استعداد در بخش گردشگری و قدرت فراوان جذب مهمان از سراسر ایران، یکی از محورهای اصلی صنعت گردشگری استان است‌ که با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، سیمای این شهر متحول می شود. 

‌درویشی می گوید: در طول سال به ویژه در ایام تعطیل، صدها هزار مسافر از اقصی نقاط ایران از چشم‌اندازهای طبیعی و متنوع و کالاهای لوکس ایرانی و خارجی مراکز تجاری این شهر دیدن و خرید می‌کنند و شمار زیادی از مسافران به دلیل دوری مسافت مقصد از مبدا، ناگزیر در مراکز اقامتی و پذیرایی این شهر ساکن می شوند که این نماد خوبی برای اقتصاد درآمدزای تجاری و توسعه مراکز اقامتی است. 

فرماندار بانه با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ تجارت سنتی در شهر بانه، بر آموزش مبانی اقتصاد نوین و راهکارهای تجارت مدرن  از طریق اتاق اصناف کردستان و شهرستان تاکید کرد و افزود: این شهرستان افزون بر مراکز خرید تجاری به لحاظ صنایع دستی از جمله شالبافی، پستک بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، دوخت و تزیین لباس های محلی زبانزد مردم منطقه است.

فرماندار بانه، مجاورت با اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی سیرانبند را از دیگر مولفه های مهم این شهرستان برای توسعه گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: وجود کوه های سربه فلک کشیده و استوار از جمله آربابا، دوزین، بابوس، جنیره، پیرمراد و گردنه خان، آب و هوای معتدل، جنگل های متنوع و زیبا، چشمه سارهای خود جوش و گوارا، سد مخزنی، مناظر و جلوه های زیبای طبیعی و بازارکالاهای ارزان قیمت، شهر بانه را به مکانی زیبا و دیدنی برای گردشگران و مسافران تبدیل کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک ۲ میلیارد ریالی خیران نیک‌اندیش در جشن گلریزان سرباز
  • احداث زمین چمن مصنوعی در بهاباد
  • کارگروه عفاف و حجاب شهرستان میاندوآب
  • اقامت بیش از ۸۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های طبس
  • نصب سیاه چادرها تأثیر گذار در کاهش تصادفات خراسان جنوبی
  • افتتاح دو شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • مردم شهرستان‌های غرب استان تهران در حمایت از اقدام قاطع سپاه پاسداران اجتماع برگزار می‌کنند
  • ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا دستگیر شدند
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌