Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان بر لزوم تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از نقش عنصر دین در دفاع مقدس تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان که در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به افتخارات پر شمار زنجان در عرصه‌های علمی، عملی و میدان‌های اجتماعی، و نام‌آوری شخصیت‌های برجسته و ممتاز از جمله شهید نامدارِ هسته‌ای، شهید شهریاری گفتند: شهیدان در رأس افتخارات زنجان هستند.

رهبر انقلاب، شهیدان را برگزیدگانِ خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست.

ایشان برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهیدان را وظیفه و حسنه‌ای بزرگ دانستند و خاطرنشان کردند: با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، جریان بزرگداشت شهیدان باید با ابتکار‌هایی همچون تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از خاطرات آن دوران و نقش عنصر پر قدرت «دین» ادامه پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که نقش عنصر دین را در فداکاری‌های دوران دفاع مقدس نادیده می‌گیرند، گفتند: آمادگی جوانان برای سینه سپر کردن در مقابل خطرات و رضایت پدران و مادران و یا همسران آن‌ها به اعزام عزیزان‌شان و سپس صبر بر شهادت آنها، بدون تردید ریشه در نگاه دینی و انجام وظیفه برای کسب رضای الهی دارد و این حالات و احساسات خانواده‌های شهدا همگی در خور تحلیل است.

ایشان همچنین خدمات کم‌نظیر مردمی در حاشیه دفاع مقدس مانند تهیه غذا و آذوقه برای رزمندگان، شستشوی لباس‌های آنان و نیز تشییع جنازه‌های عظیم و به‌یادماندنی شهیدان را از جمله مسائل مغفول و نیازمند ثبت و توجه دانستند و در خصوص نام‌گذاری معابر شهر‌ها به نام شهیدان گفتند: چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شورا‌های شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.

برچسب ها: استان زنجان ، رهبر معظم انقلاب ، شهدای زنجان ، بیانات رهبر ، کنگره شهدا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استان زنجان رهبر معظم انقلاب شهدای زنجان بیانات رهبر کنگره شهدا دفاع مقدس نقش عنصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهدای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن شهدای فرهنگی خورموج برگزار شد گفت: شهرستان دشتی شهرستان علم و ادب و فرهنگ و قرآن است و ایثار و شهادت همواره از جایگاه ویژه‌ای در این شهرستان برخوردار بوده است.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: مردم شهرستان دشتی در عرصه دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشتند و نیز در عرصه‌مبارزه مستقیم با آمریکا سردارانی فداکار از این شهرستان حضور داشتند و نام دشتی در حوزه‌های دفاع، ایثار و شهادت نامی پرآوازه است.

وی شهرستان دشتی را شهرستانی قرآنی دانست و گفت: آموزه‌های قرآنی موجب تقویت روحیه ایثارگری در سطح شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: نام ده سردار رشید شهرستان دشتی و چهارده شهید جاویدالاثر بر تارک این شهرستان می‌درخشد.

وی آوازه شهرستان دشتی را در دفاع از نظام و انقلاب سرآمد دانست و گفت: اولین شهید دانش آموز، اولین شهید پاسدار، اولین شهید روحانی، اولین شهید ترور و اولین شهید دفاع مقدس در سطح استان از شهرستان دشتی بوده‌اند.

وی گفت: مجموعه فرمانداری و مدیران شهرستان با تعامل سازنده با امام جمعه شهرستان در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه خدمت رسانی شایسته به مردم گام برمی‌دارد.

وی خواستار مساعدت ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت تهیه و ساخت مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی جهت معرفی آنان در عرصه‌های بین المللی شد.

کد خبر 6082061

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد