Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم از دولت در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار شد، اعضای کمیسیون بر اقدام دولت برای حفظ سرمایه‌های مردم، ساماندهی بازار سرمایه و به ویژه اصلاح نظام بانکی تاکید کردند.

جذب سرمایه گذاران و حذف بروکراسی اداری، تجمیع صندوق‌های قرض الحسنه در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال زایی از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان همچنین بر هدایت نقدینگی و جلوگیری از هدر رفتن ارز، لزوم ایجاد توازن بودجه با درآمد کشور و تعدیل هزینه‌های جاری تاکید کردند.

موضوعات مطرح در این نشست و دیدگاه‌ها و مطالبات خبرگان به تیم اقتصادی دولت ارائه می‌شود.

کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری متشکل از ۱۶ عضو است و آیت الله محسن اراکی ریاست این کمیسیون را برعهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس خبرگان کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون در جلسه عصر امروز خود بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشرح جلسه عصر امروز کمیسیو متبوعش گفت:کمیسیون امروز بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها، منابع و پیوست شماره 1 و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

زنگنه با بیان اینکه  در بخش جداول موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و نماینده دولت نیز این مغایرت‌ها را قبول داشت، گفت: با توجه به اینکه  بخش اول بودجه به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده و ابلاغ شده است، اگر دولت بخواهد تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای  را در این بخش به مجلس ارائه دهد و این لایحه باید با عنوان اصلاح بخش اول لایحه بودجه مد نظر قرار گیرد، در غیر این صورت بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه دولت در برخی از مصوبات بخش اول عملاً اعمال نظر کرده و آنها را تغییر داده است، بیان کرد: به عنوان مثال دولت در حوزه مالیات‌ها،بخشی از مالیات‌ها را به اوراق تبدیل کرده است. همچنین در این لایحه متاسفانه میزان اوراق از میزان سقف مصوب بخش اول بیشتر است همچنین اعضای کمیسیون ایراداتی را درباره افزایش بیش از حد مالیات‌ها در منابع استان‌ها مطرح کردند که مقرر شد همگی این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد
  • حمایت مجلس خبرگان از تنبیه اسرائیل توسط سپاه پاسداران
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی می‌شود؟+جزئیات
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها