Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه آموزش ایرنا از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، اسیدهای نوکلئیک درمانی (TNA) به طور بالقوه می‌توانند به‌عنوان ابزار، دارو یا واکسن برای درمان، پیشگیری یا تشخیص به‌کار گرفته شوند.

دکتر چانگی جانی چن، استاد جراحی و زیست شناسی مولکولی و سلولی در کالج پزشکی بیلور گفت: «در حال حاضر، تعداد انگشت شماری از TNA ها برای کاربردهای بالینی تأیید شده‌اند و آزمایش‌های بالینی در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، پیشرفت‌ها محدود است زیرا TNA ها به‌طور معمول در ارگانیسم‌های زنده به سختی رهاسازی می‌شوند.

هنگامی‌که اسیدهای نوکلئیک بدون محافظ وارد بدن می‌شوند، با موانع متعددی روبرو شده که دسترسی آن‌ها را محدود می‌کنند. به‌عنوان مثال، اسیدهای نوکلئیک می‌توانند با موانع اندوتلیال روبرو شوند که توزیع مورد نظر آن‌ها را کاهش می‌دهد. TN ها می‌توانند سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و عوارض جانبی شدیدی ایجاد کنند.

به رغم موانعی که کاربردهای آن‌ها را محدود می‌کند، TNA ها روش‌های امیدوارکننده‌ای برای درمان شرایط مختلف بیماری‌ها دارند.

یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تحویل، لیپوزوم‌ها هستند، کیسه‌های کروی کوچک لیپیدهایی که به‌طور مصنوعی تشکیل شده و  TNA ها را حمل می‌کند.

چن گفت: «یافته‌های قبلی ما نشان داد که RNA های خاصی، مانند microRNA-۱۹۸ (miR-۱۹۸)، یک سرکوب‌کننده طبیعی تومور، می‌توانند کاربردهای بالینی در درمان بیماری سرطان داشته باشند. با توجه به این قابلیت، ما به یک سیستم تحویل موثر و ایمن نیاز داشتیم که در آن زمان در دسترس نبود.»

وی افزود: «سال‌هاست که آزمایشگاه من سیستم‌های تحویل TNA را توسعه می‌دهد. در نهایت، ما رویکرد جدیدی را بر اساس پلیمرهای پلی اتیلنیمین (PEI) اصلاح شده با اسید لاکتیک و گلیکولیک (LGA)، به نام LGA-PEI طراحی و تولید کردیم.»

پلیمرهای LGA-PEI خود به خود نانوذرات را با لایه‌هایی تشکیل می‌دهند که TNA هایی مانند miR-۱۹۸ را در بر می‌گیرد و آن‌ها را از هضم آنزیمی محافظت کرده و جذب سلولی را افزایش می‌دهد.

افزایش جذب نانوذرات حاوی TNA می‌تواند منجر به بهبود اثرات ضدسرطانی شود. آزمایش بر روی سلول‌ها در مدل‌های آزمایشگاهی و موش نشان داد که تحویل با این سیستم نانوذرات نسبت به نانوذرات قبلی سمیت کمتری دارد.

چن گفت: «نتایج ما دلگرم‌کننده بود، اما ما همچنان می‌خواستیم سیستم تحویل خود را بیشتر بهبود دهیم. در این مطالعه ما آنتی‌بادی یا قطعات آنتی‌بادی را به نانوذرات LGA-PEI خود اضافه کردیم تا انتقال آن‌ها را به سلول‌های سرطان خاص را کنترل کنیم.»

آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که توسط سیستم ایمنی تولید می‌شوند و می‌توانند مارکرهای خاصی را در سطح سلول تشخیص داده و به آن‌ها متصل شوند. هنگامی‌که آنتی‌بادی‌ها به مولکول‌های دیگر و یا به نانوذرات متصل شوند، می‌توانند واسطه رساندن آن‌ها به سلول‌های سرطانی خاص باشند.

برچسب‌ها سرطان قلب و عروق فناوری نانو سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرطان قلب و عروق فناوری نانو سرطان سرطان قلب و عروق فناوری نانو سرطان آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب

به گزارش خبرآنلاین، آیا اغلب در سمت چپ شکم احساس خستگی و ناراحتی می‌کنید، این‌ها ممکن است نشانه‌ای از بروز مشکلاتی برای کبد یا چرب شدن آن باشد. اما در مراحل ابتدایی شاید بتوان با پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه مصرف قرص از پیشرفت روند چرب شدن کبد پیشگیری کرد.

همشهری آنلاین نوشت: کبد عضوی است که می‌تواند به طور طبیعی خود را سم زدایی کند و یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.

شیر طلایی

زردچوبه حاوی کورکومین (ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی) است. شیر زردچوبه که به عنوان شیرطلایی نیز شناخته می شود، ترکیبی است از زردچوبه با شیر گرم و کمی فلفل سیاه این ترکیب سبب می‌شود جذب زردچوبه را افزایش دهد. این نوشیدنی تسکین دهنده می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی مانند بتالین است که از عملکرد کبد حمایت کرده و به سم زدایی آن کمک می‌کند. نوشیدن آب چغندر تازه یا افزودن چغندر به اسموتی می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

چای کاسنی زرد

چای ریشه کاسنی زرد به دلیل خاصیت سم زدایی کبد شناخته شده است. به تحریک تولید صفرا کمک کرده و از عملکرد کبد پشتیبانی می‌کند. چای ریشه کاسنی زرد را در آب داغ دم کنید و آن را به طور منظم بنوشید تا به سم زدایی کبد کمک کرده باشید.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین‌ها ( آنتی اکسیدان‌های قوی که نشان داده شده از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کنند) و روند سم زدایی آن را تقویت می‌کند. برای حمایت از سلامت کبد روزانه یک یا دو فنجان چای سبز بنوشید.

آب لیمو

روز خود را با یک لیوان آب لیموی گرم شروع کنید. لیمو سرشار از ویتامین C است که آنزیم‌های سم زدایی کبد را تحریک کرده و به تولید صفرا (ماده‌ای که در تجزیه چربی‌ها در کبد موءثر است) کمک می‌کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896206

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است