Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@10:24:00 GMT

فروش پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۲۸۸

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی از چندین واحد جداگانه مانند دستگاه های هوادهی، سپتیک تانک، چربی گیر، واحد ضدعفونی و کلرزنی به صورت یک سیستم یکپارچه برای تصفیه پساب در حجم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پساب بیمارستانی به دلیل تنوع و حجم بالای آلاینده ها از نوع فاضلاب صنعتی شناخته می شود. به همین خاطر پکیج تصفیه فاضلاب فلزی که مقاومت و سازگاری بیشتری با این نوع پساب دارد برای تصفیه پساب بیمارستانی بکار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی هر واحد به طور مستقل و در دسترس طراحی و اجرا شده و پساب خروجی با کیفیت و مطابق استاندارد های تخلیه در محیط زیست است.

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان بهترین روش برای تصفیه پساب های بیمارستانی

فاضلاب بیمارستانی چیست؟

فاضلاب بیمارستان ترکیبی از پسماندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است که در مراکز درمانی، کلینیک ها و … تولید می شود. بخش های اتاق عمل، بخش دارویی، آزمایشگاه های شیمیایی و بیولوژیکی، اورژانس، سالن غذاخوری و بخش رختشویی عمده ترین منابع تولید پساب در بیمارستان ها هستند.

مشخصات فاضلاب بیمارستانی  عوامل بیماری زا میکروبی ، باکتری ها و ویروس های مضر فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک  ضایعات دارویی داروها و متابولیت های آن ایزوتوپهای رادیواکتیو

مهاب طراح و سازنده انواع پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی

مراحل تصفیه براساس طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی توسط شرکت های سازنده  ۱.تفکیک پساب بیمارستانی

هرگونه فعالیت بیمارستانی که باعث تولید فاضلاب شود تحت نظارت است. این فعالیتها را می توان با ویژگی خاص خود (اشعه ایکس یا مواد شیمیایی آلوده) متمایز کرد. به عنوان مثال ، اگر تنها پساب رادیوگرافی از واحد تخلیه می شود، باید در منابع پوشش داده شده با سرب جمع آوری شده و جداگانه تصفیه شود.

۲.جمع آوری و آشغالگیری

فاضلاب عمومی بیمارستان از طریق شبکه فاضلاب و منهول به حوضچه تعادل جریان هدایت می شود. در این بخش تصفیه فیزیکی در فرآیند تصفیه فاضلاب صورت می گیرد. یک سبد و دستگاه آشغالگیر در بخش ابتدایی طراحی و ساخته می شود. وظیفه اصلی در این بخش جداسازی زباله و آشغال های درشت از پساب است. روش های مختلفی در تولید آشغالگیرها استفاده می شود که عموماً به دو روش دستی یا اتوماتیک تقسیم می شوند.

۳.انتقال پساب به واحدهای تصفیه فاضلاب بیمارستانی

فاضلاب خام و یکنواخت از طریق پمپ های فاضلاب شناور و عبور از آشغالگیرها با قابلیت جمع آوری ذرات ریزتر وارد مخازن اصلی تصفیه فاضلاب می شود. در این مخازن می توان بسته به نیاز از فرآیندهای تصفیه بی هوازیی مانندSBR، هوادهی شده با لجن فعال، فرآیند راکتور بیولوژیکی غشایی MBR، پکیج تصفیه فاضلاب به روش MBBRو AGAR استفاده کرد. در زیر مقدمه ای بر دو فرایند پرکاربرد است.

تصفیه فاضلاب بیمارستانی با واحد بی هوازی: 

در این روش پساب خروجی از بخش های مختلف بیمارستان و مراکز درمان پس از پمپاژ و آشغالگیری، وارد مخزن سپتیک تانک یا حوضچه های بی هوازی میشود.

 تصفیه فاضلاب بیمارستانی در واحد انوکسیک:

واحد انوکسیک با اختلاط فاضلاب می تواند میزان آلودگی موجود را کاهش داده و فاضلاب را برای ورودی قسمت هوادهی آماده کند. هوادهی بخش بسیار مهمی در تصفیه فاضلاب محسوب می شود. در این واحد می توان از فرایندهایی مانند لجن فعال، MBR،MBBR و دیگر فرآیندهای متناسب با فضا، قیمت و کارایی مورد نیاز استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین فرآیندها در واحد انوکسیک روش لجن فعال است. گروه مهندسین مهاب طراحی و سازنده انواع پکیج های تصفیه فاضلاب بیمارستان فلزی پیش ساخته با اپوکسی می باشد.

۴.ضدعفونی تصفیه فاضلاب بیمارستان

پس از تصفیه کامل، پساب با کلر یا ازن ضد عفونی می شود تا فرآیند تصفیه فاضلاب تکمیل شود. در این مرحله از کلر به عنوان محلول رایج استفاده می شود. کلر ابتدا به صورت پودر است و با استفاده از میکسر در منبع کلر حل شده و به پساب تزریق می شود. گاز کلر اغلب در ظرفیت های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز به حفاظت بیشتری دارد. سیستم مشابه با این دستگاه های تصفیه پساب بیمارستانی، پکیج تصفیه فاضلاب صنایع دارویی می باشد.

گروه مهندسین مهاب سازنده و تولید کننده انواع تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب و طراح انواع دستگاه ازن ژنراتور میباشد.

 

۵.فیلتراسیون

انواع فیلترهای موجود مانند فیلترهای تحت فشار عمودی یا افقی می توانند ذرات معلق در پساب بیمارستان را به میزان استاندارد کاهش دهند. با این وجود می توان از این فاضلاب تصفیه شده در محیط های طبیعی مانند رودخانه و یا حتی آبیاری زمین های کشاورزی استفاده نمود.

انواع فیلترهای تصفیه آب و فاضلاب   فیلتر شنی میزان مواد معلق (TSS) موجود در فاضلاب را کاهش میدهد. این امر باعث می شود نازل ها در شبکه احتمالی تامین آب مورد استفاده از آن مسدود نشوند. فیلتر کربن فعال نقش کاهش کلر و اصلاح کدورت خروجی از سیستم تصفیه فاضلاب را ایفا میکند. از فیلترهای PP و UF می توان به عنوان فیلترهای نهایی استفاده کرد و جامدات معلق را به کمتر از 100 میکرون کاهش داد. مخزن سپتیک تانک در تصفیه فاضلاب

یکی از ساده ترین و پرکاربردترین واحد تصفیه فاضلاب بهداشتی، سپتیک تانک است. فاضلاب به کمک فرآیند هایی مانند ته نشینی، شناورسازی و تصفیه بیولوژیکی در مخزن سپتیک تانک تصفیه میشود. سپتیک فاضلابی در مجتمع های مسکونی، ساختمان های اداری، واحدهای ویلایی، رستوران ها، هتل ها و مجتمع های تفریحی و ورزشی استفاده می شود. جریان فاضلاب معمولاً ناهمگن است و حاوی روغن و چربی ، ذرات معلق سبک یا سنگین و مواد تجزیه پذیر است. ورود مستقیم این جریان به شبکه فاضلاب مشکلات زیادی به ویژه انسداد لوله ها را ایجاد می کند. از سپتیک تانک ها برای تصفیه و فیلتر این جریان ها استفاده می شود. همچنین بخشی از فاضلاب توالت ها و حمام ها در بیمارستان های دور از شهرها از طریق سیستم های سپتیک تانک و ایمهاف تانک قابل تصفیه است. برای اطلاع از جزئیات، مشخصات محصول را در سپتیک تانک مهاب مطالعه کنید.

طراحی و ساخت مخزن سپتیک تانک تصفیه فاضلاب

دستگاه چربی گیر آشپزخانه بیمارستان

چربی گیر (Grease trap) به چربی زدا یا دستگاه بازیابی روغن از فاضلاب، سیستم جمع کننده چربی رستوران و تصفیه کننده چربی معروف است. چربی گیر دستگاهی است که بر سر لوله های خروجی از مراکز تولید پساب چرب قرار می گیرد. این سیستم با کاهش سرعت و خنک نمودن چربی باعث به دام افتادن روغن و چربی ها می شود. دستگاه چربی گیر فاضلاب بعد از جمع آوری فاضلاب خروجی از بخش شستشو و پخت و پز آشپزخانه و قبل از مخزن سپتیک تانک در سیستم لوله‌کشی و انتقال فاضلاب قرار می گیرد. استفاده از دستگاه چربی گیر در مسیر خروج پساب از آشپزخانه بیمارستان به تصفیه پساب کمک می کند، زیرا تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی برای شکستن پیوند مولکولی گریس باید بسیار فعال باشد که در نهایت باعث افزایش ظرفیت می شود.

خرید دستگاه چربی گیر رستوران و آشپزخانه های صنعتی 

مزایا پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستان هزینه برآوردی مقرون به صرفه کم صدا بودن پکیج  داشتن قابلیت ارتقا به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد مصرف کم انرژی به دلیل استفاده از تجهیزات با کیفیت در تولید تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی قابلیت حمل و جابجایی آسان در صورت لزوم و ایجاد تغییرات در واحدهای مختلف بیمارستان نگهداری آسان  رعایت تمام موارد و استانداردهای زیست محیطی  اشغال سطح کمی از زمین به دلیل استفاده از روش نصب دفنی  به دلیل تصفیه پیشرفته فاضلاب فاقد بو می باشد گروه مهندسین مهاب طراح و تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

مهاب بیش از ده سال سابقه در حوزه ساخت و عرضه تجهیزات صنعت آب و فاضلاب حضوری فعال دارد. این شرکت همواره با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص توانسته است تجربه‎ هایی موفق در جهت نیل به اهداف استراتژیک خود کسب نماید. 

وب سایت: mahaab.net      شماره تماس:۸۶۱۲۲۱۷۰ - ۰۲۱

 

منبع: فردا

کلیدواژه: درمان رستوران ها زیست محیطی صنعت کشاورزی پساب بیمارستانی مخزن سپتیک تانک پساب بیمارستان استفاده می شود قرار می گیرد برای تصفیه تصفیه پساب جمع آوری چربی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد