Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه) پنجم آبان ماه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به مدت پنج ساعت به رایزنی و گفتگو پرداخت در گفت‌وگویی این مذاکرات را جدی و سازنده خواند و گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران دستورکار اصلی گفتگو‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خبر رویترز درباره از سرگیری مذاکرات با ۱+۵ را شیطنت آمیز خواند و افزود: ما با ۱+۴ گفتگو داریم و هنوز زمینه لازم برای این‌که آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که ایران باید پاسخ سؤالات خود را از آمریکا بگیرد نه اروپا نیز اظهار داشت: هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اتحادیه اروپاست و در این جایگاه هم در دوره‌های قبل چنین گفتگو‌هایی را داشتیم و الان در ادامه همان گفتگو‌ها ایشان (انریکه مورا) به عنوان هماهنگ کننده کشور‌های ۱+۴ و ایران نقش آفرینی می‌کند و این گفتگو‌ها بر آن اساس شکل گرفته است.

باقری تأکید کرد: گفتگو‌های ما عملا با ۱+۴ در نوامبر اجرایی خواهد شد.

به گزارش فارس، باقری پس از مذاکرات پنج ساعته با انریکه مورا در توئیتی نوشت: گفت‌وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است باقری در مذاکرات دیروز در بروکسل در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود به رایزنی پرداخت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تاکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی عملی کشور‌های اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم‌ها و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته‌های ایران در این‌خصوص‌را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتار‌های غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم پوشی ایران خواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در نشستی خبری درباره مذاکرات تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم از نقطه بن بست مذاکرات وین وارد مذاکرات وین شویم، ولی فرمتی که در مذاکرات وین شکل گرفته را قبول داریم و به زودی پس از ارزیابی از گفتگو‌های امروز آقای باقری با آقای مورا و مسئولان اتحادیه اروپا درباره این‌که در چه تاریخی وارد گفتگو و مذاکره با ۱+۴ شویم، تصمیم می‌گیریم. ولی دیر نخواهد بود و بزودی این اتفاق خواهد افتاد و با ۱+۴ گفتگو‌ها را از سر می‌گیریم. (اینجا بخوانید)

باقری پیش از عزیمت به بروکسل در توئیتی نوشته بود: ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

به گزارش فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفتگو کرد و در پایان طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران برجام اتحادیه اروپا انریکه مورا امور خارجه گفتگو ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد زاهدی روز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش ورامین ضمن تشکر از فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش در برگزاری پرشور انتخابات، بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات مرحله دوم تاکید کرد و گفت: میزان مشارکت مردم استان تهران در انتخابات نسبت به سال گذشته با افزایش ۲.۱ درصدی همراه بوده که با روشنگری و آگاه سازی، در مرحله دوم هم ان شاالله شاهد حضوری پرشور خواهیم بود.

زاهدی اقدامات آموزش و پرورش را در حوزه‌های مختلف چشمگیر دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید برای پیشرفت کشور، در خدمت آموزش و پرورش گام بردارند و برگزاری این چنین جلسات مسئله محور که با پیگیری و همکاری ادارات منتج به نتیجه می‌شود، بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار ورامین گفت: کانون‌های ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری، از نیروهای ارزیاب متخصص و متعهد در این حوزه استفاده کنند و باید در اجرای این فرایند نظارت دقیق انجام گیرد.

در این جلسه ضمن پیگیری مصوبات قبلی آموزش و پرورش، پیگیری ماده ۱۳ و ۱۶ عوارض صدور پروانه، پیگیری اجرای سند کاداستر (تک برگ)، ارائه گزارش از روند اجرایی ستاد بزرگداشت مقام معلم، ارائه گزارش در خصوص کانون‌های ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاران، بررسی چالش‌های برگزاری کنکور سراسری و آزمون‌های نهایی در هر سه پایه، ارائه گزارش از ستاد اسکان فرهنگیان ورامین و بررسی بازخوردها و نقاط ضعف و قوت، از موضوعات این جلسه بود.

کد خبر 6082176

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران