Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:06:44 GMT

نمایندگی اتاق بازرگانی در قصرشیرین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۴۱۲

نمایندگی اتاق بازرگانی در قصرشیرین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این نمایندگی در سخنانی با اشاره به منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ مرزهای فعال این شهرستان، افزود: ضرورت وجود اتاق بازرگانی در قصرشیرین را از سال های گذشته به عنوان یکی از نیازهای مهم منطقه پیگیری کردیم و خوشبختانه باوجود سختی‌هایی در صدور مجوز تاسیس آن این مهم تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مردم شهرستان مرزی قصرشیرین از گذشته تاکنون تفکر تجارت سالم را دارند و کرمانشاه اگر در گذشته شناخته شده به واسطه نقش مهم قصرشیرین است.

قصرشیرین موقعیت ممتازی برای تجارت دارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان مرزی قصرشیرین یک زمانی آباد بود و تاریخچه مهمی در زمینه اقتصادی دارد و مرز رسمی خسروی در این منطقه مسیر دسترسی به دریای مدیترانه دارد.

حیدری اضافه کرد: با داشتن ظرفیت های ویژه مرزی، ایجاد اتاق بازرگانی در قصرشیرین یک ضرورت بود که طی یک سال گذشته این مهم پیگیری شد و بالاخره محقق شد.

وی گفت: وجود نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در قصرشیرین رفت و آمد تجار و فعالان اقتصادی را به استان کرمانشاه کاهش می دهد.

او ادامه داد: قصرشیرین باید همواره رو به توسعه باشد و با شرایط مهم و استراتژیکی که دارد نباید شاهد عدم توسعه در این منطقه باشیم و زمانی که مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین بیش از ۵۰ درصد صادرات عراق را به خود اختصاص داده بود مرز ترکیه هیچ اهمیتی نداشت.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت بخش خصوصی و همکاری جدی دولت مشکلات صادرات از جمله برخی مسایل مانند قرنطینه نباتی که برای تجار ایجاد مزاحمت می کند نیز برطرف می شود.

او ادامه داد: شرکت تعاونی گمرک که اکنون در مرز مستقر شده  باید به مردم و شرکت های قصرشیرین واگذار شود و اگر در تریبون مجلس شورای اسلامی به عنوان نمانده مردم فریاد می کشم به خاطر این است که  وابستگی رانتی ندارم و مدافع حقوق مردم هستم چون این شرکت ها در آمد بسیاری از قبل مرز دارند که هیچ عایدی برای شهرستان ندارد و این رویه آفتی برای رونق منطقه است.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین سریعتر اجرا شود

وی گفت: باید دریافت های اضافی و خارج از عرف حذف و یا به مردم کم درآمد شهرستان واریز شود و ایجاد اتاق بازرگانی این شرایط را فراهم می کند که در واقع این اتاق یک محل فکری برای رونق تجارت و توسعه شهرستان است.

 وی بر اجرای سریع عملیات منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تاکید کرد و گفت: اگر این امر عملیاتی شود هیچ منطقه آزادی توان رقابت با قصرشیرین را نخواهد داشت و مهم ترین مرز برای دسترسی به دریای مدیترانه و دروازه اروپا خواهد بود.

وی ادامه داد: منطقه آزاد یک برند بین المللی است و در کوتاه مدت گرانی و افزایش قیمت ها را ایجاد می کند اما با بهره برداری از آن این شرایط تغییر خواهد کرد و مردم از مزایای آن بهره مندو منتفع می شوند.

                                                                         

نحستین شعبه شهرستانی اتاق در قصرشیرین

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز گفت: نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه جایگاهی برای فعالان و تجار منطقه است که با پیگیری های نماینده و اتاق بازرگانی ایران توانستیم مجوز راه اندازی آن را بگیریم.

«کیوان کاشفی» افزود: شهرستان مرزی قصرشیرین در آینده یکی از قطب های بزرگ اقتصادی استان کرمانشاه است که زیرساخت های لازم را دارد و با وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان و منطقه آزاد تجاری دارای موقعیتی ممتاز و بی نظیر است.

وی اظهار داشت: تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در قصرشیرین شرایطی را فراهم می کند که زمینه را برای سرمایه گذاری های میلیاردی ایجاد می کند از این رو باید تدابیری لحاظ کنیم که با مراجعه به سرمایه گذاران و سامان دهی آن ها شرایط ورود سرمایه را فراهم کنیم. 

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که در زمینه ایجاد مناطق آزاد در غرب کشور فراهم است رقابتی ایجاد می شود از این رو برای تسریع در اجرای منطقه آزاد منطقه ارس به عنوان معین انتخاب شده که این مهم سامان دهی و هیات مدیره منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انتخاب شود.

وی اضافه کرد: این نخستین شعبه اتاق کرمانشاه در یکی از شهرستان‌های استان است و تمامی خدماتی که در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ارایه می شود در اتاق بازرگانی قصرشیرین انجام خواهد شد.

کاشفی افزود: این اتاق متعلق به مردم و فعالان اقتصادی و محلی برای برطرف کردن مشکلات و ارایه راهکارهای تجار خواهد بود که البته این دفتر خدمات خود را به ۲ شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز ارایه می کند.

                                                                   

اتاق بازرگانی زمینه رونق بیشتر تجارت را فراهم می کند

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قصرشیرین به طور یقین منشا خیر و برکت برای شهرستان است که افراد زیادی تلاش کردند که این اتاق تاسیس شود ولی موفق نشدند اما با کمک نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و جایگاه و نفوذ ایشان در کشور و حمایت های رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه این کار محقق شد.

«مرادعلی تاتار» افزود: اتاق بازرگانی قصرشیرین به طور یقین می تواند مسیر را برای رونق هرچه بیشتر تجارت و صادرات در منطقه فراهم کند.

در پایان تعدادی از تجار به بیان مشکلات صادرات و مرزهای شهرستان پرداختند.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت امسال در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین نیز به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین اتاق بازرگانی ایران مرز خسروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین اتاق بازرگانی ایران مرز پرویز خان قصرشیرین اتاق بازرگانی ایران مرز خسروی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شهرستان مرزی قصرشیرین مجلس شورای اسلامی معادن و کشاورزی استان کرمانشاه رسمی پرویزخان اتاق بازرگانی مرز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت اله کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشور‌های آسیایی ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار میشود. در این اجلاس ۲۰ نماینده از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: در دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشور‌های آسیایی به جز مباحث تعاملات بازرگانی و تجاری بین کشور‌های آسیایی، موضوعاتی در ۵ بخش اصلی شامل سرمایه گذاری، فناوری و انتقال تکنولوژی، گردشگری، اقتصاد پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی جلساتی برگزار خواهد شد.

مجمع همکاری‌های آسیایی (ACD) یک سازمان دولتی بین‌المللی پایه‌گذاری شده در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ است. از اهداف اصلی این سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی در قاره آسیا است. ایده اصلی تأسیس یک اتحادیه آسیایی را نخست وزیر تایلند مطرح کرد. اعضا اصلی این سازمان اتاق‌های بازرگانی کشور‌های کویت، پاکستان، هند، بحرین، سریلانکا، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و ژاپن هستند.

هم اکنون ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با ایران است.

دیگر خبرها

  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر